Mijn vriendin heeft voor haar 12-jarige dochter een Apple ID aangemaakt met haar correcte leeftijd. De telefoon van de dochter is geconfigureerd met dit Apple ID. Gevolg: het lijkt niet mogelijk Whatsapp te installeren op de telefoon van de dochter en dat is vervelend, want ze is precies de enige van de klas die dat niet heeft en dan val je tegenwoordig toch wat uit de groep (niet weten als de vriendinnen samen afspreken en zo).
Ik ben zelf helemaal niet thuis in het Apple ecosysteem, daarom vraag ik hier even advies hoe we dat zouden kunnen oplossen.
Wat hebben we al geprobeerd:
Daarmee dat ik hier even de vraag stel of er iemand dat al op een ordelijke manier opgelost gekregen heeft. Nieuw Apple ID is geen probleem, als we die foto's maar kunnen overzetten/redden.
Ik ben zelf helemaal niet thuis in het Apple ecosysteem, daarom vraag ik hier even advies hoe we dat zouden kunnen oplossen.
Wat hebben we al geprobeerd:
- Aanpassen van de geboortedatum is niet mogelijk. Volgens wat online bronnen was het vroeger mogelikj de leeftijd aan te passen tot 13 jaar min 1 dag, dan een nachtje te wachten tot de leeftijd boven de 13 rolt en dan eventueel verder aan te passen. Aanpassen van de leeftijd van het min-13-Apple-ID lijkt in het geheel niet meer mogelijk.
- Een nieuw Apple-ID aanmaken met een variant van het Gmail adres. Gebruik maken van de mogelijkheid om in een Gmail adres '.'-jes bij te zetten wordt door Apple herkend (huidige Apple-ID is voornaamnaam@gmail.com, en voor Gmail is voornaam.naam@gmail.com dan hetzelfde adres en voor Apple dus ook).
- Een nieuw Apple-ID aanmaken met een ander emailadres (naamvoornaam@gmail.com) en hetzelfde telefoonnummer geeft een foutmelding dat het Apple ID "momenteel niet aangemaakt kan worden". Ik vermoed omwille van het telefoonnummer dat al aan een Apple ID of zelfs specifiek een Apple ID van een min-13-jarige gekoppeld is.
Daarmee dat ik hier even de vraag stel of er iemand dat al op een ordelijke manier opgelost gekregen heeft. Nieuw Apple ID is geen probleem, als we die foto's maar kunnen overzetten/redden.