Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenkeuper
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-10-2024
Hoi,

Ik wil graag via N01darts een webcam aanschaffen. Hij moet mijn dartbord in beeld brengen zodat de tegenstander ziet wat ik gooi. De webcam moet (liefst draadloos) verbonden zijn met mijn laptop

Ik heb ook al mijn telefoon verbonden met mijn laptop (als webcam), maar ik vind dat niet ideaal.

Ik zou graag een zoveel mogelijk draadloze webcam hebben, oplaadbaar wellicht.
De webcam die ik op internet vindt zijn allemaal beveiligingscamera's. Geen idee of die geschikt zijn voor mijn doel?

Kortom: op zoek naar een zo goedkope mogelijke webcam met zo min mogelijke bedrading :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:45
@koenkeuper
In de pricewatch kun je filteren op je eisen. Wellicht is dat even een goed beginpunt.
Er wordt namelijk verwacht dat je eerst zelf onderzoek doet en wat opties oppert, vandaar mijn punt.

Als ik even snel kijk lijkt er geen draadloze webcam te bestaan, Vergissing, bestaan wel. Los filter, maar beginnen vanaf 370 euro. Nou ja, er is er eentje van die prijs en de rest tikt de 1000 en er overheen aan. Dus dat je uitkomt op een beveiligingscamera, is zo gek nog niet.
Is het wel een harde eis? Want je zou ook een USB verlengkabel kunnen gebruiken en daar dan de webcam op aansluiten naar je laptop toe. Die kun je dan redelijk wegwerken (hou me even ten goede dat ik zo niet weet hoe lang die kabel max mag zijn).
Statiefje erbij om de camera aan vast te zetten (ik heb zelf als webcam een Logitech Stream welke de mogelijkheid heeft om hem op een statief te monteren met een adapter die meegeleverd is). Die camera was wel redelijk aan de prijs.

uitvoering: Logitech StreamCam Grafiet
Deze heb ik en is 2e hands wel redelijk qua prijs. Goede beeldkwaliteit ook in mijn ogen. Er zijn andere modellen te vinden.
Nogmaals, statief en USB verlengkabel.

Zolang de beveiligings camera door de computer gebruikt kan worden als webcam, dan zit je goed. Maar ik zou die route echt niet op willen gaan als ik jou zou zijn. Met dit soort dingen willen je het gewoon simpel hebben.

[ Voor 91% gewijzigd door Arunia op 01-02-2024 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:56
Ik zou voor het geld echt kijken naar een bedrade webcam.
Toevallig gisteren nog gekeken, er bestaat een "C200 2K" webcam die in alle reviews hoge scores krijgt, en hij kost zo'n 70 euro.

Voor het geld kun je er bijna een mini-PC bij kopen, daar die camera op inpluggen en dan streamen.

Alternatief als het écht perse draadloos moet: Een HDMI zender+ontvanger en een camera die HDMI-uit geeft. Aan de ontvangende kant komt dan een €30 capture kaartje met USB en dat gaat naar een PC.

Maar ik zou echt zo min mogelijk stekkers en apparaatjes ertussen willen, om het opzetten/verplaatsen/opruimen simpel te houden.
Bij wijze van spreken lijm je een webcam op een mini-PC en stel je die PC zo in dat hij (met OBS studio) automatisch begint te streamen. Dan is het: stroom inpluggen en klaar.