7900xt haalbaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-05 19:53
Ik wil upgraden, ik dacht eerst aan een 4070 super maar een 7900xt is ook aantrekkelijk voor bijna hetzelfde geld.
Het ding is ik weet niet of het past die dingen zijn groot! Mijn huidige kaart is 316mm de kaart waar ik naar kijk is 330mm van asrock (nog 1 van de kleinere)
Ik heb de pricewatch meerdere keren doorgekeken maar mijn Aerocool kast staat er niet tussen, ik heb geen flauw idee welk type kast ik heb. Ik voeg wat foto's toe:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eam8Xkk7KPyKc2FaldxSiTue7Kg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sbtvlYiEpTqXxUitwjPQl2wp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYAOdy5ZcLmeoKjV8pyuv6wuxbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BzLmHtWkOb1Vqnh17pUxDdoW.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast heb ik een voeding van Seasonic focus GX550, theoretisch voldoende maar misschien krap.
Met de 4070 super past alles etc maar de 7900xt lijkt me toch robuuster en toekomstbestendiger. Een nieuwe kast kopen zie ik opzich wel zitten maar ook een nieuwe voeding kopen wordt me een beetje te gek.
PSU calculator zegt 425watt, cpu 5600x.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:17
uitvoering: Aerocool QS-240 heb je. Beetje goedkope prutkast voor een high end videokaart. Voor een low power budget systeempje geen onaardige kast, heb hem zelf ook wel eens gebruikt, maar een high end systeem vraagt een veel betere kast.

Een 7900 XT heeft spikes van >400w. Dat zou ik niet adviseren met een 550w Seasonic. De matige kabels en connectors zijn daarbij niet de minste reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Deze kaart is even lang als je huidige.

uitvoering: Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XT

Daar dan nog een kwalitatief goede voeding bij, zoals

uitvoering: Cooler Master V750 Gold i Multi

en je kunt weer door. Hedendaagse videokaarten hebben veel koeloppervlak nodig en zijn daarvoor veelal enorm en verbruiken veel. Je moet dus ook zorgen voor een goede luchtstroom.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
nelizmastr schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:40:
Deze kaart is even lang als je huidige.

uitvoering: Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XT

Daar dan nog een kwalitatief goede voeding bij, zoals

uitvoering: Cooler Master V750 Gold i Multi

en je kunt weer door. Hedendaagse videokaarten hebben veel koeloppervlak nodig en zijn daarvoor veelal enorm en verbruiken veel. Je moet dus ook zorgen voor een goede luchtstroom.
Luchtstroom zit wel goed ik heb er 5 casefans ingezet alleen wordt het dan wel een dure grap. De voeding en de kaart die 7 tientjes duurder is dan de asrock en €150 meer dan de 4070 super ga ik toch voor de 4070 super, dan maar minder toekomstbestendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
Een update: Ik heb ondertussen een RTX 4070 Super gekocht, die werkte prima met de 550W voeding maar ik moest de settings echt teveel terugschroeven op 4k als ik op m'n tv speel.

Daarna erg getwijfeld tussen de RTX 4070ti Super en de 7900XT, toch voor de 7900xt (Sapphire Pulse) gegaan die nvidia hocus pocus is me niet de €200 waard.
Ook een Seasonic gx-focus 750W 3.0 gehaald.
Ingebouwd en m'n kaart past niet, door de dikte past het niet om hem erin de draaien en wat te steken. Vorige kaart rtx 3060ti Ventus x3 was langer en dat ging net, dus ook een nieuwe kast gekocht.

Na een uur heaven te draaien komt de gpu niet boven de 65 graden en cpu (5600x) tussen de 60-70 graden.
Tot nu toe ben erg blij met de upgrade.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_YfewRnEiw82rj0vbJmP7jV83k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5m8kJuJWCLVCeXz2aAx19vDS.jpg?f=fotoalbum_large