Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Goedemiddag,

Ik ben een klant van Greenchoice nu al bijna 3 jaar. Mijn huidige contract loopt vandaag af maar ik heb een nieuw verlengingsaanbod gekregen van hun. Mijn vraag is simpel - wat te kiezen? Huidige contract of de verlengingsaanbod?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Xifu4AXu1MaSLxSIozsGgI2xeE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nlsFc6D6uJUTu8ddpkjlEm1d.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/el_YJ9MsBfhgArFCHqIKP8bJP50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O9lMfUWjob0avaVZEECMzfCq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4dOzRZlUCtKBOqIxMkvH8gwc84=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SOXTMff3rT3kpPCqQ1vgFEuG.png?f=user_large

Meer eigen inzet en afwegingen waren zeer zeker gewenst geweest. Maar gaan zit vooral op de juiste plek voortzetten

[ Voor 18% gewijzigd door Septillion op 31-01-2024 18:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Het nieuwe verlengingsaanbod vind je hieronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Mijn jaarnota.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxBOP_zVeY3yoKOEhXxjaPjA4BQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GNFloFTe2rouATGiqhWdEQoJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
WinterX schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:17:
Goedemiddag,

Ik ben een klant van Greenchoice nu al bijna 3 jaar. Mijn huidige contract loopt vandaag af maar ik heb een nieuw verlengingsaanbod gekregen van hun. Mijn vraag is simpel - wat te kiezen? Huidige contract of de verlengingsaanbod?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke is de huidige en welke de verlenging? :?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Glenfiddich schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:31:
[...]

Welke is de huidige en welke de verlenging? :?
Eerste twee fotos zijn mijn huidige tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Maar als je oude contract voor vaste tijd was, dan ga je na afloop daarvan toch sowieso naar een variabel tarief nu?

Dan zou je moeten weten wat je nieuwe variabele tarieven gaan worden, en dan op basis daarvan nagaan of je dat aanhoudt of dat je het weer voor een jaar vast wil zetten bij Greenchoice of elders.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05 11:46
Snap er niks van - er valt niet te kiezen uit je ‘oude contract’, want dat loop vandaag af en is dus weg/niet meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Glenfiddich schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:39:
Maar als je oude contract voor vaste tijd was, dan ga je na afloop daarvan toch sowieso naar een variabel tarief nu?

Dan zou je moeten weten wat je nieuwe variabele tarieven gaan worden, en dan op basis daarvan nagaan of je dat aanhoudt of dat je het weer voor een jaar vast wil zetten bij Greenchoice of elders.
Het is nu voor onbepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
JDillinger schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:42:
Snap er niks van - er valt niet te kiezen uit je ‘oude contract’, want dat loop vandaag af en is dus weg/niet meer beschikbaar.
Onbepaalde tijde contract. Ik wil gewoon weten wat is wat het best voor mij is op dit moment. Misschien andere leverancier kiezen ofzo? Ik weet het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
WinterX schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:44:
[...]

Het is nu voor onbepaalde tijd.
Maar is het tarief in de eerste foto’s het nieuwe variabele tarief (na afloop van je vaste tarief dus), of het tarief dat je de afgelopen drie jaar hebt betaald?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Glenfiddich schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:48:
[...]

Maar is het tarief in de eerste foto’s het nieuwe variabele tarief (na afloop van je vaste tarief dus), of het tarief dat je de afgelopen drie jaar hebt betaald?
Het tarief dat ik heb afgelopen 3 jaar betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:47
@WinterX
Je stelt wel een heel open vraag. Je hebt keuze uit
1. Bij GC blijven of niet. Heb je sowieso al vergeleken met andere aanbieders? Hoeveel verschil is de duurzaamheid van GC je waarD?
2. Variabel/vast contract. Heb je daar zelf al over na gedacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Bosgecompenseerd gas? Is dat een opslag om een lange CO2 cyclus om te mogen zetten in een korte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
WinterX schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:49:
[...]

Het tarief dat ik heb afgelopen 3 jaar betaald.
Dan zul je eerst moeten weten wat je nu gaat betalen, aangezien je vaste contract afloopt. Je oude tarief geldt niet meer immers. Pas dan kan je vergelijken.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Kanoet schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:53:
@WinterX
Je stelt wel een heel open vraag. Je hebt keuze uit
1. Bij GC blijven of niet. Heb je sowieso al vergeleken met andere aanbieders? Hoeveel verschil is de duurzaamheid van GC je waarD?
2. Variabel/vast contract. Heb je daar zelf al over na gedacht?
1. Net gedaan. Eneco Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16VDCXrd7-Hzp3SgZUrt5W9N22Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vj8LDsXq9io81bf9qFqAvS9c.png?f=fotoalbum_large
Wow. Ik dacht Greenchoice was altijd de goedkoopste 8)7
2. Ik wil liever vaste tarief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:36
Misschien helpt eea in deze TS je verder: Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linea
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
@WinterX : ik vermoed dat je niet iemand bent die het leuk vindt om steeds energiecontracten te vergelijken. Logisch, dat vinden de meeste mensen niet.
Ik zie ook dat je zonnepanelen hebt. Steeds meer energieleveranciers voeren zonnepanelenboetes in, waarmee het salderen je geld gaat kosten. Als je een vast contract afsluit bij een leverancier die de boete nu nog niet heeft, ben je voorlopig gevrijwaard van zo'n boete. Als je langduriger zekerheid wil, dan is een contract met een langere looptijd beter, al kost dat wellicht wat meer. Greenchoice is op dit moment nog de enige leverancier (voor zover ik weet) die aan mensen met zonnepanelen een vast contract voor drie jaar aanbiedt. Er zijn wel meer leveranciers die één jaar bieden.
Een andere overweging die mee kan spelen, is dat je nu een mooie afrekenperiode (en dus saldeerperiode) hebt bij Greenchoice (kalenderjaar). Als je bijvoorbeeld in maart overstapt, hebt je dat niet meer. Dat is nu ongunstig voor het salderen over januari/februari 2024, maar kan ook ongunstig zijn als in de toekomst salderen per tariefperiode verplicht zou worden (staat in het wetsvoorstel afbouw salderen, al is de kans klein dat dit wetsvoorstel het in de Eerste Kamer haalt).
Andere overwegingen die mee kunnen spelen zijn veranderingen in je privéleven (verhuisplannen, samenwoonplannen e.d.). Dat hoeven wij allemaal niet te weten, maar kan voor jezelf wel een reden zijn om geen langlopend vast contract te willen.

In ieder geval: kijk niet alleen bij de energievergelijkingssites, want die hebben lang niet alle aanbiedingen staan, en ook niet altijd de gunstigste. Greenchoice drie jaar vast zie je bijvoorbeeld niet op de vergelijkingssites staan. Het aanbod van Greenchoice met een vast levertarief van meer dan 10 euro per maand vind ik erg hoog; Greenchoice heeft op de eigen website betere deals staan (7,79 per maand) voor twee of drie jaar vast.

Gas kun je eventueel ook via een andere leverancier nemen, of voor een andere looptijd.

[ Voor 6% gewijzigd door Linea op 01-02-2024 12:11 ]

Pagina: 1