Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurian95
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop omdat mijn huidige laptop (MSI GS65 Stealth thin 8RF) bol begint te staan.

Wat ga je met je laptop doen?
Voor mijn werk moet ik regelmatig programmeren waarbij ik complexe wiskundige puzzels oplos. Hierbij is dus wel wat rekenkracht gewenst. Daarnaast kijk ik ook een beetje naar videobewerking, dus het zou fijn zijn als dat ook ermee kan. Minimaal 2 USB-A poorten en een HDMI ingang zijn wel gewenst.

Wat is je budget?
De eerste laptops die ik tegenkom zitten rond de €1500, dus lijkt me goed om daar in de buurt te zitten.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, naar het werk. Maar dat ben ik inmiddels gewend van mijn MSI.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Windows, dus liever geen MAC. Verder maakt het me niet veel uit.

Op dit moment kijk ik naar de volgende opties:
Lenovo IdeaPad Pro 5 16APH8 83AR0045MH
- 32 GB RAM
- AMD Radeon 780M
- €1300

Lenovo IdeaPad Pro 5 16IRH8 83AQ004KMH
- 16 GB RAM
- NVIDIA GeForce RTX 3050
- €1550

MSI Prestige 16 Evo A13M-263NL
- 16 GB RAM
- Intel Iris Xe Graphics
- €1700

Raden jullie 1 van deze opties af/aan? Of is er nog een beter alternatief?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb zelf de Ideapad Pro 5 16" APH8 met een 7840HS en 32GB ram met de iGPU (780m). Razendsnelle machine en kan ik je van harte aanbevelen. Ik vind hem handzaam voor een 16", goed afgewerkt met aluminium behuizing en prima accuduur. Hij heeft 2 USB-A en 2 USB-C poorten waarvan de laatste ook gebruikt wordt voor de acculader.

Het geheugen is vastgesoldeerd, daarom is 32GB een verstandige keus. En als je geen betere graphics nodig hebt, is de Ryzen 7 met 780m de betere keus ivm accuduur en gewicht. Voor mij duidelijk de winnaar van deze genoemde 3 laptops als je het mij vraagt 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurian95
SEA Ninja schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:45:
Ik heb zelf de Ideapad Pro 5 16" APH8 met een 7840HS en 32GB ram met de iGPU (780m). Razendsnelle machine en kan ik je van harte aanbevelen. Ik vind hem handzaam voor een 16", goed afgewerkt met aluminium behuizing en prima accuduur. Hij heeft 2 USB-A en 2 USB-C poorten waarvan de laatste ook gebruikt wordt voor de acculader.

Het geheugen is vastgesoldeerd, daarom is 32GB een verstandige keus. En als je geen betere graphics nodig hebt, is de Ryzen 7 met 780m de betere keus ivm accuduur en gewicht. Voor mij duidelijk de winnaar van deze genoemde 3 laptops als je het mij vraagt 😊
Bedankt voor je antwoord! Dan denk ik dat de andere 2 afvallen.

Zag net nog wel deze Asus Zephyrus voor €1650 bij iBood. Lijkt me ook nog wel goede optie vanwege de betere processor? Of is dan de 32GB RAM belangrijker en niet de moeite waard om er €350 extra aan te spenderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
CPU is vergelijkbaar als de 7840HS, rest van de laptop ook zo te zien. Enige voordeel is de dedicated grafische kaart en dat je RAM later nog kunt uitbreiden. De Asus heeft geen Numpad, weet niet of jij dat gebruikt maar is voor mij persoonlijk een no go.

Accu is groter : 90Wh tog 75 van de Ideapad. Maar weet niet wat het verschil is in werkelijke tijd aangezien de i9 (en gpu) meer verbruikt.

Heb geen ervaring met de Asus, misschien kan iemand anders daar nog iets over kwijt. Speakers zullen wel vast iets beter zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-05 10:28
Als je rechtstreeks bij Lenovo zou bestellen zou ik wel de shopreviews er eerst op nalezen.

Ik moet de mijne nog toevoegen, maar ik kan je wel al zeggen dat de dienst-na-verkoop niet deugt.
Heb 2 portables gekocht waarvan ik er ééntje wil retouren (sinds eind december 2023) , maar na tig contacten met de klantendienst zijn ze nog altijd niet in staat de retourlabels te leveren.

Mocht ik die ooit ontvangen dan nog twijfel ik om ze effectief te retouren door de laatste getuigenis die je momenteel kan lezen bij de shopreviews hier op tweakers. Deze heeft zijn of haar product kunnen terugsturen maar blijkbaar lukt het niet om het geld terug te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurian95
Bedankt voor de waarschuwing @fre_. Maar ik zou hem denk ik dan gewoon bij Coolblue bestellen.
Pagina: 1