Tweede poging: 
Ik kreeg dus echt wel de tering
van al die ronkende fan's in mijn kast en daarom ben ik ff op zoek gegaan naar alternatieve koelmethodes. Ik ben tot de volgende oplossing gekomen:
Ik heb een extra koelcircuit langs mijn processor gelegd waar ik dus vloeibare stikstof door laat lopen
. Okee toegegeven, dit is een hachelijke situatie dus voorzichtigheid is geboden!!! Ook moet je voldoende aandacht besteden aan je koelcircuit, ik heb het mijne is op maat gemaakt door een vakman. (de vader van een vriend van mijn zus) Die man zit in de stikstofbusiness. Bovendien is het circuit gemaakt van een speciale isolerende stof om condensvocht tegen te gaan. Ik moet zeggen dat dat aardig lukt! Hoe ze't voor elkaar krijgen weet ik ook niet...
Zoals jullie wel weten onttrekt vloeibare stikstof alle warmte uit de omgeving, zééér effectief dus
. Zelfs zo effectief dat mijn AMD Athlon 1GHz nu op 1,7GHz draait, soms zelfs op 1,8
!!! Niet moeilijk, wat spelen met de fsb, de divider, gooi er nog wat voltage tweaking bovenop en je komt wel tot een dergelijk resultaat. En zelfs nu kom ik met moeite boven de -10°C als ie stressed is (ik denk eigenlijk dat stressed niet meer de juiste term is). Mijn temp is misschien idd nog vrij hoog, maar dit komt omdat ik enkel het primair circuit met stikstof koel, dit staat op zijn beurt in contact met een tweede, secundaire circuit dat langs de proc gaat.
De kostprijs van heel dit zaakje valt in mijn geval zeer goed mee, omdat ik alles tegen bodemprijzen kan kopen van die vader van die vriend van m'n zusje...
Wat zijn jullie ervaringen met vloeibare stikstof naast jullie ondertussen wel bekende sceptische houding? Want volgens mij biedt dit nog wel meer mogelijkheden.
En ik kan jullie nog steeds geen pics leveren want mijn webcam is nu al 1 maand binnen voor reparatie
.
Ik kreeg dus echt wel de tering
Ik heb een extra koelcircuit langs mijn processor gelegd waar ik dus vloeibare stikstof door laat lopen
Zoals jullie wel weten onttrekt vloeibare stikstof alle warmte uit de omgeving, zééér effectief dus
De kostprijs van heel dit zaakje valt in mijn geval zeer goed mee, omdat ik alles tegen bodemprijzen kan kopen van die vader van die vriend van m'n zusje...
Wat zijn jullie ervaringen met vloeibare stikstof naast jullie ondertussen wel bekende sceptische houding? Want volgens mij biedt dit nog wel meer mogelijkheden.
En ik kan jullie nog steeds geen pics leveren want mijn webcam is nu al 1 maand binnen voor reparatie