Kleuren laser printer die ook goed foto's print

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Topicstarter
Ik zoek een?
Kleuren laser printer die ook goed foto's print. Ik weet dat inkjets beter zijn in foto's, maar ik print niet vaak genoeg voor een inkjet en dan droogt deze uit. Als ik echt een foto mooi geprint wil hebben ga ik wel naar een fotoservice. Het zou echter wel fijn zijn om wat testafdrukken te kunnen maken in redelijke kwaliteit.

Een all-in-one zou ook leuk zijn, fax is uiteraard niet nodig in 2024.

Wat is je budget?
Maximaal zo'n €500

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek. Het zou wel leuk zijn als de printer geleverd wordt met volle toners.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De printer moet goed ondersteund worden door macOS.

[ Voor 4% gewijzigd door Aaargh! op 02-02-2024 17:00 ]

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:53
Heb je al eens naar de pricewatch gekeken?

https://tweakers.net/prin...N8J7uDWxHQHpr2bz_JvtalfAE

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
Nickname55 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:01:
Heb je al eens naar de pricewatch gekeken?
Uiteraard, maar daar staat weinig in over de kwaliteit van kleurenprints. Specs in deze zeggen niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-09 23:47
Na veel speurwerk ben ik uitgekomen bij de Brother HL-L3270CDW (of de HL-L3240CDW).
Deze heeft een resolutie van 2400x600 dpi en kan wat dikker papier aan (160 gram).

Er zijn HP printers die volgens reviews een betere kwaliteit hebben, maar die maximaal 90/110 gram papier aan kunnen.

Voordeel van bovenstaande Brother printers is dat ook de toners betaalbaar zijn.

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:46
Laser printer is niet echt geschikt voor foto afdrukken. Daar heb je speciale foto printers voor die eigenlijk allemaal met 5 kleuren inkt printen.

Gewicht papier is van minder belang dan het kwaliteit van het papier. Echt foto papier kan je niet door een laser printer heen halen.

Al is de marketing wel vaak gericht op kleur afdrukken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
Ik ben uiteindelijk voor een simpele zwart/wit Brother laserprinter gegaan en een Canon Selphy CP1500 voor foto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Cabanier
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-08 00:19
Aaargh! schreef op zondag 10 maart 2024 @ 00:08:
Ik ben uiteindelijk voor een simpele zwart/wit Brother laserprinter gegaan en een Canon Selphy CP1500 voor foto’s.
Ben je, een jaar later, nog altijd tevreden over die combo? Moet je vaak foto’s afdrukken om te vermijden dat inktpatronen uitdrogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
Bart Cabanier schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:14:
[...]

Ben je, een jaar later, nog altijd tevreden over die combo? Moet je vaak foto’s afdrukken om te vermijden dat inktpatronen uitdrogen?
De Selphy is een dye-sublimation printer. De patronen daarvan drogen niet uit want er zit sowieso geen vloeibare inkt in.

Combinatie bevalt prima. De laser printer is goedkoop. print snel en doet ‘t altijd. De Selphy print prima foto’s, zeker gezien de prijs.

[ Voor 15% gewijzigd door Aaargh! op 30-07-2025 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 16:05
Aaargh! schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:08:
[...]

De Selphy is een dye-sublimation printer. De patronen daarvan drogen niet uit want er zit sowieso geen vloeibare inkt in.

Combinatie bevalt prima. De laser printer is goedkoop. print snel en doet ‘t altijd. De Selphy print prima foto’s, zeker gezien de prijs.
Wat vind je van de kwaliteit? Mijn ervaring met deze printers is dat de kwaliteit wel te wensen overlaat. De kleuren op die foto's kloppen gewoon niet helemaal lekker.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
Mundatin schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:09:
[...]

Wat vind je van de kwaliteit? Mijn ervaring met deze printers is dat de kwaliteit wel te wensen overlaat. De kleuren op die foto's kloppen gewoon niet helemaal lekker.
De kleuren zijn prima voor wat het is, als ik een echt mooie afdruk wil dan laat ik het afdrukken bij profotonet. Gewoon even wat kiekjes afdrukken gaat snel en ziet er prima uit. Ik kan wel aanraden gewoon de app op je telefoon te bruiken ipv vanaf een PC te printen, dit geeft bij mij betere resultaten qua kleur. Verbazingwekkend genoeg zijn ook zwart/wit afdrukken erg goed, zeker gezien dat het inktpatroon geen zwart heeft.

Het grootste voordeel is gewoon het gemak en de snelheid. Een aantal maanden terug zijn mijn ouders helaas overleden en bij het voorbereiden van de uitvaart was de Selphy echt een uitkomst. Iedereen die foto’s had kon deze moeiteloos uitprinten en zo konden we tijdens de condoleance een hoop mooie herinneringen tentoonstellen zonder te stressen of we dingen snel genoeg bij een printservice konden krijgen. Zelfs de uitvaartleidster kwam even vragen wat voor model ‘t precies was zodat ze er zelf ook een kon aanschaffen.

Bij aanschaf had ik niet kunnen bedenken dat ie daarvoor gebruikt zou worden maar het was echt een uitkomst. Zoveel mensen die foto’s alleen op hun mobiel hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Aaargh! op 30-07-2025 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 16:05
Aaargh! schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:20:
[...]

De kleuren zijn prima voor wat het is, als ik een echt mooie afdruk wil dan laat ik het afdrukken bij profotonet. Gewoon even wat kiekjes afdrukken gaat snel en ziet er prima uit. Ik kan wel aanraden gewoon de app op je telefoon te bruiken ipv vanaf een PC te printen, dit geeft bij mij betere resultaten qua kleur. Verbazingwekkend genoeg zijn ook zwart/wit afdrukken erg goed, zeker gezien dat het inktpatroon geen zwart heeft.

Het grootste voordeel is gewoon het gemak en de snelheid. Een aantal maanden terug zijn mijn ouders helaas overleden en bij het voorbereiden van de uitvaart was de Selphy echt een uitkomst. Iedereen die foto’s had kon deze moeiteloos uitprinten en zo konden we tijdens de condoleance een hoop mooie herinneringen tentoonstellen zonder te stressen of we dingen snel genoeg bij een printservice konden krijgen. Zelfs de uitvaartleidster kwam even vragen wat voor model ‘t precies was zodat ze er zelf ook een kon aanschaffen.

Bij aanschaf had ik niet kunnen bedenken dat ie daarvoor gebruikt zou worden maar het was echt een uitkomst. Zoveel mensen die foto’s alleen op hun mobiel hebben.
Gecondoleerd. Mooi om te horen hoe het apparaat er op zijn manier heeft kunnen helpen, dan is het inderdaad een top apparaatje.

Ik heb hem eens bij een Photobooth geleverd gekregen om tijdelijk te gebruiken. Het werkte voor dat doel ook prima, maar voor echt mooie foto's blijft een printservice de beste optie.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Cabanier
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-08 00:19
Aaargh! schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:08:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie en je antwoord.
Dat de Selphy met dye-sublimation werkte had ik nog niet door, bedankt voor de toelichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42
Een beetje goede printer gaat elke dag of om de x-aantal dagen zijn koppen reinigen. Uitdrogen van de inkt zou geen probleem mogen zijn.

Ik had daarbovenop nog een maandelijkse melding in mijn agenda om een testpagina af te drukken.
Dan neem je gelijk elke kleur eens mee en kan je zien of er ergens een fout zit in de uitlijning.
Pagina: 1