Pagina /myreact heeft af en toe enorm hoge laadtijd

Pagina: 1
Acties:
  • 565 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
- Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
https://gathering.tweakers.net/forum/myreact/

- Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
Op verschillende verbindingen, verschillende apparaten, verschillende browsers geprobeerd. Geen adblock in gebruik

- Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Nu is er bij het laden af en toe een vertraging van soms wel tientallen seconden. Overige pagina's laden per direct

- Indien relevant, voeg een screenshot toe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIIrqX_mRerNxzZe7IiSmQ_0X5s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fULOrjKT8fuIcHD5F33kICvh.png?f=fotoalbum_large

Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
o.a. Win11 met Firefox 122.0. Ik ervaar het ook op mobiel (Samsung browser). Custom CSS uitgeschakeld en adblock met whitelist voor tweakers.net.

Dit probleem ervaar ik omdat ik /myreact als ingangspagina voor het forum gebruik. Hierdoor loop ik er regelmatig tegenaan, ook als ik back ga vanuit een topic die ik vanuit deze pagina aangeroepen heb.
Afgelopen week kreeg ik ook meermaals de meldingspagina dat Tweakers down zou zijn (alleen op /myreact), wat mij laat vermoeden dat het iets met loadbalancing en/of caching te maken heeft.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Beste antwoord (via kraats op 09-02-2024 16:13)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:45

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik heb een aanpassing aan de database gedaan (voor degene die het leuk vinden om te weten: innodb_adaptive_hash_index uit gezet).

Dat lijkt ervoor te zorgen dat de database (na meer dan een dag uptime) dit gedrag met hangende queries niet meer laat zien. Maar het staat pas een uurtje uit, dus hopelijk is het morgen of volgende week ook nog gewoon snel.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Ik ervaar hetzelfde op al mijn devices in verschillende browsers, met als toevoeging dat wanneer Myreact niet laadt, ook andere pagina's van gathering.tweakers.net niet laden (Nieuws, Reviews en V&A).

Het is zelfs zo erg, dat wanneer ik in een topic zit en een pagina terug ga, de pagina niet laadt. Ik wacht tot de timeout en refresh de pagina om weer verder te kunnen.

2x MacBook met MacOS 14.3 op Safari en Firefox (wel met adblockers), iPhone en iPad met i(Pad)OS 17.3 op Safari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Had het eerder deze week ook al gemeld: Tweakers.net opent wisselvallig traag sinds een week

@Kees geeft aan dat het aan de database engine ligt:
Kees schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:49:
Dat is een probleem bij ons. De database doet enigszins lastig, dus daar zijn wij naar aan het kijken maar het is nog niet echt duidelijk waar het aan ligt. Ik heb net een paar veranderingen gedaan die wellicht effect hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is soms echt extreem. Soms laadt ie snel maar regelmatig duurt het seconden en nu laadt ie zelfs helemaal niet.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@Kees : Is het handig om de RequestID'sen andere commentaar onderaan de HTML-source te delen?
Ik had op /myreact net een laadtijd van 12 sec op Engines: (S) twk-eun-app4 (2)

[ Voor 58% gewijzigd door AW_Bos op 04-02-2024 18:02 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ja dat is handig, maar dan graag de hele comment :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
code:
1
2
3
4
5
6
Request ID: Twk-eun-app1_279.4.5_2862599_65bfff4c7c8f75.31992999
Env: frontpage-production
Server time: 2,3861 s (C: 0,0221 s, Q: 39; 2,3698 s, E: 1; 0,0013 s, M: 14; 0,0031 s, A: 0; 0,0000 s)
Mem: 4912 KB
User: Kuusje
Engines: (S) twk-eun-app1 (1)

'slechts' 2 seconden maar toch.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Kees schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:59:
Ja dat is handig, maar dan graag de hele comment :)
Klopt het dat die comment in een "Tweakers is down"-pagina niet beschikbaar is?
Want zo erg is het zelfs soms. :X

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Alsjeblieft, 13 seconden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<!--
Request ID: Twk-eun-app4_279.4.5_3844229_65c02d754df536.86242114
Server time: 12,9934 s (C: 0,0155 s, Q: 28; 12,9630 s, E: 2; 0,0107 s, M: 16; 0,0049 s, A: 0; 0,0000 s)
Mem: 9185 KB
User: Room42
Engines: (S) twk-eun-app4 (2)
-->

Vlak daarvoor had ik er een van ruim 2 seconden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<!--
Request ID: Twk-eun-app2_279.4.5_1866676_65c02cc9a50953.08848209
Server time: 2,3850 s (C: 0,0228 s, Q: 29; 2,3562 s, E: 2; 0,0101 s, M: 18; 0,0042 s, A: 0; 0,0000 s)
Mem: 9164 KB
User: Room42
Engines: (S) twk-eun-app2 (2)
-->

[ Voor 34% gewijzigd door Room42 op 05-02-2024 01:38 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik heb een aanpassing aan de database gedaan (voor degene die het leuk vinden om te weten: innodb_adaptive_hash_index uit gezet).

Dat lijkt ervoor te zorgen dat de database (na meer dan een dag uptime) dit gedrag met hangende queries niet meer laat zien. Maar het staat pas een uurtje uit, dus hopelijk is het morgen of volgende week ook nog gewoon snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
@Kees Ik heb geen problemen meer ervaren. Ik weet nog niet of dat voor iedereen geldt, maar ik ben vooralsnog erg blij :D

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kraats schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:48:
@Kees Ik heb geen problemen meer ervaren. Ik weet nog niet of dat voor iedereen geldt, maar ik ben vooralsnog erg blij :D
Ik heb ook geen vertragingen meer gehad sindsdien d:)b

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Het gaat hier ook weer goed! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.