Goedemiddag,
Ik ben op zoek naar een nieuw systeem. Het zal voor mij de eerste keer worden dat ik hem echt zelf in elkaar ga zetten. Ik heb wel 2x een prebuild omgebouwd in een andere kast, maar dit is toch anders
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, ik heb op dit moment een
Ik speel voornamelijk nog GW2 (yes, i know... vanaf het eerste moment
). Op mijn to do staat nog Starfield en de nieuwe Call of Duty. Ik wil vooral vloeiend kunnen gamen op dit scherm op ultra settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heel eerlijk.. Geen maximum prijs. Overige zaken heb ik niet nodig, we hebben het dus echt over de PC. Ik had zelfs een wensenlijstje met de 4090...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ga voorlopig uit van de BBG 4k
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind de kast erg mooi, alleen las in de BBG dat dit maar net past. Wat gebeurt er als er een andere video kaart in komt? Ik zou graag een stil systeem willen met hoge performance.
RGB is niet nodig, in de kast die ik had omgebouwd zitten nog 6
Ik hoef deze niet her te gebruiken. Kast kan zo ergens anders gezet worden. Is meer nostalgie dan daadwerkelijke performance. Deze bevat nog een gtx 770...
Ga je overklokken?
Nee, bij voorkeur zelfs niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Is de BBG 4k nog actueel. Zijn er betere aanbevelingen voor het moederbord? Ik las dat deze in sommige gevallen traag boot? Is het waard om te kijken naar een categorie hoger qua moederbord?
Videokaart idem, ik zie daar wel wat variatie in, is dit de beste keuze? Of lijkt het interessant om voor de 4080 super te gaan?
Wordt deze samenstelling zonder extra fans niet te heet? Las dat sommige extra fans toe hebben gevoegd?
Aparte koelpasta nodig, of niet?
Qua beeldscherm, niet per se nodig, ik ben erg tevreden over dit scherm, maar mochten er aanbevelingen zijn hoor ik het graag
Mocht ik iets hebben gemist, let me know. Dank alvast voor jullie hulp!
Ik ben op zoek naar een nieuw systeem. Het zal voor mij de eerste keer worden dat ik hem echt zelf in elkaar ga zetten. Ik heb wel 2x een prebuild omgebouwd in een andere kast, maar dit is toch anders
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, ik heb op dit moment een
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Monitors | LG UltraGear 34GN850P-B Zwart | € 632,- | € 632,- |
Totaal | € 632,- |
Ik speel voornamelijk nog GW2 (yes, i know... vanaf het eerste moment
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heel eerlijk.. Geen maximum prijs. Overige zaken heb ik niet nodig, we hebben het dus echt over de PC. Ik had zelfs een wensenlijstje met de 4090...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
---|---|---|---|---|
1 | Monitors | LG UltraGear 34GN850P-B Zwart | € 632,- | € 632,- |
Totaal | € 632,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ga voorlopig uit van de BBG 4k
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 379,- | € 379,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 196,- | € 196,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC Edition 24GB GDDR6 | € 1.065,- | € 1.065,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 139,30 | € 139,30 |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 58,90 | € 58,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x SHIFT ATX3.0 | € 159,75 | € 159,75 |
1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 158,90 | € 158,90 |
Totaal | € 2.266,75 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind de kast erg mooi, alleen las in de BBG dat dit maar net past. Wat gebeurt er als er een andere video kaart in komt? Ik zou graag een stil systeem willen met hoge performance.
RGB is niet nodig, in de kast die ik had omgebouwd zitten nog 6
---|---|---|---|---|
1 | Ventilators | Corsair iCUE QL120 RGB PWM Triple Fan Wit with Lighting Node CORE, 120mm | € 119,30 | € 119,30 |
Totaal | € 119,30 |
Ik hoef deze niet her te gebruiken. Kast kan zo ergens anders gezet worden. Is meer nostalgie dan daadwerkelijke performance. Deze bevat nog een gtx 770...
Ga je overklokken?
Nee, bij voorkeur zelfs niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Is de BBG 4k nog actueel. Zijn er betere aanbevelingen voor het moederbord? Ik las dat deze in sommige gevallen traag boot? Is het waard om te kijken naar een categorie hoger qua moederbord?
Videokaart idem, ik zie daar wel wat variatie in, is dit de beste keuze? Of lijkt het interessant om voor de 4080 super te gaan?
Wordt deze samenstelling zonder extra fans niet te heet? Las dat sommige extra fans toe hebben gevoegd?
Aparte koelpasta nodig, of niet?
Qua beeldscherm, niet per se nodig, ik ben erg tevreden over dit scherm, maar mochten er aanbevelingen zijn hoor ik het graag
Mocht ik iets hebben gemist, let me know. Dank alvast voor jullie hulp!