E-reader voor PDF bestanden, alternatief fysieke boeken.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-05 12:34
Ik ben op zoek naar een e-ink / e-reader waarop ik eenvoudig boeken in PDF-formaat kan lezen. Ik merk dat mijn laptop of monitor niet prettig leest. Alles behalve. Het blijft inspannend om voor langere tijd een boek op een scherm te lezen en ik neig dan ook vaak om mijn technische boeken maar fysiek te bestellen. Maar om bijna 1000 euro per jaar aan boeken uit te geven blijft ook gekkenwerk, helemaal wanneer ze digitaal gratis te lezen zijn of veel goedkoper.

Ik probeer me wat te verdiepen in iets grotere e-readers, maar ook daar lijkt de keuze niet per se makkelijk. De Remarkable2 heeft geen backlight, wat ik al erg jammer vind (fysieke boeken ook niet, maar hè, als je toch een technisch alternatief koopt...). De BOOX Note Air3 lijkt al een heel mooi formaat te hebben met 10 inch, maar is al iets prijziger en met die prijs, zou je dan niet meteen voor de BOOX Note Air3 C gaan...

Wat is je budget?
Als het op de langere termijn mij geld bespaard, omdat ik niet alles meer fysiek hoef aan te schaffen, maar ik ook 100% tevreden ben met de leeservaring, dan is het me zeker waard om 600 euro of zo te investeren. Het blijft ook wel de vraag hoeveel jaar zo'n e-reader meegaat alvorens deze te traag wordt of de accu te slecht.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur qua merk. Qua formaat denk ik wel dat zo'n 10 inch gewenst is. Epubs lezen is ook prettig, maar ik merk dat bij technische boeken, PDF vaak prettiger leest.

Ik ben erg benieuwd naar het advies en of er tweakers zijn die al ervaring hebben met een dergelijke tablet, of misschien wel betere alternatieven weten!

Ik hoor het maar al te graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterraxis
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-05 14:29
Dat zou ik ook wel willen weten!

Klasse vraag, even een bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-05 12:34
Om even antwoord te geven: ik ben inmiddels voor een BOOX Note Air3 C gegaan. Een aardige investering maar tot nu toe heb ik nog altijd geen spijt. Het leest een heel stuk fijner en ik kan gewoon notities maken in de PDF bestanden en doorzetten naar mijn pc. Alles is perfect te lezen in PDF formaat en dat vond ik nog wel het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik ben ook sterk geneigd een e-reader/notitieblok te kopen, vooral om PDFs mee te bekijken en annoteren, en om zelf notities te maken. Ik gebruik Zotero om PDFs en andere bestanden (ook epub of html) te beheren, weet je of dat werkt met de BOOX Note Air3? (Ik heb Zotero voor Android overigens sowieso nog nooit gebruikt)

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 24-04-2024 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:06

Thomg

Aww yiss

begintmeta schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:25:
Ik ben ook sterk geneigd een e-reader/notitieblok te kopen, vooral om PDFs mee te bekijken en annoteren, en om zelf notities te maken. Ik gebruik Zotero om PDFs en andere bestanden (ook epub of html) te beheren, weet je of dat werkt met de BOOX Note Air3? (Ik heb Zotero voor Android overigens sowieso nog nooit gebruikt)
Boox is gewoon android, dus als je het wilt testen kan je het downloaden of je tablet/telefoon en het uitproberen.
Eerst was het nog wel een beetje de vraag of het werkt met zwart-wit, maar kleuren e-readers zijn niet heel veel duurder en een makkelijke inkopper als je geen gezeik wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uwedp
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:44
Storm90 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:48:
Om even antwoord te geven: ik ben inmiddels voor een BOOX Note Air3 C gegaan. Een aardige investering maar tot nu toe heb ik nog altijd geen spijt. Het leest een heel stuk fijner en ik kan gewoon notities maken in de PDF bestanden en doorzetten naar mijn pc. Alles is perfect te lezen in PDF formaat en dat vond ik nog wel het belangrijkste.
Toevallig ook als e-reader gebruikt door de Kobo app te installeren? Kan je dan in e-books schrijven zoals bij Kobo Elipsa of Kobo libra color?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-05 12:36
uwedp schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:06:
[...]

Toevallig ook als e-reader gebruikt door de Kobo app te installeren? Kan je dan in e-books schrijven zoals bij Kobo Elipsa of Kobo libra color?
Hier in de kobo app geprobeerd op een samsung tab ultra, maar er zit in de app geen schrijfoptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uwedp
Storm90 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:48:
Heb je eventueel al gewerkt met splitscreen? Is dit wat doenbaar? Lezen + notities maken (alhoewel dan de notities niet gelinkt zijn met je ebook, laat staan pagina's in je ebook)

[ Voor 19% gewijzigd door uwedp op 01-08-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uwedp
Ondertussen gezien dat er een recente update zou zijn voor boox devices, namelijk Freemark, waarbij je in elke applicatie notities kan maken en vervolgens kan bewaren als een screenshot. Lijkt me ook nog handig, zeker als je e-books via de bib huurt
YouTube: BOOX Firmware V3.5.3: New UI, Dark Mode, FreeMark and More
Pagina: 1