Na sifon geleegd te hebben, en CV bijgevult te hebben, stopte de altijd perfect werkende Remeha Tzerra M 28c combiboiler ermee. Hij werkte prima totdat ik besloot dit "onderhoud" te plegen. Na legen sifon ben ik vergeten dit te vullen met water tot de vulstreep. DIt heb ik uiteindelijk gecorrigeerd. Ik weet niet of dat schadelijk is geweest voor de ketel. Ook waren er wat druppeltjes water op de zwarte uitneembare electronica module. Na openmaken leek er geen water in de module te zijn gekomen.
Hij is al een tijdje niet geserviced, dus dat zit er aan te komen.
CV functie werkt prima, maar bij warm water tappen geeft hij even lauw water en daarna stopt hij. De vlam slaat 5x af. Rode lampje knippert drie keer (onstekingsfout).
Er zijn 3 mogelijke codes (14 16 36), echter kan ik horen dat hij 5x vlam verliest, dus zal het code E36 (5x Vlamverlies) zijn.
Ik begreep dat bij warm water tappen hij in vollast gaat (vol vermogen), terwijl voor de CV functie hij in middenstand/laagstand gaat.
Dus bij vol vermogen verliest hij vlam. De handleiding geeft de volgende tips:
- Ontlucht de gasleiding
- Controleer of de gaskraan goed geopend is
- Controleer de gasaanvoerdruk
- Controleer de correcte werking en afstelling van het gasblok
- Controleer de luchttoevoer en rookgasafvoer op verstopping
- Controleer op rookgasrecirculatie
Echter lees ik op Tweakers dat er ook een printplaatje is dat vrij gevoelig is en soms vervangen dient te worden.
Ik vraag me af wat er gebeurd is tijdens het legen van het sifon, waardoor er nu consistent een storing is bij warm water.
Zijn er zaken die ik kan controleren om een beter beeld te krijgen wat er speelt? Heeft iemand een idee?
Hij is al een tijdje niet geserviced, dus dat zit er aan te komen.
CV functie werkt prima, maar bij warm water tappen geeft hij even lauw water en daarna stopt hij. De vlam slaat 5x af. Rode lampje knippert drie keer (onstekingsfout).
Er zijn 3 mogelijke codes (14 16 36), echter kan ik horen dat hij 5x vlam verliest, dus zal het code E36 (5x Vlamverlies) zijn.
Ik begreep dat bij warm water tappen hij in vollast gaat (vol vermogen), terwijl voor de CV functie hij in middenstand/laagstand gaat.
Dus bij vol vermogen verliest hij vlam. De handleiding geeft de volgende tips:
- Ontlucht de gasleiding
- Controleer of de gaskraan goed geopend is
- Controleer de gasaanvoerdruk
- Controleer de correcte werking en afstelling van het gasblok
- Controleer de luchttoevoer en rookgasafvoer op verstopping
- Controleer op rookgasrecirculatie
Echter lees ik op Tweakers dat er ook een printplaatje is dat vrij gevoelig is en soms vervangen dient te worden.
Ik vraag me af wat er gebeurd is tijdens het legen van het sifon, waardoor er nu consistent een storing is bij warm water.
Zijn er zaken die ik kan controleren om een beter beeld te krijgen wat er speelt? Heeft iemand een idee?