Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oemga6666
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb afgelopen dinsdag en nieuwe Valliant HR ketel laten installeren. In de eerste twee dagen gaf die een error melding op de thermostaat over een "ongeldig signaal van de buitentemperatuursensor" en bleef de kamer verhit worden, ondanks al onze pogingen die te stoppen.
Die tweede dag kwam er iemand langs die even ging kijken. Bleek de cv ingesteld te zijn op een weersafhankelijke regering, maar omdat er geen buitensensor was, "deed ie maar wat" gaf de monteur aan.
Echter, nu er niet meer naar een buitensensor gekeken wordt bij de verwarming van ons huis en de woonkamer temperatuur eindelijk behaaglijk is, valt mij op dat je in de Vaillant app de gemeten waarden kan terugvinden waarbij er continue een buitentemperatuur van -40°C wordt gevonden. Is er misschien iets verkeerd aangesloten op de cv? Enig idee iemand?

Gaat om de Vaillant ecoTEC plus 25-32CS CW4. Dit is wat diens smart app aangeeft, blauw lijntje onderaan en rechtsonder de huidige "gemeten" waarde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkxZwS-tOQQ53KjCAfm5m4a7Lzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9sYqIz7B0jJBYYG4hYBl1c7G.jpg?f=fotoalbum_large

Een post was genoeg en schopje naar DEI

[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 03-02-2024 08:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik denk het niet, denk eerder gewoon slecht app design die niet meeneemt dat je geen sensor gebruik. Voor sensoren elektrisch gezien namelijk niet heel raar om naar een vast extrema te schieten als er niets aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oemga6666
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-12-2024
Klinkt aannemelijk, inderdaad. Het was vooral de wel erg toevallige match met het eerdere probleem dat er bij de initiële installatie per ongeluk gekozen was voor een weersafhankelijke regeling en de daarbij horende errormelding;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzkWAwbwDfhj3vYyQG6DZRb2srw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A1lrAeeQ1ecVAympxjgbXiMg.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan mij voorstellen dat de installateur daar toen helemaal niet handmatig voor had gekozen, maar dat de installatie wizard daarvoor koos omdat er een signaal gemeten werd.