Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giligoop
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-02 11:04
Na de overstap naar delta wilde ik mijn P1 meter opnieuw instellen. Ik heb gelezen dat als het 5 Ghz netwerk aanstaat je de verbinding niet kan maken met de connectie voor de P1 meter in te stellen.

Nu is mijn vraag: hoe zet ik de 2.4/5 Ghz aan/uit op mijn Delta router.

Ik heb op mijn instellingen van mijn router ingelogd:
nokia-xs-2426g-b op IP: http://192.168.1.254 zoals aangegeven staat op de website van delta.
Maar ik kan nergens iets vinden wat er maar op lijkt om 2.4/5ghz netwerk aan/uit te zetten. (zal wel aan mij liggen).

Kan iemand die ook delta heeft & dezelfde router mij in het menu verder op weg helpen om het 5 Ghz netwerk even uit te schakelen zodat ik de installatie van de P1 meter kan voltooien?

Alvast bedankt voor de feedback

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Staat bij wifi setting, nu zie je niks.
Even zichtbaar maken en desnoods andere naam geven

en wifi advanced

[ Voor 9% gewijzigd door tattooboy1985 op 01-02-2024 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giligoop
Dank je voor de uitleg. Ik heb de instellingen gevonden om de WiFi networks enabled te zetten.
Alsook in de Advanced settings om 2.4 Ghz / 5 Ghz aan/uit te zetten.

Heb verschillende combinaties geprobeerd maar bij geen enkele kon ik de setup voltooien van de P1 meter.
Ik heb nergens de 'setup wifi' gekregen om dit te kunnen voltooien.
Enig idee wat hier mis kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:07

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Waarom niet de makkelijke optie, zelfde SSID en password als je oude netwerk.

En voor de volledigheid, welke P1 unit hebben we het?

[ Voor 27% gewijzigd door Septillion op 01-02-2024 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoppeSmedes
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 04-02-2024
Hallo, mijn P1 was offline en onmogelijk via de installatie te her installeren. Alles leek te werken meter groen maar in app geen connectie. Na veel drukken was het lampje plotseling wit. Dat betekent "fabrieksinstellingen. Daarna installatie volgens eerste installatie en het werkte meteen. Hoop dat het ook voor jouw werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giligoop
Septillion schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:40:
Waarom niet de makkelijke optie, zelfde SSID en password als je oude netwerk.

En voor de volledigheid, welke P1 unit hebben we het?
Dan moet ik de ssid en wachtwoord van ziggo terug overnemen? Dit is toch enkel voor tijdelijk te gebruiken bij de setup? Ik stel graag mijn ssid achteraf terug in op mijn persoonlijke voorkeur. Zal dit eens proberen vanavond. Bedankt voor de tip.

Het gaat over de HomeWizard HWE-P1-C1
FoppeSmedes schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:21:
Hallo, mijn P1 was offline en onmogelijk via de installatie te her installeren. Alles leek te werken meter groen maar in app geen connectie. Na veel drukken was het lampje plotseling wit. Dat betekent "fabrieksinstellingen. Daarna installatie volgens eerste installatie en het werkte meteen. Hoop dat het ook voor jouw werkt
In mijn geval was hij offline omdat ik ben overgegaan van ziggo maar delta en hij nog niet aan het nieuwe netwerk gekoppeld is. Na het verwijderen in de app/ deleten van de app en alles opnieuw te hebben ingevoerd blijft het lampje wit knipperen en kan ik hem ook in pair stand (blauw lampje) zetten. Maar krijg hem niet omgezet naar het nieuwe netwerk. Dit zouden ze toch met de volgende p1 meter of in de app beter moeten oplossen. Met hun instructies lukte dit dus niet. Ik probeer de SSID aan te passen en zal laten weten of dit het heeft opgelost voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:07

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als je met je nieuwe setup hetzelfde SSID en password gebruikt als dat je op je oude setup gebruikte (dagelijks gebruik) dan hoef je helemaal niets in te stellen / aan te passen om een device dat er gebruik van maakt. Dus hoef je een P1 meter ook niet opnieuw te verbinden / in te stellen.

Of je SSID en password nu zelf ingesteld waren of de default van Ziggo maakt daarin niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giligoop
Kan het zijn omdat ik mijn p1 device al ontkoppelt heb in de app dat dit eig niets meer uit maakt?
Heb namelijk net al eens snel de oude ssid ingesteld met het oude wachtwoord. Maar alsnog krijg ik geen verbinding met wifi: p1metersetup. Hij word niet zichtbaar tussen mijn wifi punten

Wat ik tot nu toe al geprobeerd heb:
Oude ssid en wachtwoord ingesteld.
Wifi op 2.4 Ghz gezet en 5 Ghz tijdelijk uit.
App en P1 aparaat opnieuw geinstalleerd en proberen in te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door giligoop op 07-02-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
De P1meter wordt alleen zichtbaar als je hem naar fabrieksinstellingen reset, dan kun je de setup doorlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterthegreat71
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-03-2024
Wat ik niet helemaal snap ik dat je hebt een nieuwe internet provider.
En dus overgestapt naar Delta. Dat is dus de enige afwijkende factor in je probleem
En toch krijgt de P1 meter de schuld. Hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie4v2
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-09-2024
giligoop schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:20:
Kan het zijn omdat ik mijn p1 device al ontkoppelt heb in de app dat dit eig niets meer uit maakt?
Heb namelijk net al eens snel de oude ssid ingesteld met het oude wachtwoord. Maar alsnog krijg ik geen verbinding met wifi: p1metersetup. Hij word niet zichtbaar tussen mijn wifi punten

Wat ik tot nu toe al geprobeerd heb:
Oude ssid en wachtwoord ingesteld.
Wifi op 2.4 Ghz gezet en 5 Ghz tijdelijk uit.
App en P1 aparaat opnieuw geinstalleerd en proberen in te stellen.
Sorry voor t naar boven halen, maar is het je al gelukt?
Ik had t zelfde probleem. Mijn oplossing was simpel, gewoon aan de stroom gooien (Niet in de meterkast hangen) en dan de stappen volgen. Toen hij in de meterkast bij mij hing had ik t zelfde probleem, maar toen ik m in de stopcontact deed kreeg ik ineens wel de koppelstand. Dus ik zou dat gewoon ff proberen als je t nog niet opgelost hebt. Hem ff met USB in je pctje of in n adapter doen, koppelen en dan in de meterkast hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avennik
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17-02 15:46
Ik had hetzelfde probleem.
Heeft niets met wifi op zich te maken.
Probleem ligt bij de DNS voor het ip4 adres dat wordt toegekend via DHCP. Die verwijst naar de router van Delta. Dat werkt niet. Wijzig je de DNS in de DHCP naar bijv. 8.8.8.8 (Google) dan werkt het wel.
Pagina: 1