Degelijke 14", 64 GB laptop voor muziek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seet
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-06 12:57
Ik ben op zoek naar een degelijk gebouwde compacte laptop om muziek te maken.

Ik had eigenlijk een perfecte kandidaat gevonden / samengesteld bij Lenovo: Thinkpad X1 carbon gen11, i7 1370P, 64GB/2TB, 14"/2880x1800 OLED, met korting €2070. Maar als ik alle dramatische shopreviews (tweakers, trustpilot, etc) lees over de Lenovo shop durf ik daar eigenlijk niet meer te bestellen... Iemand nog andere tips?

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt specifiek gebruikt voor een audio plugin host (gig performer). Hiervoor moeten een grote hoeveelheid vst's geladen / actief zijn, vandaar de noodzaak voor 64 GB en een snelle processor.

Wat is je budget?
Rond de €2000.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij moet dus een beetje road-proof zijn. Accu is niet belangrijk want hij zal altijd ingeplugd zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- 64GB RAM, 1 TB SSD.
- Snelle processor, bv i7, i9, Ryzen 7.
- Windows.
- liefst 14". 15" mag evt ook.
- Degelijke bouwkwaliteit.
- Minimaal full HD, hoger is leuk.
- Grafische kaart niet nodig.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:41
uitvoering: Lenovo ThinkPad P14s Gen 4 (21K5000JGE, Qwertz toetsenbord) wel wat boven budget. En qwertz.
Zbook power g10 misschien ook nog een optie, als je zelf ram vervangt.

Ik zou lekker bij de lenovo shop bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seet
Die ThinkPad P14s is wel een goede optie! Die gaat op de shortlist :-).
Als ik toch iets buiten budget ga zag ik ook een mooie Lenovo Yoga Pro 9 14IRP8 op Coolblue.
Ik zou lekker bij de lenovo shop bestellen..
... Maar als het dan misgaat sla ik mezelf wel heel hard voor m'n kop... Er is echt bijna geen positieve review te vinden over die shop. Maar als er mensen zijn met positieve ervaringen hoor ik het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MX-5NBFL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-06 19:18
Ik heb persoonlijk 3 Thinkpads en een Lenovo Legion direct bij Lenovo geconfigureerd en besteld, nooit slechte ervaringen mee gehad. Vroeger werd de afhandeling door Digital River gedaan en dat scheen dramatisch te zijn, tegenwoordig is het een ander partij. Hou er wel rekening mee dat de levertijden de verzenddatum vanuit China betreffen. Verzending vanuit China naar NL neemt vervolgens nog 3 tot 14 dagen in beslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fre_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-06 14:06
@MX-5NBFL dan heb je betere ervaringen als ik.

Ik heb nog maar net 2 portables rechtstreeks bij lenovo gekocht, een Ideapad en een thinkpad.
Die laatste ga ik houden maar die eerste wil ik al sinds 28/12/2023 terugsturen.

Ik moet mijn shopreview nog toevoegen hier op tweakers, maar ik kan je wel al zeggen dat de dienst-na-verkoop niet deugt.
Na tig contacten met de klantendienst zijn ze nog altijd niet in staat de retourlabels te leveren.

Mocht ik die ooit ontvangen dan nog twijfel ik om ze effectief te retouren door de laatste getuigenis die je momenteel kan lezen bij de shopreviews hier op tweakers. Deze heeft zijn of haar product kunnen terugsturen maar blijkbaar lukt het niet om het geld terug te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seet
@fre_ Dat klink als een traject wat ik graag wil vermijden. Bedankt voor de waarschuwing, nu weet ik zeker dat ik iig niet bij de Lenovo shop moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12:32
Ik heb vaak besteld bij lenovo nooit problemen, wel het zakelijke assortiment.
Ze hebben regelmatig hoge korting acties dan heb je top apparatuur voor een leuke prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-06 14:06
Ik kan geen kritiek geven op het bestel -en leverproces van Lenovo.
In december heb ik 2 portables "op maat" besteld met een fikse korting en die werden vroeger dan aangegeven geleverd. Netjes gecommuniceerd met tracking vanuit China en een voortreffelijke service van UPS.

Het is de dienst-na-verkoop die echt niet deugt. En ik ben blijkbaar niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seet
Bedankt voor de reacties. Het is uiteindelijk de Lenovo Yoga Pro 9 geworden. Een beetje buiten budget maar met 10% coolblue personeelskorting (zoonlief) net te doen.
Pagina: 1