Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-05 18:19
Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een vervangende subwoofer of nieuwe set (Soundbar + subwoofer) om mijn huidge Klipsch Cinema 400 subwoofer te vervangen of de volledige soundbar + subwoofer te vervangen. Mijn huidige subwoofer is er helaas buiten de garantieperiode mee opgehouden. Op de website van Klipsch wordt aangegeven dat ik zelf een bedrade sub toe kan voegen maar heb ik ben hier totaal niet in thuis dus ik weet niet goed waar ik moet zoeken. De huidige soundbar functioneert nog best prima maar er komen dus geen lage tonen uit. Het is geen stand alone sound bar. Ik was altijd zeer te spreken over de kwaliteit van de subwoofer die bij de Cinema 400 wordt geleverd en baal enorm dat die het begeven heeft..

Wat is je budget?
300/500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het zal gebruikt worden in combinatie met een LG CX 55" OLED TV, hier kijken we voornamelijk series/films en wordt er gebruik gemaakt van de PS5.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb enkel zitten kijken naar Klipsch subwoofers, dan gewoon het goedkoopste model (uitvoering: Klipsch R-101SW (Zwart)).

Ook zit ik te overwegen over te stappen naar een Sonos Beam, en later dit systeem ui te breiden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Als er mensen advies hebben wat ik het best kan doen in mijn situatie, dan hoor ik dat graag. Wat kan ik het beste doen in mijn situatie. Een volledig nieuwe set aanschaffen? Of enkel een subwoofer kopen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:46
Imo is een losse nieuwe sub kopen het niet waard. De Cinema 400 is een entry level soundbar.

Wanneer je user case voornamelijk films en series is biedt de Samsung Q800C momenteel veel bang for the buck (kun je eventueel later nog uitbreiden met rears). Dit gaat al een goede stap vooruit zijn.

Doordat je een sub gewend bent zal de laagweergave van de Beam voor jou tegenvallen, Sonos is imo overpriced en enkel een optie wanneer je een multi room oplossing zoekt of een compacte stand alone soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
Freshouttheoven schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:47:
Imo is een losse nieuwe sub kopen het niet waard. De Cinema 400 is een entry level soundbar.

Wanneer je user case voornamelijk films en series is biedt de Samsung Q800C momenteel veel bang for the buck (kun je eventueel later nog uitbreiden met rears). Dit gaat al een goede stap vooruit zijn.

Doordat je een sub gewend bent zal de laagweergave van de Beam voor jou tegenvallen, Sonos is imo overpriced en enkel een optie wanneer je een multi room oplossing zoekt of een compacte stand alone soundbar.
Bedankt voor je advies, deze had ik nog niet bekeken.

Bij de Sonos beam was de gedachte dat ik later dan alsnog een sub bij kon kopen. Is de Samsung dan nog steeds een betere koop? Ik zie ook dat de Samsung soundbar flink groter is dan de Sonos, betekend dit ook dat er beter of ruimtelijker geluid uit komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:46
Rotinomm schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:22:
[...]

Bedankt voor je advies, deze had ik nog niet bekeken.

Bij de Sonos beam was de gedachte dat ik later dan alsnog een sub bij kon kopen. Is de Samsung dan nog steeds een betere koop? Ik zie ook dat de Samsung soundbar flink groter is dan de Sonos, betekend dit ook dat er beter of ruimtelijker geluid uit komt?
Graag gedaan.

De Sonos Beam klinkt ruimtelijker dan wat je van de vormfactor zou verwachten maar is geen match voor de Q800C die momenteel 399 euro kost met cashback.

De Q800C biedt bij films en series een goede ruimtelijke weergave/ a wall of sound dat tegen de 180 graden aanzit afhankelijk van de kamerindeling en grootte. Verwacht niet teveel van Dolby Atmos of gimmicks zoals virtueel surround geluid.

Voor de Beam + Sub ben je meer dan het dubbele kwijt en krijg je er een minder goed presterende setup voor terug, klinkt niet echt logisch toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou ook overwegen om een paar (boekenplank) speakers neer te zetten ipv. een soundbar. Dan maak je qua kwaliteit flinke stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
Sethro schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:48:
Ik zou ook overwegen om een paar (boekenplank) speakers neer te zetten ipv. een soundbar. Dan maak je qua kwaliteit flinke stappen.
Moet dit via een versterker? En welke zou je dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Rotinomm schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:50:
[...]

Moet dit via een versterker? En welke zou je dan aanraden?
Een Wiim AMP zou een hele goede optie kunnen zijn.

Speakers kun je zo gek maken als je zelf wilt. Groter is beter dus zou beginnen om te kijken hoeveel ruimte je hebt. Als het geluid van Klipsch je aanstaat kun je daar kijken, hebben zat moois. Mission of Q Acoustics hebben ook goede prijs/kwaliteit. Of je gaat voor Dali of B&W kijken als je wat ruimer in budget zit.
Pagina: 1