Ik ben op zoek naar een degelijk gebouwde compacte laptop om muziek te maken.
Ik had eigenlijk een perfecte kandidaat gevonden / samengesteld bij Lenovo: Thinkpad X1 carbon gen11, i7 1370P, 64GB/2TB, 14"/2880x1800 OLED, met korting €2070. Maar als ik alle dramatische shopreviews (tweakers, trustpilot, etc) lees over de Lenovo shop durf ik daar eigenlijk niet meer te bestellen... Iemand nog andere tips?
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt specifiek gebruikt voor een audio plugin host (gig performer). Hiervoor moeten een grote hoeveelheid vst's geladen / actief zijn, vandaar de noodzaak voor 64 GB en een snelle processor.
Wat is je budget?
Rond de €2000.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij moet dus een beetje road-proof zijn. Accu is niet belangrijk want hij zal altijd ingeplugd zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- 64GB RAM, 1 TB SSD.
- Snelle processor, bv i7, i9, Ryzen 7.
- Windows.
- liefst 14". 15" mag evt ook.
- Degelijke bouwkwaliteit.
- Minimaal full HD, hoger is leuk.
- Grafische kaart niet nodig.
Ik had eigenlijk een perfecte kandidaat gevonden / samengesteld bij Lenovo: Thinkpad X1 carbon gen11, i7 1370P, 64GB/2TB, 14"/2880x1800 OLED, met korting €2070. Maar als ik alle dramatische shopreviews (tweakers, trustpilot, etc) lees over de Lenovo shop durf ik daar eigenlijk niet meer te bestellen... Iemand nog andere tips?
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt specifiek gebruikt voor een audio plugin host (gig performer). Hiervoor moeten een grote hoeveelheid vst's geladen / actief zijn, vandaar de noodzaak voor 64 GB en een snelle processor.
Wat is je budget?
Rond de €2000.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij moet dus een beetje road-proof zijn. Accu is niet belangrijk want hij zal altijd ingeplugd zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- 64GB RAM, 1 TB SSD.
- Snelle processor, bv i7, i9, Ryzen 7.
- Windows.
- liefst 14". 15" mag evt ook.
- Degelijke bouwkwaliteit.
- Minimaal full HD, hoger is leuk.
- Grafische kaart niet nodig.