vraag en aanbod twijfelachtige prijzen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeciaalFruit
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-02 18:19
Goedeavond,

al een poosje ben ik opzoek naar een instap pc voor mijn vriendin.
ze heeft namelijk weinig tot geen verstand van onderdelen of prijzen.
dus ze heeft mijn een zak met muntjes geven en op pad gestuurd.

nu loop ik tegen het volgende aan.
mensen vragen echt de meest bizarre prijzen voor verouderde onderdelen.
zonder verder mensen bij naam te noemen kom ik bijvoorbeeld
een Intel Core i7-4790K systeem tegen voor 600 euro.
we hebben het hier over een CPU uit 2014.

even ter vergelijking https://www.megekko.nl/wl/K7FBTA6Y
dit kost je ook 600 euro - GPU

nu weet ik me wel te redden en zal dus niet ingaan op een advertentie met een 4790k
alleen ik zie die advertenties een paar dagen later ook weer verdwijnen.
heeft iemand deze dan gekocht? of heeft de verkoper zich bedacht?

iemand die niet veel kennis heeft van de CPU of GPU markt zal wellicht denken dit is een mooie deal en koopt vervolgens een kat in de zak.

is er een mogelijkheid of zijn er middelen nu beschikbaar om op een toegankelijke manier aan te geven dit is een mooie advertentie of juist het tegenovergestelde voor deze prijs kan je dit artikel beter niet kopen.
een simpel up en downvote systeem zo al voldoende zijn.
zodat mensen die minder up to date zijn met de laatste tech geen aankopen doen waar ze spijt van krijgen.

mocht je hier ideeën over hebben of opmerkingen hoor ik het graag.
ook natuurlijk als dit een probleem is waar ik alleen tegen aan loop en de rest denkt de markt is de markt haha.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar V&A feedback, want dit heeft niks met aankoopadvies te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-05 18:18
Soms zijn reacties op een V&A advertentie toegestaan, dan kan je daar (zoals ik soms doe) je ongenoegen uiten. Vaak is het wel zo dat de reactie mogelijkheid vlot erna wordt uitgezet :+

Verder ben ik wel van mening dat we hier niet zijn om anderen te beschermen tegen niet optimale aankopen. Tweakers biedt voldoende middelen, manieren en discussiemogelijkheden voor een gebruiker op deze site om nauwkeurig zelf te bepalen wat zijn wensen of op-het-oog hardware waard zijn.

En wie zijn wij om andermans koopwensen te beïnvloeden?
Misschien downvote jij een oude CPU advertentie omdat je het geen goede deal vindt (en dat mag), maar misschien heeft iemand een kapot systeem en heeft diegene juist alleen een oude "slechte" CPU nodig om precies dat systeem weer werkende te krijgen; en is bereid om daar wat meer voor te betalen. Die keuze maken wij niet, maar iemand anders zelf.

Ondanks dat jij het er niet voor over hebt, kan een ander dat wel hebben.
Waarom je die markt zelf wilt beïnvloeden, snap ik niet zozeer. Het schaadt je niet, toch?

Zelfde probleem zie je bij huizen; "dat huis is dat bedrag niet waard" - en toch zijn er mensen die dat betalen, dus ja het is wel zoveel waard. Maakt niet uit wat iemand zijn mening is over de prijs, de feiten zijn dat mensen bereid zijn dat te betalen, en dat ook doen.

Indien je niet wil dat je kennissen / vrienden / familie bij een slechte deal belanden, informeer ze dat je hun aankopen graag beoordeelt. Die van mij weten dat, en dan help ik ze graag.
En als ik anderen wil helpen, dan doe ik dat hier op het forum.

[ Voor 24% gewijzigd door grasmanek94 op 02-02-2024 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:09
In mijn laptop zit een 4770HQ. Kan nog bijzonder goed mee. Beetje Photoshoppen kan makkelijk, speelt ook 75% van mijn Steam-library. Bottleneck is eerder de GPU. En die 4790K die jij noemt is nog wel even een paar stappen sterker dan de 4770HQ en kan je met overclocking nog wel verder brengen.

Voor jou en mij is die pc van Megekko misschien beter, maar daar zit nog geen GPU bij. Totaalpakket zou dus heel goed weleens minder kunnen zijn dan wat je laatst op V&A hebt gezien. De CPU maakt niet zo veel uit als je niet alleen de meest recente AAA-games speelt. En wie gaat die van Megekko in elkaar zetten? Hoe lang krijg ik garantie en ondersteuning op het inbouwen? Veel advertenties op V&A komen van handelaren waardoor je gewoon een paar jaar garantie mag verwachten, zeker als je rechtsbijstand hebt.

Bedoel maar te zeggen, dat het voor jou geen deal is maakt het nog geen slechte koop voor een ander.

Zelf wil ik een iPad Pro van een paar jaar oud, maar ik vind de gevraagde prijzen veel te hoog. Dat kan Tweakers niet verhelpen, dat is gewoon marktwerking. Vraag en aanbod; staat zelfs in de naam :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:08
GamePC's trekken een hoop mensen die er geen verstand van hebben, die gewoon iets voor hun kinderen willen wat er een beetje leuk uitziet, een beetje Fortnite etcetera kan draaien. Daar wordt dus ook misbruik/gebruik van gemaakt.

Jammer genoeg zijn er veel mensen die een paar euro belangrijker vinden dan een "eerlijke" prijs (kun je over discussiëren natuurlijk, als ik specifiek iets zoek betaal ik wat meer dan dat ik alle tijd heb omdat ik het zelf nog niet zo goed weet). Nadeel is dat onwetende kopers later die systemen ook weer voor een te hoge prijs willen verkopen waardoor het een beetje een vicieuze cirkel is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpeciaalFruit
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-02 18:19
bedankt voor de mensen die hun feedback gegeven hebben.

moest even mijn ongenoegen kwijt zie wat punten waar ik me wel in kan vinden.
persoonlijk val ik wel een beetje over het "mensen betalen dus ja dan is het zo veel waard".
ik zit meer aan de kant van mensen hebben niet genoeg kennis dus ze doen maar wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

@SpeciaalFruit

Aangezien je een instap pc zoekt.

Koop gewoon een merk refurbished zakelijke pc en je bent voor de helft klaar. Ik heb al jaren heel veel plezier van een HP Elite 8200 SFF met I5-2500, ssd en een low profile videokaart.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1