Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnMarston
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-02-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0B3rKof2E0OmbNumcMPUhlL-iI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yiPGtK29zt1ffHh8W4UZdW0x.png?f=fotoalbum_large

Sorry, n00b vraag hier, maar ik loop tegen problemen aan met mijn Linksys Velop mesh netwerk.

Van de 4 nodes rapporteren er 2 niet meer en zijn sinds gisteren ook echt verwijderd uit het netwerk.

Ik denk dat Linksys dat automatisch doet als een node langere tijd een node niet kan vinden, iemand dit dan kan bevestigen?

Mijn hoofdvraag voor nu is:

Mijn Linksys Velop mesh netwerk staat in router modus, en de parent is direct verbonden aan het KPN modem met 1 poort, en met de andere poort op een switch.

Op de switch komen allerlei andere switches samen, waaraan ook weer Linksys child nodes zijn verbonden.

Kunnen de Linksys child nodes direct met de andere apparaten op de switch, of moet ik op de child nodes werken met 2 netwerkaansluiting: 1 voor de parent node swtich, en 1 voor de aparaten die aan de switch zitten van de child node?

Dus Linksys Parent node naar switch 1, van switch 1 naar Linksys child node, van de child node naar de child node switch 2 naar de andere apparaten.

Ik heb het uitgebeeld in bijgevoegd overzicht.

Bovenstaande situatie heb ik nu, al is iets versimpeld weergegeven. Ik heb uiteindelijk 3 child nodes op die manier.

Dus KPN router - Parent node (Poort 1)
Parent node (poort2) - switch 1 direct verbonden aan switch 2, waaraan alle apparaten zitten waaronder 1 child node, een PC, een server
Parent node (poort2) - switch 1 direct verbonden aan switch 3, waaraan alle apparaten zitten waaronder 1 child node, een Playstation, een laptop
Parent node (poort2) - switch 1 direct verbonden aan switch 4, waaraan alle apparaten zitten waaronder 1 child node, een PC, een Xbobx, een media player