Zoals jullie in mijn topic "Cursus/onderwijs Linux Mint gezocht" kunnen lezen, wil ik binnen een jaar volledig overgestapt zijn op Linux Mint.
Nu wil ik -net als in Windows- twee verschillende gebruikers hebben, waarvan er één administrator/Sudo is. De standaard-gebruiker is dan de daily driver die altijd toestemming van de admin moet krijgen om programma's te kunnen installeren, te updaten, enz.
In mijn huidige Mint-configuratie heb ik maar één user die ook admin/Sudo is, genaamd Y.
Nu wil ik een extra admin/Sudo maken, genaamd X
, en als ik zie dat deze alle admin-taken correct kan uitvoeren, daarna van Y een standaard/niet-Sudo maken en die voortaan als daily driver gebruiken
zodat X hierna de enige admin/SU is.
Zitten er haken en ogen aan deze aanpassing?
Zal admin X (die lid is van groep X) zonder problemen ook alle Sudo-taken t.a.v. gebruiker Y (die lid is van groep Y) kunnen uitvoeren?
Nu wil ik -net als in Windows- twee verschillende gebruikers hebben, waarvan er één administrator/Sudo is. De standaard-gebruiker is dan de daily driver die altijd toestemming van de admin moet krijgen om programma's te kunnen installeren, te updaten, enz.
In mijn huidige Mint-configuratie heb ik maar één user die ook admin/Sudo is, genaamd Y.
Nu wil ik een extra admin/Sudo maken, genaamd X
Zitten er haken en ogen aan deze aanpassing?
Zal admin X (die lid is van groep X) zonder problemen ook alle Sudo-taken t.a.v. gebruiker Y (die lid is van groep Y) kunnen uitvoeren?
[ Voor 0% gewijzigd door verdroidnogaan2 op 03-02-2024 13:14 . Reden: SU > Sudo ]