PC samenstelling €1200

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisJaar
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 03-02-2024
Hi!

Ik ben van plan om mijn eerste PC te bouwen en ik wilde graag weten of ik de juiste componenten heb samengesteld (dat ze 100% met elkaar werken), en ook de juiste specs heb voor mijn wensen.

- Video recording en editing/misschien streaming
- FullHD/2K en liever ook 4K-resolutie mogelijkheid
- Recording en mixing/mastering in FL Studio
- Gaming - recente games op minimaal FULLHD met voldoende FPS (60?)
- Student gerelateerde taken

Ik wil 2 monitoren
- 1 met 4k resolutie
- 1 met 160+Hz

Ik maak het meest gebruik van gemiddelde games zoals Valorant en Fifa, maar ik zou ook wat zwaardere en langere werksessies in FL-studio krijgen met veel plug-ins die open staan.
Photoshop doe ik ook af en toe. Als ik bijvoorbeeld Warzone of een soortgelijke AAA+ game wil spelen, dan wil ik niet stressen dat mijn PC het niet aan kan (op FullHD 60FPS tenminste)

Feedback zou erg gewaardeerd worden!
BUDGET: 1200

CPU AMD Ryzen 5 7600X €230

GPU RTX 4060 Gaming OC 8G €330

MOBO ASRock B650M Pro RS €140

RAM Corsair VENGEANCE DDR5 32GB (2x16GB) 52000MHz C40 €105

SSD Crucial P3 Plus 2TB €93

Case NZXT H5 Elite white €120

Extra Fan T120 RGB €43

Power Supply Corsair RM650 (2023) €90

prijs: ruimgeschat 1200

OS koop ik los
*knip* printscreens en linkjes naar externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Gebruik hiervoor de Handleiding Pricewatch

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 02-02-2024 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-05 23:45
Hey :*) , je kan in je profiel (wenslijst) op Tweakers ook een lijst maken van al je producten. Dan kan je direct alle prijzen bekijken en ook laten bereken om te zien hoeveel alles zou kosten als je alles zou kopen bij specifieke winkels. Het is ook makkelijk om bv. hier te delen, zodat we direct de juiste link hebben naar het juiste product in Tweakers zelf.

Ik heb enkele opmerkingen over je samenstelling:
  • Wat bedoel je juist met "FullHD/2K en liever ook 4K-resolutie mogelijkheid"? Gaat het dan over het video editen?
  • Je GPU is niet de sterkste. Voor Fifa en Valorant is het zeker voldoende. Warzone zal ook wel lukken, maar Warzone is namelijk vooral zwaar voor de CPU, terwijl de Call of Duty Multiplayer vooral intensief is voor de GPU. Ik ben dus niet zeker of je dus ook 160FPS gaat halen in Warzone op High settings. Alles met het idee dat het Full HD 1080p 160Hz gaat zijn en niet 1440p. Als je op 1440p 160Hz wilt gaan gamen moet je echt naar de AMD 7800XT, RTX 4070 of de RTX 4070 Super gaan kijken.
  • Power Supply: Bezuinig hier niet te veel op a.u.b. Een 650W PSU zal idd waarschijnlijk wel genoeg zijn, maar hou zeker in het achterhoofd dat je later misschien wilt upgraden. Een PSU gaat normaal wel lang mee. Om een voorbeeld te geven: Ik had een Corsair RM550x PSU en die was eigenlijk net te zwak voor mijn build, terwijl iedereen hier zei dat die wel voldoende ging zijn. Ik heb mijn lesje wel geleerd. Na 5 jaar had die het begeven. Garantie had ik nog en ik heb dus gewoon geld terug gekregen. Ik ben dan uiteindelijk voor een 1000W gegaan (natuurlijk met een upgrade van héél mijn PC op het oog in de komende paar weken (hoop ik)). Als je het geld dus zou kunnen "missen" zou ik toch proberen om minstens voor een 750W PSU te gaan. Zowel Corsair als Seasonic zijn (normaal) zéér goede merken. Ik heb nu de Seasonic GX-1000 en heb daar een half jaar geleden €199 voor moeten betalen, nu staat die aan € 140.)
  • RAM: Je gekozen RAM heeft een MHz van 5200 en een CAS latency van 40. Als je, opnieuw, het geld kan missen, probeer dan voor 6000Mhz te gaan en CAS latency 30. 6000Mhz zou namelijk de "sweet spot" zijn voor de AMD 7000 CPUs. Deze kit zou dus perfect voor jouw zijn: Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30. (Zie de Z30. De "Z"-reeks is het beste compatibel met AMD CPUs (althans toch volgens Corsair zelf, maar normaal werkt alle RAM wel).
  • In je PC PartPicker lijst staan 2 CPU coolers.
  • Een extra fan om achteraan in je case te hangen zou zeker niet slecht zijn. Of je moet 1 intake-fan van de voorkant veranderen naar een exhaust-fan aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Hele set, schopje naar DKA.