Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort eindelijk intrekken in mijn nieuwbouwwoning met mijn gezin. Lang naar uitgekeken dus ook zin om het helemaal naar wens in te richten, zo ook de technische kant.
Het is een nieuwbouwwoning met warmtepomp en WTW. Op dit moment zitten er 3 'schaampanelen' à 375wp op het platte dak aangesloten op een GoodWE (GW1000-XS-11) omvormer.
Het systeem wil ik op de overige dakdelen laten uitbreiden en het devies op het forum lijkt: volgooien die handel! Doel is om zoveel mogelijk voor eigen verbruik op te wekken en deels ook kostenefficiëntie.
Er zijn nog geen goeie luchtfoto's maar aan de hand van tekeningen en een enkele situatiefoto hoop ik wat duidelijkheid te geven. Vraag in deze is dus: wat is volgens jullie het maximum aantal panelen dat ik zou kunnen laten plaatsen en welke offerte is volgens jullie tot zover de gunstigste?
Hierbij alvast de foto's:
:fill(white):strip_exif()/f/image/lLe0ZiimxVNUYdyhFH5kjx4k.png?f=user_large)
Dakhelling is volgens mij 60 graden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/7ENGE2J40ObGJITEalAUx4KW.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/6ZJ7XNBVjBJOu0sxng9GDWFy.png?f=user_large)
Aan de voorkant lijkt het alsof ik misschien een paneel kwijt kan? Er valt misschien een beetje schaduw op van de dakkapel, zo lijkt het.
/f/image/isc1g16LDLpcstnZmQHY7L70.png?f=fotoalbum_large)
Dit is de situatie vanuit de lucht kijkend op de achterkant van het huis, met links (niet in beeld) het schuine dak. Aan de bovenkant van de foto zie je de kleine stukken dak die volgens mij meer op het noorden liggen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/6HuIGNfzzDqOmblp7n6AwSDW.png?f=user_large)
Hieronder de offertes:
Offerte #1
Aantal panelen 14
Type panelen Jinko 435WP
Vermogen totaal in wp 6090
Opbrengst totaal 5610kwh
Omvormer IQ8MC
Marktprijs per omvormer € 124,00
Garantie op panelen 15 jaar
Garantie op omvormers 25 jaar
Garantie op installatie 12 jaar
Totaalprijs € 7.219,73
Prijs per wp € 1,19
--------------------
Offerte #2
Aantal panelen 15
Type panelen Fullblack 430 WP Longi Solar
Vermogen totaal in wp 6450
Opbrengst totaal 6257kwh
Omvormer IQ8+
Marktprijs per omvormer € 114,00
Garantie op panelen 25 jaar
Totaalprijs € 8.592,00
Prijs per wp € 1,33
------------------------------------
Offerte #3
Aantal panelen 11
Type panelen Jinko 435wp
Vermogen totaal in wp 4785
Opbrengst totaal 4705
Omvormer IQ8+
Garantie op installatie 10 jaar
Totaalprijs € 5.183,04
Prijs per wp € 1,08
----------------------------------------------------
Inmiddels op aanraden van forumleden (Ronald) ook een offerte opgevraagd bij Solar Bouwmart. Met 15 x 425wp Longi Solar panelen en 15 x Enphase IQ8AC omvormers gekomen tot 5.217,-. Wat mij opviel is dat de aanbieders geen van allen de juiste micro omvormer aanbieden (obv wp zou ik minimaal IQ8AC verwachten dus die had ik ook in de offerte op laten nemen door Solar Bouwmarkt).
Mochten jullie vragen hebben stel ze gerust en alvast bedankt voor het lezen en de moeite
.
Ik ga binnenkort eindelijk intrekken in mijn nieuwbouwwoning met mijn gezin. Lang naar uitgekeken dus ook zin om het helemaal naar wens in te richten, zo ook de technische kant.
Het is een nieuwbouwwoning met warmtepomp en WTW. Op dit moment zitten er 3 'schaampanelen' à 375wp op het platte dak aangesloten op een GoodWE (GW1000-XS-11) omvormer.
Het systeem wil ik op de overige dakdelen laten uitbreiden en het devies op het forum lijkt: volgooien die handel! Doel is om zoveel mogelijk voor eigen verbruik op te wekken en deels ook kostenefficiëntie.
Er zijn nog geen goeie luchtfoto's maar aan de hand van tekeningen en een enkele situatiefoto hoop ik wat duidelijkheid te geven. Vraag in deze is dus: wat is volgens jullie het maximum aantal panelen dat ik zou kunnen laten plaatsen en welke offerte is volgens jullie tot zover de gunstigste?
Hierbij alvast de foto's:
:fill(white):strip_exif()/f/image/lLe0ZiimxVNUYdyhFH5kjx4k.png?f=user_large)
Dakhelling is volgens mij 60 graden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/7ENGE2J40ObGJITEalAUx4KW.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/6ZJ7XNBVjBJOu0sxng9GDWFy.png?f=user_large)
Aan de voorkant lijkt het alsof ik misschien een paneel kwijt kan? Er valt misschien een beetje schaduw op van de dakkapel, zo lijkt het.
/f/image/isc1g16LDLpcstnZmQHY7L70.png?f=fotoalbum_large)
Dit is de situatie vanuit de lucht kijkend op de achterkant van het huis, met links (niet in beeld) het schuine dak. Aan de bovenkant van de foto zie je de kleine stukken dak die volgens mij meer op het noorden liggen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/6HuIGNfzzDqOmblp7n6AwSDW.png?f=user_large)
Hieronder de offertes:
Offerte #1
Aantal panelen 14
Type panelen Jinko 435WP
Vermogen totaal in wp 6090
Opbrengst totaal 5610kwh
Omvormer IQ8MC
Marktprijs per omvormer € 124,00
Totaalprijs € 7.219,73
Prijs per wp € 1,19
--------------------
Offerte #2
Aantal panelen 15
Type panelen Fullblack 430 WP Longi Solar
Vermogen totaal in wp 6450
Opbrengst totaal 6257kwh
Omvormer IQ8+
Garantie op panelen 25 jaar
Totaalprijs € 8.592,00
Prijs per wp € 1,33
------------------------------------
Offerte #3
Aantal panelen 11
Type panelen Jinko 435wp
Vermogen totaal in wp 4785
Opbrengst totaal 4705
Omvormer IQ8+
Garantie op installatie 10 jaar
Totaalprijs € 5.183,04
Prijs per wp € 1,08
----------------------------------------------------
Inmiddels op aanraden van forumleden (Ronald) ook een offerte opgevraagd bij Solar Bouwmart. Met 15 x 425wp Longi Solar panelen en 15 x Enphase IQ8AC omvormers gekomen tot 5.217,-. Wat mij opviel is dat de aanbieders geen van allen de juiste micro omvormer aanbieden (obv wp zou ik minimaal IQ8AC verwachten dus die had ik ook in de offerte op laten nemen door Solar Bouwmarkt).
Mochten jullie vragen hebben stel ze gerust en alvast bedankt voor het lezen en de moeite