Shazam en sound search blokkeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 10:59
Mijn vraag
Wij organiseren 1x per jaar een algemene kennisquiz. In quasi elke ronde zit traditioneel een muziekvraag. Tot nu toe hielden we onze quiz klein (max 20 teams van 5 personen) om hem te kunnen laten doorgaan in onze eigen voetbalkantine.
Nu hebben we toch beslist om een grotere zaal te huren en meer teams toe te laten.
Dat maakt het controleren op het gebruik van shazam of dergelijke op een smartwatch zeer moeilijk wordt.

Ik ben dus op zoek (indien zo iets zou bestaan) naar een manier om ervoor te zorgen dat de mensen bij het horen van de muziek tijdelijk geen shazam zouden kunnen gebruiken.

Zijn er mensen die ervaring hebben met microfoon jammers die zouden ingeschakeld kunnen worden tijdens de muziekvragen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:21
Ik ben bang dat je het kunt vergeten, als iedereen nu op een wifi netwerk zat kon je op DNS niveau wat blokken, maar aangezien de telefoons over het algemeen verbonden zijn met een mobiel netwerk heb je daar geen opties voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ga je dan ook Wikipedia proberen te blokkeren i.v.m. de algemene kennis?

De enige technische oplossing die zou kunnen werken is alle signalen blokkeren, maar dat mag in Nederland niet.

[ Voor 44% gewijzigd door pagani op 01-02-2024 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redfloor
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:22
Ik zou creatieve muziekrondes bedenken... Liedjes die nagespeeld worden op een blokfluit bijvoorbeeld? Kijk vooral eens bij online quizzes. Die kunnen vanwege de rechten vaak geen bestaande opnames afspelen en bedenken heel creatieve oplossingen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Of wat meer creatiever zijn:
  • Korte, maar herkenbare stukjes van liedjes gebruiken die te kort zijn om op te nemen
  • At random de muziekvraag erin gooien zodat mensen niet de kans hebben hun mobiel te pakken
  • Iedereen hun telefoon in een bak op tafel laten leggen waardoor het makkelijker te zien is als ze die pakken
  • De boel gewoon niet te serieus nemen, valsspelen is bij andere vragen ook mogelijk
En wat @Redfloor zegt

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 10:59
We hebben geen schrik dat ze hun mobiel erbij gaan nemen, dat is veel te duidelijk. Er lopen opzichters rond in de zaal. Dus wikipedia en zo blokkeren hoeft helemaal niet.
Het is meestal ook vrij stil in de zaal dus mensen gaan ook niet zo snel opdrachten spreken tegen hun smartwatch. Maar snel even shazam aanzetten bij een muziekvraag is wel een probleem.

Geen idee met shazam eigenlijk maar google sound search is ondertussen zo krachtig dat die nagespeelde muziek op blokfluit ook wel herkent. Korte stukjes laten horen met een pauze in kan ik wel eens proberen.

De boel niet te serieus nemen is geen optie. Het is een officiële quiz met punten voor het landelijk klassement.

Maar ik ben dus voornamelijk op zoek naar mensen die ervaring hebben met microphone jammers:

Microphone jammers work by interfering with how microphones work. A microphone converts sound waves into electronic signals, which can then be played back later through a loudspeaker, which does the opposite. Jammers emit ultrasonic sound, which is above the normal hearing range of human beings. However, while you can't hear these sounds, they still have an effect on things. In the case of microphones, high-energy ultrasonic waves can force typical microphones found in devices like smart speakers to "leak" that audio into the audible range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:54

g0tanks

Moderator CSA
Alternatief is om het op een locatie te doen zonder internetbereik. Dus ergens in de middle of nowhere of een grote kelder ofzo.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redfloor
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:22
severijns schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:32:
Geen idee met shazam eigenlijk maar google sound search is ondertussen zo krachtig dat die nagespeelde muziek op blokfluit ook wel herkent. [/i]
Niet al het vals genoeg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:48
Wanneer je score wordt opgenomen in een landelijk klassement weet je vast hoe je andere organisatoren kunt benaderen.
Ik zou die eens contacteren om na te vragen hoe zij dit oppakken.

[ Voor 18% gewijzigd door nielsn op 01-02-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:44

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Telefoons inleveren bij binnenkomst?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:00
Telefoons centraal inleveren is veel gedoe.

alternatief:
- een glazen pot op elke teamtafel voor telefoons met instructies “opzichter ziet zichtbare phone niet in pot= die ronde geen score”
- als je gebeld wordt (kan deelnemer zien door de glazen pot) en is belangrijk loop je naar buiten, die ronde mag je zaal niet meer terug in
Pagina: 1