Wel wifi geen bekabeld internet na stroomstoring

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Net een stroomstoring gehad waardoor de modem en router dus offline gingen. Stroom weer erop gezet.

Nu werkt de wifi wel maar alles wat bekabeld is werkt niet.

Werk met Deco X60. De app geeft gen problemen aan, maar per deco cliënt zie ik geen bekabelde verbindingen.

Modem>basis deco>>>3 bekabelde deco accesspoints.

Verder 4 switches in huis. Allemaal lijken ze te werken. Allea heb ik ook separaat nog een keer uit en aangezet maar geen resultaat.

Er is vooraf of erna niemand aan de kabels geweest.

Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:50

jurroen

Security en privacy geek

Dus als je een client in een van de Deco's plugt (met ethernetkabel dus) heeft 'ie geen internet? Krijgt de client wel een IP? Maak je gebruik van VLANs? Andere kabel geprobeerd?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
jurroen schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:20:
Dus als je een client in een van de Deco's plugt (met ethernetkabel dus) heeft 'ie geen internet? Krijgt de client wel een IP? Maak je gebruik van VLANs? Andere kabel geprobeerd?
Niet echt andere kabels geprobeerd. Maar paar maandjes terug bijna alle kebels vervangen door cat7 kabels. Clients verwisseld en zowel de samsung tv, atv en de PS5 beneden geven geen verbinding.

Ben er al de hele avond mee bezig.

Stroomstoring kwam doordat op een groep de jaccuzi en de oven aangesloten zijn en die tegelijk is teveel Van het goede. Toen viel dus de stroom uit. Niet echt kortsluiting of zo.

De switches geven allemaal groen licht. Lijken het dus wel te doen. Dacht dat mss een vd switches het niet meer deed oid.

Ofwel, ik weet het niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:50

jurroen

Security en privacy geek

Maar... krijgen de bekabelde clients een IP? Zien die uberhaupt een actieve aansluiting? Prik eens een computer of laptop in en check dat.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
readytoflow schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:56:
[...]

Niet echt andere kabels geprobeerd. Maar paar maandjes terug bijna alle kebels vervangen door cat7 kabels. Clients verwisseld en zowel de samsung tv, atv en de PS5 beneden geven geen verbinding.

Ben er al de hele avond mee bezig.

Stroomstoring kwam doordat op een groep de jaccuzi en de oven aangesloten zijn en die tegelijk is teveel Van het goede. Toen viel dus de stroom uit. Niet echt kortsluiting of zo.

De switches geven allemaal groen licht. Lijken het dus wel te doen. Dacht dat mss een vd switches het niet meer deed oid.

Ofwel, ik weet het niet meer.
Kun je even je netwerk uit tekenen dan kunnen we beter zien hoe je alles hebt aangesloten.

Als alle problemen achter 1 switch zitten zou ik die nog een keer herstarten.

Waarom cat 7 kabels? Die zijn zo stug dat ze poorten in switches kapot maken.

[ Voor 7% gewijzigd door saaltink op 02-02-2024 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Alles uit zetten, en vanaf binnenkomst internet alle apparaten 1 voor 1 opstarten, elke switch, elk wifi punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:23
Ik heb wel eens iets soortgelijks gehad. Moest de netwerk stekker in de pc loshalen en opnieuw erin steken. Daarna was het opgelost. Alsof de router en het device elkaar niet snapten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Speedmaster schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:06:
Alles uit zetten, en vanaf binnenkomst internet alle apparaten 1 voor 1 opstarten, elke switch, elk wifi punt
Ja dat was ongeveer de oplossing. Erg vreemd! Nooit eerder meegemaakt terwijl we toch wel paar keer de stroom Eraf hebben gehad. Wonen er nu net een jaar.
Pagina: 1