Ervaringen met lekdetectiebedrijven?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:28

Aardedraadje

Met kabelschoen

Topicstarter
Ha medetweakers,

Ik heb de vraag eerder al in gesteld (topic lijkt verdwenen nu?) maar daar geen reactie gekregen. Ik heb lekkage rond een kozijn bij een dakterras dat ik niet kan achterhalen. Het kozijn zelf is trouwens uitgesloten als oorzaak, het lijkt via de spouw of van het dak te komen.

De opstalverzekering schakelt geen lekdetectie in maar laat het aan mij om iemand in te schakelen.

Mijn vraag:
hoe vind ik een goed en betrouwbaar lekdetectiebedrijf en filter ik de cowboys die er even een tuinslang op zetten, er tussen uit? Heeft iemand ervaringen met goede betrouwbare bedrijven? De verzekeraar geeft nul op het rekest. Ik heb via TrustPilot al 2 bedrijven (LekkagePartner en AB) gevonden, maar hoop nog wat meer offertes op te kunnen vragen.

Gaat om omgeving Arnhem/Nijmegen.

Bij voorbaat dank :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:16

Koekfabriek

King Billy on the wall

Je kan klussenservice (o.i.d.) van Vereniging Eigen Huis proberen, dat zou in ieder geval voor mij het startpunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalfreak
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:00
https://www.polygongroup.com/nl-NL/

Goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou gewoon een lokale dakdekker laten komen.

Lekdetectie zijn altijd louche lui.

[ Voor 29% gewijzigd door Sethro op 01-02-2024 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
of zelf met de tuinslang systematisch langs de randen wateren en kijken wanneer je de eerste druppels ziet? moet je waarschijnlijk wel langere tijd op dezelfde plek doen, goed kijken naar belletjes.
Zelf had ik op een plat dak een 'binnenhoek' waar een niet goed verlijmde plooi in het epdm zat. Bij 2cm water kon het zichzelf daar omhoog en naar binnen zuigen, erg raar, maar zo kan het lopen.

En anders zou ik ook eerst een lokale aannemer of dakdekker inschakelen, kan het meteen gerepareerd worden. Vraag naar het uurtarief en laat ze er een dag op stukslaan. Lekdetectie kost gegarandeerd €500,- en dan moet een ander het maken zonder zijn eigen bevindingen maar wel met garantie?

[ Voor 27% gewijzigd door Piemol op 01-02-2024 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:37

Bever!

3

Heb opzich goede ervaringen met loodgieter.nl en arbax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Topicstarter
Thanks voor de reacties allemaal, ik wacht een reactie van de verzekering weer even af (duurt lang allemaal). Als ze de detectie vergoeden, schakel ik die waarschijnlijk in, anders ga ik inderdaad gewoon op zoek naar een lokale dakdekker.

Zelf met de tuinslang hobbyen is ook een goed idee, ga ik dit weekend waarschijnlijk even mee aan de slag. :)

Het gaat steeds meer om een heel klein beetje vocht. Het water stroom niet naar binnen en geeft geen druppels, maar de muur/dekvloer worden in een hoek net een beetje vochtig. Bij een dikke regenbui kan het droog blijven, maar vervolgens bij wat gemiezer/smeltend sneeuw wordt het toch vochtig. Ik vermoed ergens een haarscheurtje, of een kiertje achter lood waar de windrichting doorslag geeft o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:57
Hier ook goede ervaring met loodgieter.nl. Mannen moesten 1,5 uur rijden om bij mij te komen (blijkbaar sourcen ze door het hele land), maar zijn uiteindelijk 2,5 uur bezig geweest en een uitgebreid en goed onderbouwd rapport opgeleverd waar ik ieder geval de veroorzakende partij (airco plaatser) weinig tegen in te brengen had en zonder gemor al het herstel kosteloos uitgevoerd heeft.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05 11:55
Mijn ervaring met Polygon is ook prima geweest. Medewerker keek eerst waar hij vocht zag, en heeft net zo lang met allerlei metertjes en hulpmiddelen gezocht tot hij uiteindelijk de scheur in de inbouwstortbak vond. In mijn geval zijn ze door de woonverzekering gestuurd en betaald. En zeer snel daarna kwam bericht dat de inbouwstortbak op kosten verzekering vervangen kon worden (met dus ook tegelwerk opnieuw enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Topicstarter
Ondertussen heb ik vanuit de verzekeraar ook een aantal bedrijven doorgespeeld gekregen, waaronder Polygon. Goed om te zien dat hier dus ook daarmee goede ervaringen zijn geweest. Ik ben er ondertussen ook achter dat "lekdetectie" de term is voor lekkages in het huis, en voor water vanaf buiten de term "bouwkundig lekkage" wordt gebruikt. Daarvan vallen de eerste offertes duur uit, ik heb er al één van €1000+ voorbij zien komen.

Het lijkt erop dat het toch echt eerst een weekendje sproeien wordt. Ik had al eerder met een gieter staan gieten (achter/tussen het lood proberen water te gieten), maar voor deze bedragen ga ik nog wel een keer het dak op, met de tuinslang dit keer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Topicstarter
Zojuist in de pauze alvast een half uur met de tuinslang op deze hoek staan spuiten, maar het blijft tot zo ver binnen droog. Ben van veraf begonnen en heb op een gegeven moment de slang gewoon in de hoek, vlak op/achter het lood gezet.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik zie een aantal slechte voegen, maar ze zijn wel nog allemaal dicht. Het zou eventueel doorslaand vocht kunnen zijn, maar het lijkt me dat dat bij holle bakstenen en goed geventileerde spouw mee zou moeten vallen. Als de hoek droog blijft binnen, ga ik morgen maar eens het dak op.

[ Voor 3% gewijzigd door Aardedraadje op 04-02-2024 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05 11:55
Nog twee dingen om te rekening mee te houden:
1. lekkage van buiten kan windafhankelijk zijn. Als je inderdaad ziet dat bij bepaalde wind het harder lekt kan dat helpen bij het vinden van het lek
2. water kan een heel stuk door de constructie verplaatsen tussen het lek en de plek waar je het tegenkomt

Owja, zijn alle afvoeren vanaf het dak en het dakterras goed en schoon? Dus blijft er geen of amper water staan, ook als het hard regent? En 'mijn huis is net nieuw, dus de afvoer is goed' is geen juist antwoord. Bij mijn zus haar nieuwbouwappartement kwam het water ook van het balkon/dakterras de woonkamer in omdat het afschot van het balkon richting de pui was ipv richting de afvoer. Gelukkig kon er uiteindelijk zonder al te veel problemen een tweede afvoer worden gerealiseerd omdat het balkon op een hoek van het gebouw zat.

[ Voor 48% gewijzigd door Eupeodes op 02-02-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat opstaande stukje lood van je 2e foto, daar zou water achter kunnen komen, heb je die getest?

Verder zie ik een paar open voegen boven je kozijn. Als het regent en de wind staat erop gaat daar water naar binnen. Loopt dat mooi over je latei uit die onderste voeg, of komt dat naar binnen? Vooral op letten bij die dilatievoeg helemaal bovenin, zit de waterkering in de spouw hoog genoeg daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Laatst online: 15-05 14:43
Ik zie daar een warmtepomp. Daar vandaan lopen er kabels/leidingen naar binnen. Dat is dicht? Het water kan niet langs de kabels naar binnen sijpelen?

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:03
Kun je op foto 3 aangeven waar het precies lekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-05 11:50

ViezeVis

Sample Text

Aardedraadje schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:24:
Thanks voor de reacties allemaal, ik wacht een reactie van de verzekering weer even af (duurt lang allemaal). Als ze de detectie vergoeden, schakel ik die waarschijnlijk in, anders ga ik inderdaad gewoon op zoek naar een lokale dakdekker.

Zelf met de tuinslang hobbyen is ook een goed idee, ga ik dit weekend waarschijnlijk even mee aan de slag. :)

Het gaat steeds meer om een heel klein beetje vocht. Het water stroom niet naar binnen en geeft geen druppels, maar de muur/dekvloer worden in een hoek net een beetje vochtig. Bij een dikke regenbui kan het droog blijven, maar vervolgens bij wat gemiezer/smeltend sneeuw wordt het toch vochtig. Ik vermoed ergens een haarscheurtje, of een kiertje achter lood waar de windrichting doorslag geeft o.i.d.
Voordat de verzekering (CB) bij ons lekdetectie heeft laten komen, hebben wij de hele boel na weken, zo niet maanden wachten laten escaleren door een klacht in te dienen. Het is een bizar dure aangelegenheid om lekdetectie in te schakelen. Let even goed op of jij de kosten gedekt krijgt als jij zelfstandig iemand inschakelt en het uiteindelijk tóch een onverzekerde schade blijkt te zijn.

Normaliter draag je dan zelf de kosten. Polygon moet een goede zijn. Hier is lekkagedokter geweest.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 22:16

zaiziks

Da da da

Toch is Polygon ook niet alles hoor. Ze namen goed de tijd en leken alles door te meten, maar degene hier had in het rapport wel de leidingen door elkaar gehaald. Gevolg is dat de warmwaterleiding vervangen werd, en na vier weken opdrogen bleek dat ze dat toch verkeerd hadden, en hadden ze dus de koude leiding moeten hebben. Maar goed, foutjes slippen erdoor.

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Topicstarter
Met dank aan iedereen die gereageerd heeft, het lek heb ik vandaag (denk ik) toch zelf gevonden. Nadat het gister in de pauze droog bleef na de test, zag ik vandaag toch een klein vochtplekje. Ik heb vandaag dus wederoom een zacht (regenachtig) straaltje op de hoek gezet en dit keer wat langer gewacht. En voila:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Lijkt me klip en klaar :) Het kozijn leek uitgesloten na een bezoekje van een servicemonteur van de kozijnzetter. Maar zo te zien is 'ie ergens toch niet helemaal afgedicht.

@Eupeodes De afvoeren controleer ik 2x per jaar en die is nu helemaal leeg en loopt goed door.

@_JGC_ Dat had ik gister dus gedaan, maar een vrij korte tijd. Vandaag weer gedaan en langer gewacht, zoals hierboven te zien zit het lek toch in die hoek.

@Nickname55 Bedankt voor het meedenken, voor nu lijkt het lek gevonden maar dat is inderdaad een mogelijk zwak punt.

Zo ging ik dus van een vraag over bedrijven die lekdetecties doen, naar zelf even spelen met water :) Zou natuurlijk kunnen dat er meerdere dingen tegelijk spelen, maar deze plek komt wel precies overeen met waar het laminaat het natste was, en waar de meeste schimmel zat.

[ Voor 4% gewijzigd door Aardedraadje op 04-02-2024 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 13:37

Bever!

3

ViezeVis schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:37:
[...]

Voordat de verzekering (CB) bij ons lekdetectie heeft laten komen, hebben wij de hele boel na weken, zo niet maanden wachten laten escaleren door een klacht in te dienen. Het is een bizar dure aangelegenheid om lekdetectie in te schakelen. Let even goed op of jij de kosten gedekt krijgt als jij zelfstandig iemand inschakelt en het uiteindelijk tóch een onverzekerde schade blijkt te zijn.

Normaliter draag je dan zelf de kosten. Polygon moet een goede zijn. Hier is lekkagedokter geweest.
Het kostte me 400 euro, lijkt me niet een bedrag om maanden lekkage voor te ondergaan
Pagina: 1