Koopadvies surround receiver | goed op stereo gebied en stil

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno_m
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 13:01
Beste mede-forummers,

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe av receiver.

Mijn wensenlijstje:

- Zeer goed op stereo gebied (ben Arcam gewend), heb nu 4 ohm stereo speakers
- Hoge hdmi bandbreedte ondersteunen (voor 4k 120 hz gaming)
- Soepel switchen tussen 2 hdmi uit poorten
- Stil zijn qua koeling
- Room software mindere prioriteit, heb een 5.1 opstelling en geen ambitie tot uitbreiding van santal speakers

Als je die stereo weergave hoge prio geeft, komen Anthem en Arcam al snel uit de bus rollen.

Zat naar Anthem MRX serie te kijken, maar zag/hoorde in een youtubereview dat het fangeluid duidelijk hoorbaar is. Ik ben wel iemand die zich daar aan gaat ergeren. Arcam heb ik nu. Maar vroeg me af of er nog alternatieven zijn die ik over het hoofd zie die echt heel erg goed zijn in stereo. Heb helaas geen ruimte voor een aparte stereo versterker los.

Budget rond 3k, klein beetje stretch is wel mogelijk nog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:46

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Beeld en geluid koopadvies. Ik verhuis het topic die kant op en pas de titel aan, "Aankoopadvies" is zo nietszeggend.

* FeaR voorspelt een discussie over het niet goed zijn van surround receivers in stereo....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:31
Ik denk dat de 4K 120Hz je aardig gaat beperken in je zoektocht.

NAD valt af, ook een fan en geen 120Hz.

Denon AVC-X6800H bijvoorbeeld zou kunnen, mits je het geluid goed genoeg vindt in stereo.
https://www.hifiklubben.n...-receiver/denavcx6800hbk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno_m
RobbieT schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:09:
Ik denk dat de 4K 120Hz je aardig gaat beperken in je zoektocht.

NAD valt af, ook een fan en geen 120Hz.

Denon AVC-X6800H bijvoorbeeld zou kunnen, mits je het geluid goed genoeg vindt in stereo.
https://www.hifiklubben.n...-receiver/denavcx6800hbk/
Dank voor de suggestie. Ik heb geen idee of dit goed genoeg is. Iemand wees me ook nog op: https://hifi.nl/artikel/33279/Marantz-Cinema-30-nieuwste-moderne-AV-receiver-met-zo-ongeveer-alles-erop-en-eraan.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-09 18:15

ThunderNet

Flits!

Waarom de hoge bandbreedte nodig voor gaming? Moet dat via de receiver? Is gebruik van eArc geen optie in deze?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno_m
ThunderNet schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:49:
Waarom de hoge bandbreedte nodig voor gaming? Moet dat via de receiver? Is gebruik van eArc geen optie in deze?
Ik stuur alles via mijn receiver, omdat ik zowel een 4k videostreamer als een PS5 heb, en daarvan wil ik zonder gedoe het beeld sturen naar mijn beamer of mijn tv.

Mijn PS5 moet ik bij mijn huidige receiver al "knijpen" HDR uitzetten en zo, omdat anders het beeld op zwart gaat, mijn huidige receiver kan dan de bandbreedte niet aan. Met de PS5 Pro op komst zal de bandbreedtebehoefte alleen maar toenemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
Ik denk dat de kracht van suggestie hier om de hoek komt kijken. Jij leest blijkbaar overal dat Arcam en Anthem goed voor muziek zijn, dus ga je straks luisteren met die insteek en ga je dat waarschijnlijk ook vinden. Over Yamaha heb je dat niet gelezen dus hoe kan Yamaha nou goed zijn voor muziek?? En dat terwijl er geen enkel hoorbaar verschil in zit.

Dus maak in excel een lijstje van receivers die aan je eisen voldoen, en kies daar eentje van uit.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1