Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alighieri
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-02-2024
Vandaag ontving ik mijn 66X95L. Vanwege het gewicht van wilde ik deze niet op het zwevende kastje en moest hij dus aan de muur. Middels een Vogels muurbeugel (tvm5400) heb ik deze opgehangen.

Nu het punt: bij de montage brak de middelste bout af. Helaas zitten er maar drie montagepunten op de beugel. De bout links en rechts zitten stevig. Zijn bouten met een fisher plug. De tv is zo’n 30kg, simpel redenerend zouden de pluggen met bout makkelijk het dubbele gewicht moeten kunnen dragen. Het is gemonteerd tegen een buitenmuur van een woning van zo’n 10 jaar oud. Volgens de handleiding kan bij muren met houten studs de middelste schroef en plug achterwege blijven. Naar mijn mening biedt een dergelijke muur juist minder draagkracht dan mijn buitenmuur.

Alles hangt stevig naar mijn mening. Nu ben ik toch een beetje zenuwachtig, dus ik dacht ik ga toch eens de mening van medetweakers vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Gaatje boren naast de afgebroken bout door de beugel.
Daarna met een steenboor in de muur.

Nieuwe plug, nieuwe bout.

Probleem opgelost, 3 bouten volgens handleiding.

Maar ik zou 2 ook vertrouwen met jou beugel.
Mijn beugel zou ik niet vertrouwen. Tv 60cm van de muur om hem 80 graden te kunnen draaien

[ Voor 17% gewijzigd door jack zomer op 02-02-2024 22:36 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alighieri
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-02-2024
Bedankt voor je reactie! De optie van een extra gat in de beugel boren overweeg ik nog. Ik denk er nog eens over na, lijkt nu stevig te hangen. Wellicht dat ik er toch nog iets aan doe, voor de peace of mind