Wat = UFS

Pagina: 1
Acties:
  • 938 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nystran
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-04 10:43
@Idriz nieuws: Phison introduceert goedkope UFS 2.2-controller voor mobiele apparaten

Hoi,
Ik loop al een tijdje bij Tweakers, bouw een eigen PC, vervang een scherm van mijn telefoon en heb kort gespeeld met Raspberry Pi en Arduino

Van UFS heb ik nog nooit gehoord. Voor allen die na mij komen: Zou je dit in het artikel kunnen toelichten?

Bvd

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Universal Flash Storage, dat was precies 12 seconden Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentimental-Hat
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:09
mortal schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:56:
Universal Flash Storage, dat was precies 12 seconden Googlen.
Nou je wordt bedankt... dag dag besteding. Dag leuke interactie. Dag gezellig chatten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nystran
@mortal Dus ik besteed 5 minuten van mijn leven aan deze post, als ik ook 12 seconden had kunnen Googlen?

Was een gepaste reactie geweest in de comments onder het artikel, maar dit is "Geachte Redactie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hoe ver moet je gaan om termen uit te leggen? Waarom bijvoorbeeld "kanalen" of "NAND" niet ook uit leggen? Als ieder artikel alle termen constant opnieuw moet uitleggen krijg je lange niet leesbare artikelen.

UFS is ook zeker geen nieuwe term.

[ Voor 20% gewijzigd door Caayn op 02-02-2024 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een oprechte vraag gezien het artikel bol staat van de techniek; snap je de rest van het artikel wel?
Sommige zaken zijn met name interessant voor de wat meer technisch onderbouwde bezoeker denk ik. Iets opzoeken is natuurlijk zo gedaan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nystran
Mee eens dat het altijd een afweging is wat je moet uitleggen, als het over bijv. SSD's was gegaan, had ik me er niet aan gestoord.

@Bor Inhoud snap ik, al is dit niet interessant voor mij. Het gaat om een kleine verbetering in een B2B product. Aangezien andere artikelen die dag kort noemen dat de Apple Vision Pro een headset is en wat de waar de afkorting AMS-IX voor staat, had ik dit hier ook verwacht. Punt is dat ik alle andere artikelen deze week prima kon volgen zonder te googlen, behalve deze. Ik beschouw mezelf als een bovengemiddeld ingelezen bezoeker van tweakers (gevaarlijke uitspraak, weet ik), dus ging er van uit: "Als ik het niet snap, zullen er meer zijn."

Hoopte slechts dat er 3 woorden konden worden toegevoegd aan het artikel konden worden toegevoegd, want flash storage zegt mij wel voldoende. UFS wees mijn brein richting Unix File System, wat ook met opslag te maken heeft, maar compleet wat anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:06

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
We moeten bij Tweakers altijd afwegen welke termen bekend genoeg zijn voor onze lezers en welke we moeten uitleggen, zoals sommigen hier ook opmerken. De auteur heeft er hier voor gekozen dat niet te doen maar dat hadden we in dit geval wel moeten doen denk ik. Ik voeg alsnog een zinnetje qua uitleg toe.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nystran
Nette reactie, dank je @TijsZonderH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 11:53
Is het artikel aangepast sinds dit topic? Want... ik zie wel degelijk de voluit geschreven term staan?
Dit is een compacte Universal Flash Storage 2.2-controller, voor ingebouwd opslaggeheugen(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nystran
@Opifex Jazeker, bedankt Tijs. Topic mag gesloten worden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.