Tegels/plavuizen voor buiten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwats
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb in mijn tuin een platdak welke direct overloopt in de tuin (huis is tegen een heuvel aan gebouwd).

Op dit platte dak (2,5m x 5m) liggen tegels/plavuizen en zijn al een jaar of 40 oud. Steeds meer tegels gaan loszitten en ik ben van plan ze te gaan vervangen. Mischien wil ik het zelf wel gaan doen.

Hebben jullie tips hoe dit aan te pakken? Ik heb begrepen dat er speciale lijm nodig is en dat het voegmiddel ook speciaal voor buiten geschikt moet zijn.

Alle tips zijn welkom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 14:05

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Mogelijk even checken of er asbesthoudende lijm is gebruikt bij de huidige tegels, dat was bij de tegels op ons jaren 70 dakterras namelijk het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:36
Sowieso tegels ook insmeren met lijm, en regelmatig eend tegel lostrekken om te checken dat er 100% vulling is van lijm onder de tegel. Als er holtes onder zitten, komt er water in en vriezen ze snel los.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwats
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-05-2024
-bolio- schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:31:
Mogelijk even checken of er asbesthoudende lijm is gebruikt bij de huidige tegels, dat was bij de tegels op ons jaren 70 dakterras namelijk het geval.
Goeie tip. Hier had ik nog niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 02-04-2024

Jan

Hallo!
waar kan ik buitentegels kopen of bestellen, bij voorkeur in bulk. heeft iemand hier gekocht?

[ Voor 42% gewijzigd door Jan op 02-04-2024 08:09 ]