Email client gezocht, liefst freeware

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-06 22:17
Al een tijd gebruik ik Pop Peeper, een email notificatie programma waaruit ook mails zijn te schrijven maar geweldig ziet dat er niet uit

Ik werk onder Windows 10

Outlook en alles van MS heb ik al geprobeerd, ziet er aardig uit alleen soms zit er reclame in of zit het vast aan een account (die ik niet wil maken in Win10)
Mailbird is betaald, Firebird vind ik niet lekker werken, ziet er ook niet spannend uit (persoonlijk)
Emclient komt een stuk dichtbij, alleen krijg ik geen notificaties te zien en / of lastig mee te werken.

Hebben jullie ervaring met een (liefst gratis) email client waar ik goed mee kan werken, mij notificeert wanneer ik een mail heb in de taakbalk en er leuk uitziet (het ook wil ook wat als ik vaker mail schrijf)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Firebird: bedoel je Thunderbird? Thunderbird en Microsoft (gratis versie, en Outlook als deel van MS365) zijn naast webmail eigenlijk "de" mailclients tegenwoordig.

Je zou eens naar Pegasus kunnen kijken. En vooral de look van Thunderbird negeren of wat thema's proberen om die look aan te passen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:16

g0tanks

Moderator CSA
Jets schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:07:
Emclient komt een stuk dichtbij, alleen krijg ik geen notificaties te zien
Een email client die geen notificaties geeft? Het lijkt me niet dat die functie ontbreekt, maar dat ergens iets verkeerd staat ingesteld.

Heb je bijvoorbeeld dit geprobeerd? https://forum.emclient.com/t/new-mail-icon-in-tray/62373/2
There are two ways to show new mail notification; Windows Action Center and eM Client’s own notifications.

You can change the settings in Menu > Tools > Settings > General > Notifications.

If you tick Use system notifications , they will be passed on to the Windows Action Center, and you can configure that in your Windows 10 settings.

If you untick that, you will get the traditional new mail icon. You may also have to change your Windows Taskbar settings to show the eM Client mail notification.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:13
The bat.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
@DiedX die is niet gratis :)

@g0tanks dat klopt, alleen dat was erg veel gedoe, uiteindelijk werkte het niet geheel volgens wens (kan me niet meer herinneren hoe precies)

@F_J_K inderdaad haalde FireFOX en Thunderbird door elkaar. Kon er niet aan wennen, ga wel die Pegasus proberen

Dank allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
@F_J_K Pegasus eens geïnstalleerd en opgezet, maar krijg niets binnen. Programma voelt ook érg gedateerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:44
Kijk eens naar essentialpim.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:13
Je vroeg naar liefst, geen eis. Dan zou ik voor Thunderbird gaan.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
@Dyckie Leek leuk, alleen bij een nieuw bericht is de thema van donker niet opgenomen het te schrijven bericht (witte achtergrond)

@DiedX Je hebt gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
Zonet nog even geïnstalleerd en Emclient was bijna perfect, alleen die grote banner splashscreen bij het opstarten is verschrikkelijk

[ Voor 7% gewijzigd door Jets op 03-02-2024 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
Nog even terugkomend op deze topic. Uiteindelijk toch voor eM Client gekozen, veel instelmogelijkheden en de 'dark mode' zet goed door naar nieuwe email berichten (die over het algemeen licht zijn)

Het enige nadeel is dat de banner bij het openen nogal prominent in beeld staat (circa 1 seconden) maar in ruil daarvoor heb ik dan wel fijne email en agenda integratie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-06 19:15

L0g0ff

omg

Je zou ook overwegen om te betalen. Als iets goed werkt en je maakt er dagelijks gebruik van dan mag het toch ook geld kosten?

Of je nu een spelletje van 60 euro koopt of een mail programma ;)

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jets
Klopt, maar voor email vind ik dat niet nodig, het is nu een kleine meerwaarde dan hoe ik alles eerst deed in het verleden (het openen van Chrome -> gmail
L0g0ff schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:14:
Je zou ook overwegen om te betalen. Als iets goed werkt en je maakt er dagelijks gebruik van dan mag het toch ook geld kosten?

Of je nu een spelletje van 60 euro koopt of een mail programma ;)
Pagina: 1