Toon posts:

Harde schijf voor DV/DiVX ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnekort alle familie fimpjes maar ns van DV en Video8 naar DiVX converteren, en daar heb ik een nieuwe hd voor nodig. Is het echt belangrijk dat je zon dure av harddisk te nemen, of zou een normale hd (ide, anders wordt het onbetaalbaar) van 5400 of 7200 toeren het ook wel trekken ?

thx a lot
Bass

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-03 16:56

Gerco

Professional Newbie

DivX draait nog van een cd-rom, dus daar hoef je geen speciale HD voor te hebben.

Capturen op goede kwaliteit is een ander verhaal. Daar zal je een goede capturecard en misschien ook wel een DV hd voor moeten hebben. Probeer het eerst met goede card en gewone hd, als dat niet lukt kun je altijd nog een DV halen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
hmmz.. ik ben misschien een beetje onduidelijk geweest, de vraag is ; is een normale hd (5400, ide) snel genoeg om dv/divx snel (realtime is wel overdreven) te capturen ?

Verwijderd

heb zelf een 7200 toeren hd en die draait ze perfect. denk dat processorsnelheid meer van belang is

Verwijderd

Op zich is 5400 toeren voldoende, maar ik zou toch eerder voor een iets snellere kiezen, 7200 of sneller.
Dit werkt beter, en je hebt er meer plezier van.

Groeten

Brop

Verwijderd

DivX moet je toch niet realtime gaan doen. Raw capturen, of huvyuv oid. En dan daarna converteren naar DivX. Dan heb je ook veel meer controle.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
Op zaterdag 08 september 2001 00:18 schreef Brop het volgende:
Op zich is 5400 toeren voldoende, maar ik zou toch eerder voor een iets snellere kiezen, 7200 of sneller.
Dit werkt beter, en je hebt er meer plezier van.

Groeten

Brop
7200rpm is leuk ja, wel raadzaam. sneller... -> tja, dan ga je richting SCSI (10k of zelfs 15k), maar ja, $$$$$

Reken voor een DV Stream zo'n 7Mb/sec, een gemiddelde (5400) IDE schijf haalt (UDMA) al zo'n 30Mb/sec, dus dat moet geen problemen opleveren.
Wel als LOSSE drive erbij, anders moet windows tussendoor ook files van dezelfde drive halen, scheelt aanzienlijk.
7200 is mooi, komt snelheid zeker ten goede.

Divx realtime capturen (zoals hlpdsk al zegt) wordt beetje lastig, daarnaast komt zoiets veel meer aan op CPU dan op hd.
DV MOET je wel realtime capturen... :)
Pagina: 1