Mijn vraag
Geachte medetweakers,
Ik ben in bezit van een prachtige Nintendo Switch (OLED) model. Deze zit in mijn TV meubel ingebouwd. Mijn Nintendo Switch ligt naast een Netgear Pro switch maar zit hier niet op aangesloten, mijn Nintendo Switch is aangesloten op Wifi. (heb een glasvezelverbinding van 200mbit)
Ik ervaar onwillekeurig en compleet verschillende hiccups in de netwerkverbinding. Om even een paar voorbeelden te geven.
Wanneer ik Overcooked, All You Can Eat online speel met een kennis krijg ik random tijdens het spelen de melding "You have been disconnected due to a network error".
Met Smash Ultimate krijg ik tijdens het Spectaten geregeld "Failed to Play Replay". Wat wel gek is ik tijdens Quickplay eigenlijk nooit problemen ervaar.
Nu heb ik de volgende vragen:
- Wat zijn de beste netwerkinstellingen in het modem voor een Nintendo Switch?
- De Nintendo Switch aansluiten op mijn Netgear (gigabit) is 1 van de weinige dingen die ik nog niet geprobeerd heb, maar een Switch moet toch prima met Wifi online functioneren?
- Zijn er mensen die deze zelfde problemen hebben ervaren en een goede oplossing hebben?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Nintendo Switch Oled Model
- KPN Xperiabox 12
- Glasvezelverbinding 200mbit up/down.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Nintendo Switch geupdatet naar de laatste versie
- Modem geupdatet naar de laatste versie
- Nintendo Switch een static IP gegeven
- Google DNS ingesteld op Nintendo Switch
- Wifi 6 uitgeschakeld op het modem
- Modem en Nintendo Switch al een keer gereset naar fabrieksinstellingen
Geachte medetweakers,
Ik ben in bezit van een prachtige Nintendo Switch (OLED) model. Deze zit in mijn TV meubel ingebouwd. Mijn Nintendo Switch ligt naast een Netgear Pro switch maar zit hier niet op aangesloten, mijn Nintendo Switch is aangesloten op Wifi. (heb een glasvezelverbinding van 200mbit)
Ik ervaar onwillekeurig en compleet verschillende hiccups in de netwerkverbinding. Om even een paar voorbeelden te geven.
Wanneer ik Overcooked, All You Can Eat online speel met een kennis krijg ik random tijdens het spelen de melding "You have been disconnected due to a network error".
Met Smash Ultimate krijg ik tijdens het Spectaten geregeld "Failed to Play Replay". Wat wel gek is ik tijdens Quickplay eigenlijk nooit problemen ervaar.
Nu heb ik de volgende vragen:
- Wat zijn de beste netwerkinstellingen in het modem voor een Nintendo Switch?
- De Nintendo Switch aansluiten op mijn Netgear (gigabit) is 1 van de weinige dingen die ik nog niet geprobeerd heb, maar een Switch moet toch prima met Wifi online functioneren?
- Zijn er mensen die deze zelfde problemen hebben ervaren en een goede oplossing hebben?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Nintendo Switch Oled Model
- KPN Xperiabox 12
- Glasvezelverbinding 200mbit up/down.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Nintendo Switch geupdatet naar de laatste versie
- Modem geupdatet naar de laatste versie
- Nintendo Switch een static IP gegeven
- Google DNS ingesteld op Nintendo Switch
- Wifi 6 uitgeschakeld op het modem
- Modem en Nintendo Switch al een keer gereset naar fabrieksinstellingen