Mijn thermostaat is op dit moment stuk en dit leek mij het moment om de zaken wat slimmer te maken.
Situatie:
- CV Ketel - intergas hre
- Airco's - Mitsubishi
- Hout CV Kachel met buffervat
- Beneden Vloerverwarming
- Boven radiatoren met een simpele draaiknop.
Nou wou ik simpel beginnen met een slimme thermostaat met een stuk of 3 slimme thermostaatknoppen.
Ik zou graag willen dat de zaak zonder cloud werkt, want ik zit zelf in de it en als ik ergens een hekel aan heb, is het het fixen van een of andere gadget terwijl je gewoon de kachel aan wil doen
Om deze reden valt bijvoorbeeld Google Nest af.
Ik heb zelf de volgende shortlist nu:
1. Tado Slimme Thermostaat V3+ startpakket - 414 euro
+ simpel
+ WAF/PAF
+ Airco integratie
- Cloud nodig
- geen locale home assistant integratie mogelijk?
2. Netatmo - 445 euro
+ Simpel
- Cloud nodig
+ Locale homeassistant integratie mogelijk
3. HomeAssistant 100 euro
+ Offline
+ Toekomstbestendig.
- WAF/PAF
- Ik kan niet wijs worden welke thermostaat en/of thermostaat knoppen ik hierbij zou moeten kunnen gebruiken. Ik lees wel dingen over een OpenTherm bridge, maar niets eenvoudigs?
Wie o wie kan me helpen om hier chocola van te maken? Ik wil dus nu eerst de thermostaat + wat knoppen kunnen inregelen met wat schema's en dit dan later uitbreiden, zonder vast te zitten aan een cloud/vendor.
Situatie:
- CV Ketel - intergas hre
- Airco's - Mitsubishi
- Hout CV Kachel met buffervat
- Beneden Vloerverwarming
- Boven radiatoren met een simpele draaiknop.
Nou wou ik simpel beginnen met een slimme thermostaat met een stuk of 3 slimme thermostaatknoppen.
Ik zou graag willen dat de zaak zonder cloud werkt, want ik zit zelf in de it en als ik ergens een hekel aan heb, is het het fixen van een of andere gadget terwijl je gewoon de kachel aan wil doen
Ik heb zelf de volgende shortlist nu:
1. Tado Slimme Thermostaat V3+ startpakket - 414 euro
+ simpel
+ WAF/PAF
+ Airco integratie
- Cloud nodig
- geen locale home assistant integratie mogelijk?
2. Netatmo - 445 euro
+ Simpel
- Cloud nodig
+ Locale homeassistant integratie mogelijk
3. HomeAssistant 100 euro
+ Offline
+ Toekomstbestendig.
- WAF/PAF
- Ik kan niet wijs worden welke thermostaat en/of thermostaat knoppen ik hierbij zou moeten kunnen gebruiken. Ik lees wel dingen over een OpenTherm bridge, maar niets eenvoudigs?
Wie o wie kan me helpen om hier chocola van te maken? Ik wil dus nu eerst de thermostaat + wat knoppen kunnen inregelen met wat schema's en dit dan later uitbreiden, zonder vast te zitten aan een cloud/vendor.
[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 02-02-2024 09:44 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.