Toon posts:

s-video gewoon lang kopen of converter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu mijn video-kaart aan het koppelen met mijn tv. Die tv is nieuw en ondersteunt dus "alles". Maar wat kan ik nu het beste doen en vooral wat is te betalen. Op mijn tv-kaart zit een s-video uitgang.

Gewoon een lange s-videokabel kopen/maken of kan ik hem ook met een converter naar scart of iets anders omzetten.
Tulp lijkt me niet zo'n goed idee wat het gaat om 10meter en tulp is niet zo best afgeschermt.

Graag tips en het liefst ervaringen.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

S-video kabel lijkt mij het makkelijkst. Is dacht ik ook in 5 meter lengte te krijgen.

Tulp = composite video en daarom de slechtste kwaliteit.

Er bestaan kabels van S-video naar SCART (dan moet de TV ook s-video door de SCART ondersteunen) maar die zijn a) duurder en b) niet langer dan 1,5 meter dus dan moet je toch nog een s-video verlengkabel er bij nemen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Je hebt hele mooie adapters voor Scart naar S-Video. Zelf heb ik zo'n verloopstekkertje gekocht die zowel IN als UIT en zowel S-Video als Tulpstekkertjes accepteert voor maar 15 piek (bij de lokale electronica-boer).

Voor afstanden overbruggen moet je inderdaad wel eigenlijk een S-Video-kabel gebruiken. Ik weet niet wat de langste afstand is die zo'n kabel mag overbruggen, maar zelf heb ik er 1 van 5 meter liggen die storingsvrij werkt.

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gebruik hier een kabel van 20 meter (S-video + audio).
Compleet met connectoren gekocht. Aan de ene kant SCART, andere kant S-video en audio (mini-jack) plugje. Ik was bang voor kwaliteitsverlies, maar kan zelf niks waarnemen.
Ze waren ook te koop in lengtes van 10 en 5 meter. 20 meter kostte ong. 100 gulden. Zelf maken kan ook, maar dan ben je wel een aardige cent aan kabels en connectoren kwijt en je blijft losse audio en videokabels houden. Voor die 100 piek heb je 1 kabel waar audio en video in zit.

Verwijderd

waar kun je die dan kopen die combi van 20 meter

Verwijderd

Topicstarter
Oke hartstikke bedankt voor de tip dat die kabels bestaan Masaman. Maar waar kan ik die dingen bestellen of kopen. Want bij de Conrad die toch best veel heeft vind ik hem niet of kijk ik er dan overheen?

Noem een zaak of winkel Plz :'(

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Fotozaak die ook in Videocamera's doet

HiFi toko (Staffhorst, RAF)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die gecombineerde kabel heb ik in Den Bosch gekocht bij Display Electronics in de Vughterstraat. Ben het merk van de complete set even kwijt, dus even aan ze uitleggen wat je bedoelt.
Nu alleen nog een ir-afstandsbediening in elkaar knutselen, want dat op en neer lopen naar m'n PC da's onhandig.
(PS. Maandag zijn ze geloof ik dicht...)

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb een dikke Composite kabel, daarvan 3x 2m aan elkaar gemaakt met 2 tussenstukjes

Perfecte kwaliteit, geen problemen.
Pagina: 1