Goedenavond!
Mijn vorige zelfbouw desktop is alweer ca 9 jaar oud en draait de laatste games niet meer, dus tijd om mezelf eens te trakteren op een nieuwe!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, FPS met name, daarnaast diverse werkzaamheden die grafisch wat minder spannend zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 3000,- Euro. Ik kan via het werk een gedeelte terug krijgen, dus ik investeer liever in iets goeds dat langer mee gaat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Negatief. Keybord/muis lijkt me niet zo relevant. In de lijst heb ik ook een nieuwe monitor meegenomen die al het moois af moet gaan spelen...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een NAS voor thuis opslag. Daarnaast is het plan om deze build weer enkele jaren mee te laten gaan dus een beetje overcapaciteit om de games van de toekomst goed te kunnen draaien is fijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als goed consument heb ik mezelf ingelezen in de nieuwe 4080 super die mijn interesse heeft. De combi met raytracing vind ik een plus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben niet van de RGB / glazen behuizingen. De mooie kleuren mogen van mij uit het scherm komen :-)
Ga je overklokken?
Negatief.
Wat verwacht je van ons?[i]
Over het algemeen ben ik denk ik happy met de build. Mocht ik echter de plank misslaan of bijvoorbeeld de compabiliteit van onderdelen niet goed hebben ingeschat, dan hoop ik op jullie ervaring en advies in deze.
De desktop build:
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Mijn vorige zelfbouw desktop is alweer ca 9 jaar oud en draait de laatste games niet meer, dus tijd om mezelf eens te trakteren op een nieuwe!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, FPS met name, daarnaast diverse werkzaamheden die grafisch wat minder spannend zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 3000,- Euro. Ik kan via het werk een gedeelte terug krijgen, dus ik investeer liever in iets goeds dat langer mee gaat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Negatief. Keybord/muis lijkt me niet zo relevant. In de lijst heb ik ook een nieuwe monitor meegenomen die al het moois af moet gaan spelen...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een NAS voor thuis opslag. Daarnaast is het plan om deze build weer enkele jaren mee te laten gaan dus een beetje overcapaciteit om de games van de toekomst goed te kunnen draaien is fijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als goed consument heb ik mezelf ingelezen in de nieuwe 4080 super die mijn interesse heeft. De combi met raytracing vind ik een plus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben niet van de RGB / glazen behuizingen. De mooie kleuren mogen van mij uit het scherm komen :-)
Ga je overklokken?
Negatief.
Wat verwacht je van ons?[i]
Over het algemeen ben ik denk ik happy met de build. Mocht ik echter de plank misslaan of bijvoorbeeld de compabiliteit van onderdelen niet goed hebben ingeschat, dan hoop ik op jullie ervaring en advies in deze.
De desktop build:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-14700K Boxed | € 437,33 | € 437,33 |
1 | Moederborden | MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI | € 261,- | € 261,- |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4080 SUPER X3 | € 1.119,- | € 1.119,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Zwart | € 169,90 | € 169,90 |
1 | Monitors | Gigabyte M34WQ Zwart | € 489,90 | € 489,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 58,90 | € 58,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 114,95 | € 114,95 |
1 | Optische drives | ASUS DRW-24D5MT (retail) Zwart | € 19,90 | € 19,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x SHIFT ATX3.0 | € 159,75 | € 159,75 |
1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 158,90 | € 158,90 |
Totaal | € 2.989,53 |
Alvast bedankt voor jullie hulp!