Toon posts:

vloeibare stikstof II 1 @ 1.7

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tweede poging: *D

Ik kreeg dus echt wel de tering |:( van al die ronkende fan's in mijn kast en daarom ben ik ff op zoek gegaan naar alternatieve koelmethodes. Ik ben tot de volgende oplossing gekomen:
Ik heb een extra koelcircuit langs mijn processor gelegd waar ik dus vloeibare stikstof door laat lopen :P . Okee toegegeven, dit is een hachelijke situatie dus voorzichtigheid is geboden!!! Ook moet je voldoende aandacht besteden aan je koelcircuit, ik heb het mijne is op maat gemaakt door een vakman. (de vader van een vriend van mijn zus) Die man zit in de stikstofbusiness. Bovendien is het circuit gemaakt van een speciale isolerende stof om condensvocht tegen te gaan. Ik moet zeggen dat dat aardig lukt! Hoe ze't voor elkaar krijgen weet ik ook niet...
Zoals jullie wel weten onttrekt vloeibare stikstof alle warmte uit de omgeving, zééér effectief dus *D . Zelfs zo effectief dat mijn AMD Athlon 1GHz nu op 1,7GHz draait, soms zelfs op 1,8 *D !!! Niet moeilijk, wat spelen met de fsb, de divider, gooi er nog wat voltage tweaking bovenop en je komt wel tot een dergelijk resultaat. En zelfs nu kom ik met moeite boven de -10°C als ie stressed is (ik denk eigenlijk dat stressed niet meer de juiste term is). Mijn temp is misschien idd nog vrij hoog, maar dit komt omdat ik enkel het primair circuit met stikstof koel, dit staat op zijn beurt in contact met een tweede, secundaire circuit dat langs de proc gaat.
De kostprijs van heel dit zaakje valt in mijn geval zeer goed mee, omdat ik alles tegen bodemprijzen kan kopen van die vader van die vriend van m'n zusje...

Wat zijn jullie ervaringen met vloeibare stikstof naast jullie ondertussen wel bekende sceptische houding? Want volgens mij biedt dit nog wel meer mogelijkheden.
En ik kan jullie nog steeds geen pics leveren want mijn webcam is nu al 1 maand binnen voor reparatie :r.

Verwijderd

PICS PICS PICS

Leen anders eentje van iemand dan? :]

Netjes iig. Maar

hoe pomp je vloeibare stikstof nou weer rond???

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

pics please.

nice btw. :) :)

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24

ThaHandy

Discovery Channel

PICS
jat...uuh leen ff een webcam

DAMN dat moet ik zien :9

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:18

Cr3ator

1 bar is geen bar

En het wachten is op de pics!

Verder klinkt het zeer netjes! Ik denk trouwens dat het niet eens verstandig is om het "direct" op de CPU te gebruiken omdat die dan TE koud wordt, maar dat weet ik dus niet zeker.... :)

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Verwijderd

Oh god.. gaan we weer.. :(

[topic=220864/1/25]

Verwijderd

Pics Pics

Men dat wil ik zien.

Ben nieuwsgierig.

Btw, rare vraag misschien maar wat komt er allemaal bij kijken?

Wat heb je allemaal nodig?

Vandaar pics.

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
Onzin |:(

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:18

Cr3ator

1 bar is geen bar

Op vrijdag 07 september 2001 23:58 schreef P.C.Simonis het volgende:
Oh god.. gaan we weer.. :(

[topic=220864/1/25]
Is die gast dan nog niet gebanned? |:(
Sommigen leren het ook nooit.
Jammer... Dit project zou best mogelijk zijn mits onder gecontroleerde omstandigheden. Mgoed.. er zijn altijd weer mensen die gaan lopen zwammen.

Misschien dat er ooit wel eens iemand komt die werkelijk iets moois laat zien... :P

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 07 september 2001 23:48 schreef prisma het volgende:
Tweede poging: *D
Wat zijn jullie ervaringen met vloeibare stikstof naast jullie ondertussen wel bekende sceptische houding? Want volgens mij biedt dit nog wel meer mogelijkheden.
En ik kan jullie nog steeds geen pics leveren want mijn webcam is nu al 1 maand binnen voor reparatie :r.
Ik heb in het verleden nog wel eens het nodige gekoeld met vloeibare stikstof. Het is een beroerd koelmiddel. Het is wel koud, maar daar draait het niet om. Wat je wilt is warmte afvoeren en dat is wat anders dan iets wat koud is ook koud houden. En water voert veel beter af dan stikstof.

Stikstof is eigenlijk alleen geschikt om iets wat je op -196 graden hebt gekregen daar ook te houden. Je ziet het zelf al, je zit een dikke 180 graden boven de temperatuur van je koelmiddel. Nogal slecht dus. Je kan waarschijnlijk met een goede pekeloplossing een graad of 5 kouder komen.

We haalden wel grapjes uit met een kop koffie. Die vulden we dan aan tot aan de rand met vloeibare stikstof. Als de stikstof dan verdampt was, dan was je koffie nog warm. Je kon het zo drinken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

het tara singh-farma syndroom

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op zaterdag 08 september 2001 00:15 schreef The_YellowDog het volgende:
het tara singh-farma syndroom
en dat is :?

Verwijderd

HEUHEHEUH ?!?!?!? waar gaat dit in vredesnaam over....
Nergens over volgens mij.
Deze dude was 4 september j.l. ook al aan het zwammen over stikstofkoeling. Echte bullShit verkondigde die.
Als je kijkt naar koeling met samengeperste lucht want dat is vloeibare stikstof eigenlijk. Lucht bestaat zoals men allemaal weet voor 78% uit stikstof. Pers het samen onder extreme druk bij het zelfde volume en je krijgt vloeibare stikstof met een zeer lage temperatuur ( P = V x T )
Maar goed, dan zit je nog met de practische kanten zoals ijsafzetting en condensvorming.
Al met al is het niet eventjes gedaan in een daggie zo'n koeling fabriceren rond je AMD of P4 CPU.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
geef dan eens EXACTE specificaties, screenshots, benchmarks, etc. !!!!!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Aaagghhhhhhh -> [topic=220864/1/25]

Deze gaat nu iig. nog ff dicht.... :z ;(.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.