Home Assistant Green iets voor mij?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:09
Beste Tweakers,

Ik gebruik nu vooral Google Home in huis.
Alle lampen zijn van Hue, cameras van Google Nest & rolluiken van Somfy worden ook smart bedient.

Nu wil ik toch iets dieper in de smart home wereld induiken, merk toch dat ik meer verschillende routines wil aanmaken en een eigen dashboard wil maken. Dus ik zat te kijken naar HA Green.

Nu is mijn vraag, werken alle smart home producten die ik heb, ook op HA?
Dus de Nest cameras, Hue, nest thermostaat, somfy rolluik etc? Dus zonder andere bridges o.i.d.

Vooral de nest deurbel ben ik benieuwd naar omdat hier ook een nest abbonement voor loopt natuurlijk.. valt dit wel te combineren in HA?

Alvast bedankt!

Lex

[ Voor 11% gewijzigd door lexxus93 op 01-02-2024 17:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Antwoorden op al je vragen kun je eigenlijk allemaal vinden in deze database van alle zogeheten Integrations. Hierbij zie je exact wat er komt kijken bij een integration en wat eventuele beperkingen zijn.

Hoewel ik niet alle door jou genoemde producten/integrations ken, heb ik wel het sterke vermoeden dat alles prima te koppelen is met HA. Sowieso Hue en de Nest thermostaat (die heb ik zelf ook). De ene integration is wel een stuk gemakkelijker dan de andere. Specifiek de Nest thermostaat is een draak om te koppelen. Maar eenmaal werkend, werkt het verder ook prima.

Als je echt HA gaat gebruiken (dat kan HA Green zijn maar ook een zelfbouw-device op basis van een Raspberry Pi of NUC) raad ik je wel aan een third party bridge te nemen voor in ieder geval Zigbee. Bijvoorbeeld de Conbee II stick. Daarmee heb je een stuk meer flexibiliteit dan alleen het koppelen van Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-06 14:33

Coffee

Coffee

@sOid waarom geen first party Zigbee bridge? Zoals de SkyConnect of HA Yellow?

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:00
Vanwaar je overweging voor HA? Mooi systeem maar er is natuurlijk meer. AFhankelijk van hoe Tweakers je wilt zijn, is Homey ook een mooie optie. Niets tegen HA, maar nieuwsgierig naar je overwegingen. Op dit forum is ook voldoende te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Coffee schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:00:
@sOid waarom geen first party Zigbee bridge? Zoals de SkyConnect of HA Yellow?
Dat zal ook vast prima werken, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Met de Conbee werkt mijn Zigbee-netwerk inmiddels ruim 3,5 jaar nagenoeg foutloos.

Met third party bedoelde ik overigens vooral een ‘open’ bridge. Dus niet iets als de Hue bridge waarop je alleen Hue-spul kan aansluiten.