Zuinige koelkast onmogelijk, past niet door de portiek.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.729 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:41
Wij zitten in een bijzondere situatie:

We hebben van het energieloket een voucher gekregen voor een zuinig nieuw huishoudelijk apparaat. Hartstikke mooi zou je denken. Maar sinds ze het "0 op de meter" project bij onze huurwoning hebben uitgevoerd, is er geen ruimte meer voor een koelkast met energie label A ( of B ).
Die zijn namelijk allemaal 2 meter hoog, en dat past niet meer door de portiek, sinds de postvakjes in de portiek voor de trap geplaatst zijn.

Conclusie: we worden gedwongen met onze voucher van het energieloket (dat bedoeld is voor duurzaamheid) een onzuinige koelkast te kopen, vanwege het "0 op de meter" project.

De verhuurder interesseert het niet, en geeft aan dat we maar een tafel model koelkast moeten kopen.

Wij vinden dit toch een rare situatie, en ik wil dit even delen. Als iemand tips of opmerkingen heeft hoor ik dat graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:00

FreakNL

Well do ya punk?

Kan hij niet door een raam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik snap je niet. Je kan de koelkast toch even kantelen? Doe eens een foto?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
Microkid schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:40:
Ik snap je niet. Je kan de koelkast toch even kantelen? Doe eens een foto?
Kantelen past niet. Komt door de hoogte, staat al bijna klem. Ik heb het ook niet zelf geprobeerd. Coolbue is het niet gelukt na een tijdje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
We wonen 3 hoog, maar misschien is het mogelijk. Zal een hele onderneming zijn ben ik bang. En vast ook niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:47
Koelkast is 2 meter hoog, dus kan door deuropening.
Dan transporteert je hem gewoon rechtop?
Meeste koelkasten zijn ongeveer 60x60, kan me niet voorstellen dat dat niet past...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:52
Voor paar tientjes kan je een verhuislift langs laten komen. Zo krijgen wij hier ook koelkast naar binnen

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
99ruud99 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:43:
Koelkast is 2 meter hoog, dus kan door deuropening.
Dan transporteert je hem gewoon rechtop?
Meeste koelkasten zijn ongeveer 60x60, kan me niet voorstellen dat dat niet past...
Zoals ik al aangaf is het Coolblue niet gelukt. En de koelkast was al speciaal uit de doos gehaald.
Het ging om dit formaat, maar zelfs een minder brede zal een probleem blijven.

Hoogte 2,03m
Breedte 700mm
Diepte 667mm

[ Voor 6% gewijzigd door veertje op 01-02-2024 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

veertje schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:41:
[...]

Kantelen past niet. Komt door de hoogte, staat al bijna klem. Ik heb het ook niet zelf geprobeerd. Coolbue is het niet gelukt na een tijdje proberen.
En buiten op kantelen en dan naar binnen brengen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:47
Hoe ziet de portiek eruit? Plattegrondje?

Coolblue wilt altijd op hun steekwagen werken, gezien Arbowet. Maar voor die 10 seconde om een hoek oid door te komen kan je koelkast ook op verhuisdeken zetten en slepen. (Scheelt 10 cm in hoogte en veel meer in breedte, en je kan super scherpe bocht maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Doe es een foto van de portiek? Het lijkt mij ook sterk dat het niet past.

En je kan de koelkast ook ergens kopen waar ze meteen met een verhuis lift komen.

[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 01-02-2024 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:44
Maar geef eens een foto van de situatie, dan kunnen we eens meedenken of er toch een mogelijkheid is. Soms helpt nl. wat kantelen en draaien voordat je bij de plek bent (en evt. al doos verwijderen en vervangen door andere bescherming).Toen ie hier de kelder in moest, moest ik ook boven de koelkast al in de goede richting en plat leggen omdat het anders niet paste.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veertje
Microkid schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:47:
[...]

En buiten op kantelen en dan naar binnen brengen?
Denk je nou dat die jongens van Coolblue 0 ervaring hebben, en dat ik zelf ook niet gekeken heb?
De koelkast moet meteen na de ingang van de portiek de hoek om, en daar zit aan één kant de trap, en aan de andere hangen de postvakjes. Dit maakt het vantevoren kantelen onmogelijk. En binnen kantelen lukt niet vanwege een klein stukje laag plafond.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:48
Een opmerking wil ik zeker wel maken. Jouw appartement is energiezuinig voor jou gemaakt en jij zeikt over een koelkast die niet meer naar binnen past. Of voel ik de situatie niet helemaal goed aan?

Best irritant natuurlijk, dat begrijp ik wel. Maar het klinkt wel wat verwend. Wees creatief, vraag input en laat het mokken achterwege.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Wat als je de deuren eraf haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
DeKever schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:51:
Een opmerking wil ik zeker wel maken. Jouw appartement is energiezuinig voor jou gemaakt en jij zeikt over een koelkast die niet meer naar binnen past. Of voel ik de situatie niet helemaal goed aan?

Best irritant natuurlijk, dat begrijp ik wel. Maar het klinkt wel wat verwend. Wees creatief, vraag input en laat het mokken achterwege.
Ik ben ook wel wat verwend, dus dat klopt wel. En dat energiezuinig maken was geweldig, maar geen liefdadigheid hoor, en gratis was het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:59

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Een tafelmodel koelkast en vriezer kopen, deze bovenop elkaar stapelen? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 01-02-2024 07:58 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
99ruud99 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:49:
Hoe ziet de portiek eruit? Plattegrondje?

Coolblue wilt altijd op hun steekwagen werken, gezien Arbowet. Maar voor die 10 seconde om een hoek oid door te komen kan je koelkast ook op verhuisdeken zetten en slepen. (Scheelt 10 cm in hoogte en veel meer in breedte, en je kan super scherpe bocht maken).
Die bocht kon dus wel gemaakt worden, maar daarna is kantelen niet meer mogelijk i.v.m. de hoogte.
Van tevoren kantelen lukt niet vanwege combinatie bocht,trapleuning,postvakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
Falcon schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:57:
Een tafelmodel koelkast en vriezer kopen, deze bovenop elkaar stapelen? :?
Kan, maar ik wil graag iets energie zuinigs. Die oplossing is dat niet. Mooi is dat trouwens ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door veertje op 01-02-2024 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:59

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

veertje schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:58:
[...]

Kan, maar ik wil graag iets energie zuinigs. Die oplossing is dat niet. Mooi is dat trouwens ook niet.
Leest niet of dat je een andere optie hebt ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:08

Kheos

FP ProMod
Dus de koelkast past niet (ook al vragen we om foto's, plannen... Jij en Coolblue zullen het wel weten, zeker?)
Een ander model wil je niet want niet energie zuinig genoeg of niet mooi. Wat wil je nu precies? Wat voor oplossing verwacht je van ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avanhel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 09:01
Kijk eens naar de ramen van je appartement. Als er eentje aan de voorkant groot genoeg is, dan kan die gebruiken.
Ik heb begrepen van de kozijnenbouwers, dat je een ruit relatief makkelijk kan verwijderen. bij mij is namelijk de hele keuken via een raam naar binnen gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-09 20:09
Heb je een model van de koelkast? zoals iemand aangaf als je de deur eraf haal scheelt al een heel stuk.
Ook hoop ik dat je nog een situatie schets van hoogte/breedte kunt aangeven (hoeft niet op de mm) maar meer voor het idee (paint doet wonderen).

Daarnaast, komen hier redelijk wat (goede) suggesties en ik hoor alleen maar dat het niet kan en ellende is. met deze insteek ga je helaas niet ver komen. wellicht een idee van een haspel naar beneden leggen en de koelkast in de portiek zetten :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 12:10

Agent47

I always close my contracts.

Er wordt een topic aangemaakt maar geen foto's van de koelkast of de portiek? Kan de koelkast ook niet deels gekanteld / gedraaid worden en dan door de portiek? Kleinere koelkast bij coolblue met die voucher?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
Kheos schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:06:
Dus de koelkast past niet (ook al vragen we om foto's, plannen... Jij en Coolblue zullen het wel weten, zeker?)
Een ander model wil je niet want niet energie zuinig genoeg of niet mooi. Wat wil je nu precies? Wat voor oplossing verwacht je van ons?
Oh ik verwachtte niet meteen een oplossing, al heb ik daar natuurlijk wel interesse in.
Dit was vooral een stukje afreageren en verwerken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• veertje
Ik wil trouwens best foto's maken hoor, maar daarvoor moeten jullie even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
Zit je je niet een beetje blind te staren op het label? Een kleinere koelkast met een wat lager label zal echt niet zoveel meer, en mogelijk minder, verbruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

veertje schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:51:
[...]
Denk je nou dat die jongens van Coolblue 0 ervaring hebben, en dat ik zelf ook niet gekeken heb?
De koelkast moet meteen na de ingang van de portiek de hoek om, en daar zit aan één kant de trap, en aan de andere hangen de postvakjes. Dit maakt het vantevoren kantelen onmogelijk. En binnen kantelen lukt niet vanwege een klein stukje laag plafond.
Wat wil je mou met dit topic bereiken?

Je neemt eens de moeite om een fatsoenlijk plaatje te posten… en veel verder dan dat het duur is om op 3hoog wat te krijgen kom je ook niet. En dat met een gratis voucher ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]

Die bocht kon dus wel gemaakt worden, maar daarna is kantelen niet meer mogelijk i.v.m. de hoogte.
Van tevoren kantelen lukt niet vanwege combinatie bocht,trapleuning,postvakjes.
En is dat in de doos of er al uit, dat scheelt al snel 10 cm of meer nl.? Dus als je niet teveel ruimte tekort komt kun je er even wat dunnere bescherming opzetten (tegen krassen).

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:14
hcQd schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:19:
Zit je je niet een beetje blind te staren op het label? Een kleinere koelkast met een wat lager label zal echt niet zoveel meer, en mogelijk minder, verbruiken.
Dan kan er waarschijnlijk geen gebruik worden gemaakt van de voucher. Dat is het hele punt.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:23
Maar je hebt toch ook een bankstel naar binnen gekregen neem ik aan? Of zit je 's avonds op de vloer tv te kijken?

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:23
veertje schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:46:
[...]

Zoals ik al aangaf is het Coolblue niet gelukt. En de koelkast was al speciaal uit de doos gehaald.
Het ging om dit formaat, maar zelfs een minder brede zal een probleem blijven.

Hoogte 2,03m
Breedte 700mm
Diepte 667mm
En 2m03 is wel een bizar grote, ook voor een combi. 1m76 is een couranter formaatje eigenlijk.

Cash is king.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

DeKever schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:51:

En ook nog een voucher van energieloket. Geen idee waarom je daar recht op hebt, maar ik moest mijn nieuwe, zuinige vriezer a 690,-gewoon zelf betalen.

Geef een paar tientjes uit aan een verhuislift + werklui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-09 15:49

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

mk1992 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:42:
Maar je hebt toch ook een bankstel naar binnen gekregen neem ik aan? Of zit je 's avonds op de vloer tv te kijken?
Als ik TS mag geloven was het portiek voorheen beter begaanbaar.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat hebben verplaatste postvakjes met 0 op de meter te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Ik heb hier een Liebherr 1496-20 met daarbovenop een Beko TS190030N. Het verbruik daarvan valt reuze mee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASMPCgK1Oh7Fv9QUOOvTbmUNE6s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/deOXtsTQJBbcuCJcD8P24vHf.jpg?f=user_large

Wel heel eerlijk, ze staan in de schuur dus hoeven in de winter niet hard te werken. In de zomer wel (dan kan het daar wel 30 graden zijn) en zelfs dan valt het allemaal mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

sambalbaj schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:46:
Wat hebben verplaatste postvakjes met 0 op de meter te maken?
0 op de meter is vaak synoniem voor energiezuinig maken. Dus waarschijnlijk de postvakjes van buiten naar binnen zorgt ervoor dat mensen niet meer naar buiten hoeven voor de post en het daardoor in de portiek minder koud wordt (minder vaak de deur open) en er daardoor minder algehele warmtevraag is in het gebouw en de appartementen..

Valt overigens best iets voor te zeggen maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat daardoor de trap niet meer goed bereikbaar is. Maar een foto zou helpen. Als het echt krap is geworden zal de brandweer daar ook iets van vinden en moet er misschien een aanpassing plaats vinden..

Ik heb ook ergens gewoond (appartement) waar de postvakjes binnen in de portiek bereikbaar waren maar daar had je 0 last van bij de lift en trap.

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 01-02-2024 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011

Kheos

FP ProMod
FreakNL schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:52:
[...]
Valt overigens best iets voor te zeggen maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat daardoor de trap niet meer goed bereikbaar is. Maar een foto zou helpen. Als het echt krap is geworden zal de brandweer daar ook iets van vinden en moet er misschien een aanpassing plaats vinden..

Ik heb ook ergens gewoond waar de postvakjes binnen bereikbaar waren maar daar had je 0 last van bij de lift en trap.
En dan neem je je schroefboormachine, zucht eens diep, haal de kastjes van de muur die in de weg hangen, zet de koelkast waar nodig en hang de kastjes terug aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Mwah, misschien is het wel een massief ding...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pM26OsLnAdqvwyRqzIuyEBXlzlE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OLvTKFh7YG5LpkaEdkKYIqTO.jpg?f=user_large

Zonder foto's blijft het gokken.

Ik ben namelijk wel benieuwd hoe krap het allemaal wel niet is dat een brievenbus/postbox ervoor zorgt dat de trap slecht bereikbaar is geworden...

[ Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 01-02-2024 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:50
uitvoering: Liebherr IRBb 4170 Peak

Zou makkelijk moeten passen en is klasse B:
Hoogte 1,22m
Breedte 560mm
Diepte 550mm
Gewicht 53,2kg
Kleuren Wit

Wel absurd duur, maar goed...

Snap het hele uitdelen van bonnen voor koelkasten overigens niet, scheelt een paar tientjes per jaar als je geluk hebt in energie verbruik.

[ Voor 20% gewijzigd door Cyriel85 op 01-02-2024 10:04 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Slecht voor het milieu ook om witgoed wat op zich nog prima functioneert (maar misschien 200 of 300kwh meer gebruikt per jaar) bij het oud vuil te storten... Daar zit (millieu-technisch) geen enkel voordeel aan. Dan kun je beter zorgen dat die 300kwh groen geleverd wordt...

Mooie anekdote daarover:
FreakNL in "WTF (?!) Deel je ervaringen bij WTF situaties - Deel 10"

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 01-02-2024 10:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
veertje schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:15:
[...]
Oh ik verwachtte niet meteen een oplossing, al heb ik daar natuurlijk wel interesse in.
Nou serieus als je iets triviaals als dit moet “verwerken” en daarvoor bovendien een topic nodig hebt om je in “af te reageren” dan zal je heel wat uitdagingen hebben in je leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Het wordt nog veel leuker als je al een grote koelkast hebt die nu niet meer naar buiten kan.

Laat ik de 36ste zijn die om een fotootje vraagt 8)

[ Voor 22% gewijzigd door RemcoDelft op 01-02-2024 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:45

Yucon

*broem*

RemcoDelft schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:13:
Het wordt nog veel leuker als je al een grote koelkast hebt die nu niet meer naar buiten kan.

Laat ik de 36ste zijn die om een fotootje vraagt 8)
Of het bankstel bijvoorbeeld. Er is vast wel iets in huis >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:51
Als je nog geen koelkast naar boven kan verplaatsen zet ik mijn vraagtekens bij de veiligheid in een noodgeval.

Net als velen anderen hier zeer benieuwd naar de foto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
mk1992 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:43:
[...]

En 2m03 is wel een bizar grote, ook voor een combi. 1m76 is een couranter formaatje eigenlijk.
Probeer maar eens een A-klasse te vinden in dat formaat. Die zijn toch echt zo goed als allemaal boven de 2m (precies hierom heb ik een B staan omdat er met 1.60m hoogte weinig keuze was en vooral dure keuzes.

Nu maakt dat in verbruik maar heel weinig uit (een koelkast verbruikt sowieso niet zoveel), maar als je perse een A wil, kom je toch echt heel snel uit op ruim 2m hoogte.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
veertje schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:15:
[...]

Er zijn andere plekken om je af te reageren, deze krijgt een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.