Hoi!
Wij zijn op zoek naar zonnepanelen voor ons nieuwbouwhuis (standaard krijgen wij er geen vanuit de aannemer). Ik heb er weinig verstand van, kunnen jullie mij adviseren over de verkregen offertes? (Logische prijs e.d.)

:strip_exif()/f/image/m279uYZ5vTxaRPbwY18VDKf0.jpg?f=fotoalbum_large)
De eerste is een beetje vaag over het type omvormer, dit kan ik nog navragen. De verkopers van de verschillende partijen vonden aan de telefoon micro-omvormers natuurlijk beter want langere garantie en meer opbrengst. Is het in onze situatie handig om voor micro-omvormers te gaan?
NZU leek wat voorzichtig met het aantal panelen, de anderen vonden dat 20 er wel op moeten passen.
Wij zijn op zoek naar zonnepanelen voor ons nieuwbouwhuis (standaard krijgen wij er geen vanuit de aannemer). Ik heb er weinig verstand van, kunnen jullie mij adviseren over de verkregen offertes? (Logische prijs e.d.)
Foto's
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Beschikbare (dak)ruimte
Ik weet de afmetingen niet precies, binnenmaat woning 5,7m x 10m. Zoals op de foto’s te zien is krijgen we 3 dakramen (2 aan de westkant en 1 aan de oostkant)Schaduw
Mogelijk van de dwarskap van de buren, zij zitten aan de zuidkant, zie hieronder een foto van een winterse middag (26 januari) waarop je toch best wat schaduw kunt zien.Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Jaarverbruik
Schat deze in op 7000Kwh, momenteel gebruiken we zo’n 2500 per jaar. In ons nieuwe huis krijgen we een bodemwarmtepomp + elektrisch koken. Hopelijk een logische inschattingHuidige elektriciteitsaansluiting
3 x 25aBudget en doel
10k, eigen verbruik zoveel mogelijk dekkenWie gaat het project uitvoeren
Een derdeBijhouden van data
Leuk, maar ik heb er niet genoeg verstand van om het tot in alle details bij te hoeven houdenReeds verkregen offertes
:strip_exif()/f/image/m279uYZ5vTxaRPbwY18VDKf0.jpg?f=fotoalbum_large)
De eerste is een beetje vaag over het type omvormer, dit kan ik nog navragen. De verkopers van de verschillende partijen vonden aan de telefoon micro-omvormers natuurlijk beter want langere garantie en meer opbrengst. Is het in onze situatie handig om voor micro-omvormers te gaan?
NZU leek wat voorzichtig met het aantal panelen, de anderen vonden dat 20 er wel op moeten passen.