Goede PC / LAPTOP voor Stable Difussion?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oma98
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 03-02-2024
Ik doe veel met Stable Diffusion XL ik heb een eigen kanaal waar ik mijn content plaats en heb hier veel plezier aan. Echter genereer ik dit nu via abonnementen op verschillende websites, 1 om de foto's te maken weer een ander om LORA's te bouwen en al die abonnementen tikken aardig aan. Dit doe ik op deze manier omdat ik een wat oudere laptop heb die Stable Diffusion niet aan kan, en tot nu toe werkt het maar uit eindelijk ben ik op deze manier veel meer geld kwijt dan wanneer ik een goede laptop of desktop koop waarop ik het gewoon zelf kan doen.

Ik zeg laptop of desktop, ik besef me dat de meeste laptop's waarschijnlijk niet geschikt zijn voor Stable Diffusion toch mochten hier opties voor zijn dan hoor ik deze graag. Want ik ben niet een persoon die graag achter aan tafel zit ik vind het veel fijner om mijn laptop overal in het huis neer te kunnen zetten bijvoorbeeld op de bank naast me. Dit zou opzicht ook wel met een desktop kunnen als ik die gewoon naast de bank neerzet maar dan zou ik wel een monitor moeten hebben die stabiel genoeg is om op een bankkussen te blijven staan bestaan die?

Ik ben niet zo heel erg thuis is de technische aspecten van grafische kaarten en CPU's GPU's ik weet alleen dat ik er veel van nodig heb om Stable Diffusion te kunnen runnen.

Dus mijn vraag ik zou graag in verschillende prijs klasse een aantal aanbevelingen krijgen van Laptops/Desktops die Stable Diffusion aan zouden kunnen en dan graag ook een beschrijving of die hem net aan kan of ruim aan kan want ik wil nog wel een beetje snel kunnen werken. De wat goedkopere Laptop's/desktop's zullen waarschijnlijk er wat meer moeite mee hebben maar ik ben er nog niet helemaal uit hoeveel ik er aan uit wil geven. Dus graag gewoon wat suggesties.

Bedankt voor uw tijd.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:18
De website geeft de vereisten.

Je geeft verder weinig informatie, als je een ruim budget hebt zou ik aan de bovenkant gaan zitten van wat op een laptop mogelijk is met een ASUS ROG Strix SCAR 17 G733PZ-LL026W of de ASUS ROG Strix SCAR 18 (2024) G834JYR-R6019W, als het heel krap is een MSI Cyborg 15 A12VF-006NL, waar je dan wel nog een SODIMM van 16GB bijplaatst.
Een beeldscherm wat blijft staan op een bank is lastig, bankhangers nemen een laptop of i-pad. Maar bedenk dat je met een bureau PC echt een beest van een videokaart kan nemen als de MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24G, dan kom je inclusief een fatsoenlijk scherm zeer ruim ten noorden van de €4k en is het bankhangen verleden tijd ;), maar heb je wel betere prestaties - want laptop hardware < desktop hardware (zie bv hier)

Overigens lijkt me dit meer een vraag voor het Laptop koopadvies forum, misschien kun je een mod vragen dit topic daarheen te verplaatsen.

[ Voor 78% gewijzigd door martyw op 02-02-2024 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:10

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Stable diffusion op een laptop op de bank lijkt mij onmogelijk zonder grote consessies.
Mijn advies is koop een 'gewone' tower PC met 'gewone' 4070 en zet deze op zolder.
En gebruik je huidige laptop via remote desktop naar je workstation.

weet het niet meer