Reparatie laptopscherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destion
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-04 20:17
Mijn vraag

Ik heb al een aantal naar de volgende laptop: HP Spectre x360 - 13-ae010nd. Nu is enige tijd geleden een barst ontstaan (door mijn eigen schuld) in het scherm, waardoor ook ghost touches plaatsvinden op het touchscreen. Verder geen groot probleem, kan alleen de touchscreen niet gebruiken. Ik vind dit natuurlijk zonder dus zou graag mijn laptop laten repareren (mits dit niet gigantisch duur is natuurlijk). Heeft iemand ervaring met het laten repareren van dit soort laptops en advies waar ik dit betrouwbaar kan laten doen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Contact opnemen met HP zelf. Zij zeggen het onderdeel niet te hebben en dus verder niet te kunnen helpen (slechte reclame voor je bedrijf zou ik denken).

Bij voorbaat dank voor iedereen die dit leest!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Uit oogpunt van HP is natuurlijk niet te doen voor elke laptop die ze maken jaren lang onderdelen achter de hand te houden, je laptop komt immers uit 2017 en ze verkopen gewoon onderdelen naar aantal jaar in bulk. Zie bijvoorbeeld AliExpress die er mee vol staat.

Reparateurs zul je weinig vinden die onderdelen achter de hand houden van laptops die 6+ jaar oud zijn.
Je kan een donor zoeken of op o.a aliexpress zijn meerderen vendors die de onderdelen verkopen, effe goed zoeken.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

een scherm zal met grote kans duurder zijn dan een losse monitor eraan koppelen of een zelfde type vinden op 2de hands sites met misschien minder ram enzv

als je laptop uit 2017 is zou ik eerder een nieuwe(re) aanschaffen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ebay is the place to be voor dit soort nice-onderdelen. Daarna kun je met beiden delen naar een lokale reparatieboer vragen of ie ze even aan elkaar kan schroeven.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:52
Is bij ons dagelijks werk, zal morgen even kijken voor een scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:29
Je zou ook kunnen kijken of je zelf alleen de connector van het touchscreen kunt loshalen. Geen idee of dat kan bij deze, maar bij Lenovo Chromeboekjes heb ik dat een tijd gedaan voor een basisschool. Dan heb je natuurlijk geen touch bediening meer, maar als het scherm verder goed is, kun je daar misschien wel mee leven.
Pagina: 1