LORA (LTE) router batterij oplossing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsHeldens
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-02-2024
Hoi allemaal,

Waar ik naar op zoek ben is een niet-netstroom (batterij) oplossing om devices via de Wifi of bleutooth te connecten en op basis van LORA connectiviteit (eventueel 4G of 4G) aan het wereld wijde web te koppelen. De uitdaging zit erin dat de batterij minimaal 12 maanden mee moet kunnen.

De devices zijn sensoren welke in een Wifi-netwerk gekoppeld kunnen worden. De frequentie waarmee ik data van de sensoren nodig heb, is eens per uur. Het Wifi-netwerk hoeft functioneel gezien dus niet constant aan te staan.

Aan mijn vraagstelling kunnen jullie afleiden dat ik niet begrenst ben door enige vorm van kennis t.a.v. dit onderwerp. Online heb ik gezocht naar battery powered LTE Routers. Die hebben allemaal bij lange na niet de batterij duur die noodzakelijk is.

Heeft iemand ideeën hierbij die mij op weg kunnen helpen? Ook een hele andere denkrichting wordt gewaardeerd!

Met vriendelijk groet,

Sjors

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:05
Ik heb dit wel eens gezien in een zwembadsensor. Die werkte op basis van sigfox.
Deze volgens mij: https://partners.sigfox.com/products/blue-connect-rc2-rc4
Die werkt zo te lezen op een Lithium Thionyl Chloride cel.

WiFi kan ook, Nest Protects loggen 1x per dag in en gebruiken daarvoor 6 Lithium-AA cellen. Dat zou 5 jaar goed moeten gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 02-02-2024 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:01
Wifi en/of 4g + een jaar batterij is een lastige combinatie.
IS er wat mogelijk met zonnepanelen?

De meest zuinige combinatie van de opties die jij noemt is LoraWan icm bluetooth.
Ik zie wat apparaten voorbij komen van Lansitec Bluetooth Gateway. Zit daar iets tussen?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsHeldens
Hoi Jeroen3,

Dat is nog eens snel en waardevol! Hartstikke bedankt!

Hier ga ik dit weekend eens goed induiken :D

Grtz,

Sjors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsHeldens
Wow en ook van Laurens0619! Hartsikke bedankt!

Zonnepanelen is helaas geen optie. De LoraWan richting ga ik ook dit weekend eens goed in verdiepen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk naar 802.11ax (Wifi 6). Dit ondersteund Target Wake Time (TWT).

https://alcadis.nl/802-11...als-target-wake-time-twt/

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Pagina: 1