Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeneerGroot
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-03 11:20
Hoi,

Ik heb van de zaak een verse iPhone 15, daarvoor ook een aantal iPhones vanaf de SE 2022 versie.
Deze vers uit de doos iPhone met de laatste iOS heeft hetzelfde probleem als de voorgaande en wel met het aannemen van een gesprek. De slide to answer.

Van de 10 gesprekken die binnen komen faalt het sliden om op te nemen 1-2x. Kortom in 10-20% van de gesprekken die binnen komen werkt het slide van links naar recht om op te nemen niet.

Een zoektocht met iOS issues is praktisch kansloos. Op reddit stamt het issue uit 2007 al, maar Apple weet altijd issues goed te onderdrukken op de apple forums en het niet te zien als een bug.

Er wordt veel gewezen naar vieze vingers, stof, "dirt". Als de duim niet werkt dan kijk ik eerst of het scherm schoon is en me duim, brandschoon... en dan snel kijken of een pink, wijsvinger of dergelijke werkt. Niks, nada, noppes. Of te wel "ik kan me vinger er niet op leggen" waar het probleem zit.

Als ik mijn simkaart in mijn pixel 6a doe en 30-40x bel is er niks aan de hand. Alle gesprekken kunnen worden aangenomen zonder problemen. Sprak ik een collega vandaag die naast mij stond en het slide to answer voor de 2e keer faalde. Riep ze "dat heb ik ook vaak!".

Zoals ik afstak is het een gloednieuw iPhone 15, daar waar ik het met een iPhone 14 Pro ook al had en de voorgaande telefoons. Geen vies scherm of vette vingers, geen glasberschermer of andere rommel op of aan me telefoon. Apps ook niks geks los van de basis apps.

Hoe kan een basis feature van een telefoon, bellen, dit soort flaws hebben. Better yet, zijn er mede tweakers die hier ook last van hebben (gehad), maar wat is de oplossing?

LOUDLABS • Google Stadia: MeneerGroot#2612

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:33
Nee, ik herken dit niet, maar ik waag wel een gokje....

Onder de toegankelijkheidsopties in de instellingen kun je een aantal dingen aanpassen, zoals aanraakgevoeligheid.
Misschien dat je in die hoek een oplossing kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-04 11:04
Heb je een hoesje om je telefoon?
En als je hem neerlegt en dan met 1 vinger probeert te swipen werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Heb hetzelfde probleem op de 15 Pro max. Reageert niet op touch. Soms zie ik de slider heel even bewegen. Alle vingers al geprobeerd zonder succes. Heb het idee dat de touch respons sowieso niet heel goed is.
Heb het in YouTube ook wel eens dat ik extra moet swipen om de video naar beneden te trekken.
Ik ging ervan uit dat het gewenning was komende van een Samsung die wat gevoeliger is wat touch betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerGroot
Volgens geruchten, want ik kan het niet bevestigen heeft het deels te maken met gekoppelde Airpods en of andere apparaten zoals Macbooks. Dat het lijkt als of de iPhone drukker bezig is met dat klaarzetten, connecten en doorspelen naar Nearby Devices dan met het daadwerkelijk opnemen van het gesprek.

Maar had er daarvoor ook wel eens last van met voorgaande modellen zonder Airpods.
Nadeel vind ik altijd wel van Apple dat het pinpointen lastig blijft omdat dit soort zaken vaak worden weggewuift door Apple dan wel de fanaten. De "you're holding it wrong".

Maar thanks voor de tips. Zal nog even wat spelen met instellingen onder o.a. aanraakgevoeligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokswereld
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-04 12:20
Hier het zelfde probleem. Als opnemen met de telefoon niet werkt (swipen werkt niet), dan is de oproep wel met mijn Apple Watch op te nemen.

Het is echter wel heel vervelend, als het probleem zich weer eens voordoet, moet ik kiezen tussen de oproep maar laten gaan of opnemen met mijn horloge.

(iPhone 15 Pro Max en Apple Watch Series 8 zonder e-sim)

[ Voor 9% gewijzigd door Kokswereld op 29-05-2024 12:56 . Reden: Aanvulling welke apparaten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeman
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik hoor meer mensen om mij heen met dit probleem en heb het nu zelf ook, ik kan nergens een oplossing vinden, dit moet trouwens softwarematig zijn want me 15pro Max reageert alleen op de knoppen, het scherm doet niets meer.
Weet iemand al iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegniek
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-04 14:29
Ik heb dit probleem sinds de aanschaf, Maart dit jaar, Wat ik er van weet is dat alleen de iPhone 15 serie het heeft en het een euvel is wat vooralsnog niet opgelost is. Heel irritant. Als iemand een andere manier weet om op te nemen hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-04 00:07
Ik heb het zelfde probleem met mijn iPhone 14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReinierSmeets
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik heb dit probleem ook met iPhone 15 max. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omedennis
  • Laatst online: 15-04 19:50
Ik heb hetzelfde probleem met iPhone 15 Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:03
ik had het vanmorgen nog met mijn Iphone 13mini van 2 jaar, het komt regelmatig voor erg irritant, gelukkig kan je meestal met numerherkenning terugbellen

Manuz: Onder de toegankelijkheidsopties in de instellingen kun je een aantal dingen aanpassen, zoals aanraakgevoeligheid.

welke aanbevelingen heb je hierover want het is een vreemd setje van voorwaarden mbt swipen bv vasthoud duur veeggebaren of aangepaste aanraking

is er een instelling voor een optie om een knop als alternatief te gebruiken om een gesprek aan te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02:12
Ik heb dit al zo lang als ik me kan heugen; op m’n originele iPhone SE al en daarna op m’n iPhone 13 mini tot de huidige nieuwste iOS 18 release. Ik heb geen hoop dat ze dit snel gaan oplossen.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerGroot
Apple gaat dit niet oplossen denk ik. Zelfde als een wekkerbug die ze niet lijken op te kunnen lossen. Heb tijdelijk een switch gemaakt naar een Android, geen vage issues meer met opnemen. Werkt zoals je mag verwachten van een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:10
Probeer eens je netwerk settings te resetten.
Pagina: 1