Toetsenbord thuiswerkplek Windows + Mac

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-08 14:57
Ik heb sinds een week een nieuw extern beeldscherm gekocht, omdat ik het werken op de bedrijfslaptop een beetje zat was. Het is de Philips 27E1N5600HE geworden. Het fijne daaraan is de USB hub op de achterkant.

Dus ik kan de draadloze muis en toetsenbord beide met een losse klein dongle in het beeldscherm kwijt.Dat werkt handig, want ik kan mijn prive Macbook Air M1 aansluiten met 1 USB C kabel op het beeldscherm en de Windows bedrijfslaptop. En het toetsenbord en muis werken direct mee.

Alleen het draadloze toetsenbord dat ik heb (HEMA :) ) werkt niet zo leker samen met mijn Macbook. Want ik mis de appeltje toets links van de spatiebalk. Het gebruiken van de windows-toets rechts van de spatiebalk gaat niet prettig. En het typen is ook een beetje als op een ouderwetse type-machine: luidruchtig en vooral niet soepel en vlot.

Dus ik zoek het liefst een draadloze soepel typende toetsenbord, die met zo'n mini-dongle aan te sluiten is op mijn beeldscherm. Rechtstreekse bluetooth heb ik toch minder vertrouwen in, het zou ideaal zijn als mijn vriendin of kind een eigen laptop aansluit op het beeldscherm het direct werkt.En een toetsenbord die goed samenwerkt met mijn macbook en windows.

Gamen doe ik niet aan - dus mechanisch is niet zo nodig?

Ik denk aan Logitech MX Keys S, maar lees ook enthousiaste verhalen over Keychron toetsenborden (deze).Alleen vind ik het lastig om informatie te vinden over welke toetsenborden met zo'n dongle geleverd worden. Suggesties?

Beste antwoord (via Arcadius op 31-01-2024 15:48)

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-09 09:27
Ik heb een soortgelijke situatie thuis. Ik heb het opgelost door een los Apple Magic Keyboard aan te schaffen en deze (wel bekabelt) aan te sluiten op d een USB hub. Dat toetsenbord werkt uiteraard perfect voor mijn Macbook, maar werkt ook soepel met de Windows laptop van mijn werk.

Als een draadloze aansluiting niet perse een vereiste is zou dit een oplossing kunnen zijn.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-09 09:27
Ik heb een soortgelijke situatie thuis. Ik heb het opgelost door een los Apple Magic Keyboard aan te schaffen en deze (wel bekabelt) aan te sluiten op d een USB hub. Dat toetsenbord werkt uiteraard perfect voor mijn Macbook, maar werkt ook soepel met de Windows laptop van mijn werk.

Als een draadloze aansluiting niet perse een vereiste is zou dit een oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-08 14:57
Ik heb toch maar een Logitech MX Keys gekocht voor EUR 115. Geen mech, en het typt heel erg goed (oke, nog maar net in gebruik).