Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-03 18:24
Beste,

Ik ben zoekende naar 2 nieuwe telefoons, voor de echtgenote en mezelf.
We hebben al jaren beiden een simonly abonnement en kopen onze toestellen altijd los en gebruiken deze gemiddeld 4 jaar.

Is tegenwoordig de aanschaf van een toestel los nog interessant? Of is het abonnement verlengen met 2 jaar incl toestel een goedkoper alternatief? Ik zou dan beide abonnementen (staan beide op mijn naam) kunnen verlengen, de toestellen kopen via de provider en deze daarbij meteen volledig betalen.
Nadeel is dat ik 2 jaar aan het abonnement vastzit, maar op zich geen probleem.

Wat zijn jullie ervaringen / al dan niet aanschaffen via de provider?

Wat betreft toestel kijk ik naar de S24 of de A54.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:06
Dat kan je makkelijk zelf uitzoeken. Kijk welke prijs je bij je provider krijgt, wat het abo kost.

Kijk wat het abo los kost & toestel. Probleem opgelost.

De combinatie is soms goedkoper soms duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je al via een abonnement koopt moet je wel exact op de verloopdatum van het abonnement overstappen naar Sim-only, anders blijf je effectief voor het toestel betalen.

Ikzelf doe eigenlijk altijd alleen maar sim-only en koop het toestel los.

Via de provider heeft vaak ook het nadeel dat je de updates via de provider krijgt omdat zij nog weer aanpassingen in de ROM doen (extra apps/diensten/instellingen/etc.).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Room42 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:04:
Als je al via een abonnement koopt moet je wel exact op de verloopdatum van het abonnement overstappen naar Sim-only, anders blijf je effectief voor het toestel betalen.
Dat is niet waar, toestellen zijn tegenwoordig leningen tegen 0% rente. Na het aflopen van de abonnementsperiode vervalt ook de lening en houd je alleen het bedrag voor het abonnement over.

@petertje30, ik heb toevallig een paar weken terug een nieuwe telefoon via Vodafone besteld, deze was €150ish goedkoper via Vodafone dan via Apple. Uiteindelijk gekozen voor geen toestellening maar volledige afbetaling aan het begin. Daardoor geen BKR registratie maar wel meer korting dan via Apple zelf.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Room42 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:04:

Via de provider heeft vaak ook het nadeel dat je de updates via de provider krijgt omdat zij nog weer aanpassingen in de ROM doen (extra apps/diensten/instellingen/etc.).
Heb ik nog nooit meegemaakt met de laatste 5 toestellen die ik met een abo erbij gekocht heb.