Antivirus essential DSM synology NAS geen stabiel internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1954186

Topicstarter
Het pakket 'antivirus essential van DSM van mijn synology NAS geeft de melding: 'Kan niet controleren op virusdefinitie-updates. Zorg ervoor dat de internetverbinding stabiel is en andere daarmee samenhangende instellingen correct zijn'.

Deze melding heb ik eerder gehad. Maar na heel lang op de stand 'bijwerken' krijg ik toch de laatste update. Hoort dat trouwens uren te duren dat updaten? Lijkt mij niet.

Bijv. beelden bekijken op mijn mobiele telefoon via surveillance station van DSM geeft geen problemen. Ten minste daar lijkt het op.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Hoe snel is je internet abonnement?

Is je Synology (en welk model) direct aangesloten op je modem/router?

Lokaal bekijken van beelden zal altijd sneller gaan dan informatie ophalen over het internet in principe.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuPaToLL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-04 19:55
Anoniem: 1954186 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:07:
Het pakket 'antivirus essential van DSM van mijn synology NAS geeft de melding: 'Kan niet controleren op virusdefinitie-updates. Zorg ervoor dat de internetverbinding stabiel is en andere daarmee samenhangende instellingen correct zijn'.

Deze melding heb ik eerder gehad. Maar na heel lang op de stand 'bijwerken' krijg ik toch de laatste update. Hoort dat trouwens uren te duren dat updaten? Lijkt mij niet.

Bijv. beelden bekijken op mijn mobiele telefoon via surveillance station van DSM geeft geen problemen. Ten minste daar lijkt het op.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Heb jij heel toevallig al een keer andere DNS geprobeerd?
Ik heb zelf 8.8.8.8 (google) als second DNS staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:54

Tazzios

..

Je hebt vele topics over je Synology NAS ik zie alleen nergens WELK MODEL.
Er vorig jaar het een en ander aangekondigd wat out of support gaat dus misschien is dat wel de oorzaak.

Edit:
Het nut van een antivirus op een NAS is ook wel eens een discussie.

[ Voor 17% gewijzigd door Tazzios op 07-02-2024 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het werkt nu weer.

Ik weet zo niet meer waardoor het nu wel werkt. Volgens mij had het iets van doen met de vlan-instellingen.

Ik ben met veel dingen tegelijk bezig aangaande de nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet zo niet uit het hoofd hoe snel het internetabonnement is. Maar dat zit wel goed.

Synology nas aangesloten op managed switch.

Ik heb een ds216+.

Maar goed, het lijkt erop dat het van doen had met vid's.
Pagina: 1