Upgrade Onkyo TX-NR579 naar stereo + sub voor Klipsch RP600M

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo87
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21-02-2024
Goedendag,

Ik zou graag mijn audio installatie willen upgraden.

Wat is de situatie:

12 jaar geleden een Onkyo TX-NR579 receiver gekocht met 2 Magnat zuilen erbij. De Magnat zuilen zijn inmiddels ingeruild voor een setje Klipsch RP600M (vanwege formaat en looks) en dat klinkt al zoveel beter.

Nu luister ik vooral muziek via Spotify via de televisie m.b.v. een optische kabel naar de reciver. Daarnaast uiteraard Netflix via dezelfde route. De receiver wordt eigenlijk niet anders gebruikt, maar ik merk wel dat ik graag de Audyssey en Dolby functies aan heb staan omdat ik dit mooier vind klinken. Er zijn geen plannen om naar 5.1 of 7.1 te gaan.

De Klipsch speakers geven al zoveel meer helderheid in het geluid en ook het laag vind ik niet tegen vallen. Echter ben ik benieuwd wat een sub gaat brengen en wat een andere versterker kan doen aangezien de Onkyo toen al redelijk budget was.

Ik ben een leek op dit gebied en heb al helemaal geen kennis van wat er op de markt te krijgen is. Voor mij is kwaliteit van het geluid belangrijker dan volume. Daarnaast moet er op de versterker optische input zitten.

Ik sta zeker open voor tweedehands apparatuur dus het hoeft zeker niet nieuw te zijn. Budget voor de versterker zo'n €1.000,-.

Ben benieuwd naar de aanbevelingen. Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Buffalo87 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:48:
Ik sta zeker open voor tweedehands apparatuur dus het hoeft zeker niet nieuw te zijn. Budget voor de versterker zo'n €1.000,-.
Helaas. Een budget noemen met enkele eisen en ons het zoekwerk laten is niet hoe Tweakers werkt, op Tweakers verwachten we minimaal een short list. Zie ook de template als er een topic wordt geopend in Beeld en geluid koopadvies. Aangezien de eigen inzet ontbreekt gaat dit topic op slot.

Daarbij lijkt het mij beter voor jezelf eerst enkele punten duidelijk te hebben en daarna eventueel tot vervanging over gaan. Kijkende naar vragen als:
Echter ben ik benieuwd wat een sub gaat brengen en wat een andere versterker kan doen aangezien de Onkyo toen al redelijk budget was.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 02-02-2024 10:22 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.