Audio mixer motorfiets

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albertoooo
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 27-02-2024
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier dus ik weet niet helemaal hoe het werkt en of ik op de juiste plek ben maar ik hoor het graag.

Ik ben op zoek naar een mixer die doet wat ik hieronder geprobeerd heb te schetsen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rKE10siWaGbpojlM6nbI9XxIrw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PYwQpjt7pvjvrFjSmBhGDCkf.png?f=fotoalbum_large

Het is de bedoeling dat ik via een portofoon kan communiceren met andere motorrijders uit de groep en met mijn telefoon kan navigeren/bellen/muziek kan luisteren via een (relatief) goedkope headset voor in mijn helm. Ik ben namelijk ontevreden over de beschikbare communicatiesets vanwege de beperkte range, de enorm hoge prijs en de korte levensduur als je ze vaak en veel gebruikt. Is er iemand die weet of zon mixer commercieel beschikbaar is of is het mogelijk om zoiets zelf te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:40
Zonder dat ik kennis heb van dit soort systemen... je hebt een paar uitdagingen in je schema zitten.
- De aansluiting 'Walkie talkie' is natuurlijk bidirectioneel, je wilt audio naar je mixer, dat gaat met een aux cable (meestal is dit 3,5mm jack) maar hoe krijg je het geluid van je microfoon weer terug naar je W-T? Dat zijn meestal geen standaard aansluitingen. Je hebt hier ook een push-to-talk nodig trouwens.
- De aansluiting naar je telefoon is geen audio maar iets veel complexer. Je mixer is daarmee geen puur audioapparaat meer, maar iets wat ook om moet kunnen gaan met data van en naar een telefoon.
Daarmee wordt het apparaat iets wat best complex is en ik denk zelf dat je toch in de hoek van communicatiesets voor motorrijders moet gaan zoeken, maar misschien iets moet kiezen wat beter van kwaliteit is dan wat je tot nu toe had.
Bedenk ook even dat je bij het gebruik van W-T sets andere spelregels hebt dan bij de verkrijgbare communicatiesets voor motorrijders. Deze laatste lijken via Bluetooth te werken, waarbij de maximale range zo'n 13m is, maar via mesh netwerken kan je net iets verder komen. Als je naar vergunningvrije portofoons gaat kijken kan je een veel beter bereik krijgen, maar zijn deze apparaten goed te integreren met andere audio/communicatiesystemen? Ik gok dat ze daar niet echt op ontworpen zijn, maar misschien heb ik dat mis.

[ Voor 26% gewijzigd door Archer_VC10 op 31-01-2024 14:24 . Reden: Paar regels toegevoegd aan het eind... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Deze functionaliteit lijkt mij ook meer iets voor een headset.

[ Voor 57% gewijzigd door TBTL op 31-01-2024 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Is dit een eigen bedenksel of heb vrienden die al een dergelijk systeem hebben? De setjes van Cardo zijn tegenwoordig best goed en hebben een goed bereik. En je kunt er je navi+telefoon+muziek mee koppelen.
Die kosten wel wat afhankelijk van het bereik. Instap model €100 duurste €400.
Werkt prima in een groep is mijn ervaring mits je niet kilometers van elkaar verwijderd bent...maarja dan kan je ook nog bellen.
Krijg je er ook nog snufjes bij als ruisonderdrukking, spraak commando's, spontaan koppelen, navi koppeling, automatisch spraakkanaal openen etc.

Lijkt er op alsof je het wiel opnieuw wilt gaan uitvinden.

[ Voor 18% gewijzigd door CPM op 31-01-2024 20:04 ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Albertoooo schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:24:
Ik ben namelijk ontevreden over de beschikbare communicatiesets vanwege de beperkte range, de enorm hoge prijs en de korte levensduur als je ze vaak en veel gebruikt.
Voor de functies die bijvoorbeeld een Sena set je geeft hoef je je niet te schamen in ieder geval. De prijs vind ik meevallen, voor wat je er voor krijgt. De mogelijkheden zijn zoals je dat graag zou willen:
* Muziek, navigatie luisteren
* Koppelen aan een telefoon voor allerlei telefoonzaken
* Communicatie over 700 meter, open veld.
* Prijs van net geen €260.
https://www.voordeelhelme...uetooth-headset-dual.html