Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse Vliegen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-09 22:14
Ik ben een totale n00b op Android gebied, dus waarschijnlijk stel ik een beginnersvraag...

Ik vond een oude HTC One V die van mijn moeder is geweest. Ik dacht laat ik kijken of ik hem nog een de praat kan krijgen. Whatsapp installeren enzo.

Eerst een factory reset gedaan om alle oude meuk eraf te krijgen. Eerste indruk was ok, maar apps downloaden lukt niet.

Als ik probeer in te loggen in de Play Store dan zegt ie email/pwd combi ongeldig, terwijl ik zeker weet dat die goed zijn want inloggen bij google in een browser op dezelfde telefoon lukt wel.

Zelfs nog een nieuw account aangemaakt via de PC, maar ook die email/pwd combi pakt ie niet.

Internet, bellen, etc. werkt prima, maar geen PlayStore toegang. Dit apparaat draait Android 4.0.3. Is dat soms het probleem?

Ik heb al gekeken of er updates zijn maar nee.

Hoe fix ik dit? Of kan die telefoon in de shredder?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:16

Zorian

What the fox?

Die Android versie heeft al een tijdje geen toegang meer tot de Google services, veel te ouderwets en hij mist diverse hedendaagse zaken waardoor het niet gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Je zou dit kunnen proberen, geen garanties. Sowieso gaat Whatsapp niet werken, dat vereist Android 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse Vliegen
OK, ga ik toch even proberen. Whatsapp heeft er wel opgestaan namelijk, alleen gekoppeld aan een nummer dat niet meer actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-10 16:50
Sietse Vliegen schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:45:
OK, ga ik toch even proberen. Whatsapp heeft er wel opgestaan namelijk, alleen gekoppeld aan een nummer dat niet meer actief is.
Daar hoef je het niet voor te doen, want Whatsapp heeft al een tijdje geen support meer voor Android 4 en gaat daar dus niet op werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse Vliegen
XelaRetak schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:58:
[...]

Daar hoef je het niet voor te doen, want Whatsapp heeft al een tijdje geen support meer voor Android 4 en gaat daar dus niet op werken.
Thanks, maar als eigenwijze tweaker moest ik het natuurlijk wel even proberen. Korte antwoord: het werkt niet.

Uit nieuwsgierigheid, zou je een oude Whatsapp versie als .apk file kunnen installeren vanaf een SD card?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-10 16:50
Sietse Vliegen schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:26:
[...]

Thanks, maar als eigenwijze tweaker moest ik het natuurlijk wel even proberen. Korte antwoord: het werkt niet.

Uit nieuwsgierigheid, zou je een oude Whatsapp versie als .apk file kunnen installeren vanaf een SD card?
Kan, je kan hem ook gewoon downloaden via apk websites direct op het apparaat.

Of oude versies nog werken betwijfel ik, wellicht kan je het alsnog niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse Vliegen
Uiteindelijk een versie van WA gevonden die goed opstartte, maar echt verbinden met de WA server lukt niet. Ook veel websites niet, vermoedelijk omdat de SSL versie en certificaten verouderd zijn.

Enfin, weer wat geleerd. Apparaat gaat in de recycleton. Dank allen.
Pagina: 1