Voedingsadvies donatiepc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mduijm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 00:36
Hulp gevraagd

Voeding voor een PC die ik aan het bouwen ben voor een kennis. Hij krijgt deze van mij omdat zijn oude PC (10 jaar) kapot is gegaan en hij geen geld heeft om een nieuwe te kopen.

Ik heb een mooie kast + moederbord (incl CPU) + 16Gb geheugen + 2TB HDD + 1070 videokaart + Monitor ontvangen uit de kennis kring. Nu mis ik alleen nog een voeding voor deze PC.

Nu is mijn kennis niet zo groot meer van zelfbouw, dus graag hulp bij deze 2 vragen:

- Welke voeding heb ik nodig voor deze PC, moederbord is een Asus P6X58D.
*knip* deze oproep mag in de V&A, niet op het forum
Bedankt voor het lezen! Ik hoop hem snel blij te maken. Hij speelt graag Eurotrucks, en dat heeft hij al een lange tijd nu niet kunnen doen :)

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 03-02-2024 09:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijm
PS: *knip*, maar wel weten welke voeding nodig is, please let me know :)

[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 03-02-2024 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:51
Tof dat je dit doet voor die kennis.

Helaas heb ik geen voedingen meer liggen die ik over heb. Om een goede schatting te maken voor een geschikte voeding is het mogelijk handig om de CPU en de precieze versie van een videokaart te weten. Zover ik mij herinner hadden de meeste varianten van de 1070 een 6 pins en een 6+2 pins PCIe connector nodig. Liggend aan de CPU zal het niet extreem veel vreten.

Nog wel twee kleine puntjes om rekening mee te houden.
1. De P6X58D is een moederbord voor de 1e generatie processoren, een behoorlijk oudje. Let op dat hier niet de prestaties zullen zijn om moderne games mee te spelen. Deze heeft trouwens ook geen officiele ondersteuning voor Windows 11, maar dat is pas een zorg over 1.5 jaar.
2. Ik zie dat je geen SSD benoemt. Eigenlijk is een pc zonder SSD nu niet meer vooruit te branden. Mogelijk even rondvragen in de buurt of een kennis er nog eentje heeft, desnoods een met een kleine capaciteit, waar alleen Windows op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijm
Top dank je wel voor je antwoord. Ik ga eens rondkijken voor een SSD!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:18
Eigenlijk elke voeding van afgelopen 5 jaar met 550W voldoet.

Laat de hdd weg, plaats ssd.

Wat wil hij met de pc doen? Want je pakt nu een mobo van 14 jaar oud, dus een VEEL te sterke gpu (naar ratio).

Deze pc gaat moeite hebben met euro Truck simulator.

Verkoop de 1070, koop een i5 of r5 zonder videokaart, gaat beter werken.

[ Voor 46% gewijzigd door 99ruud99 op 03-02-2024 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijm
top voor jullie hulp allemaal! ik heb ondertussen een voeding opgestuurd gekregen :) nu eens kijken hoe het moederbord nog werkt.. en of ik de videokaart moet gaan verkopen :) goede tips allemaal iig!

Een SSD gaat er komen als de rest goed werkt. Ook een goede tip! thanks!
Pagina: 1