Edifier S3000pro - resonerende bass

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:41

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Topicstarter
Afgaande op de goede recensies deze set besteld en zojuist aangesloten aan mijn PC via usb. De relevante drivers geïnstalleerd, Tidal opgestart en begonnen met het album van Nicolas Jaar - Space is Only Noise

Track 2, Colomb, is een soundscape die bestaat uit zware basstonen. De linkerspeaker lijkt dit niet aan te kunnen en produceert een zoem en resoneert. Het helemaal terugdraaien van de bass knop verminderd het. Deze stond op neutraal. De gril verwijderen helpt niet.

Mijn vraag is: verwacht ik teveel van deze speakers in de lage tonen of is hier mogelijk een defect? Ik vind het opmerkelijk dat het alleen de linker passieve speaker betreft. Hopelijk kunnen bezitters van deze set testen of ze dezelfde ervaring hebben.

Bij voorbaat dank.

Edit: het terugduwen van de woofer heeft wel positief effect, mogelijk komt er iets tegenaan? Is dat een reden om een vervangend exemplaar te regelen, gaat zoiets op termijn problemen opleveren?

[ Voor 13% gewijzigd door Elias2020 op 31-01-2024 10:53 ]

Beste antwoord (via Elias2020 op 31-01-2024 14:22)

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dit is inderdaad een reden om hem terug te sturen. Het kan zijn dat er een kabel of iets anders tegen de achterzijde van de conus zit, maar je mag de luidspreker niet uit elkaar schroeven om dat te herstellen. Het kan ook zijn dat de spreekspoel niet gecentreerd zit in de magneet - dat valt niet makkelijk op te lossen.

[ Voor 83% gewijzigd door TBTL op 31-01-2024 13:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dit is inderdaad een reden om hem terug te sturen. Het kan zijn dat er een kabel of iets anders tegen de achterzijde van de conus zit, maar je mag de luidspreker niet uit elkaar schroeven om dat te herstellen. Het kan ook zijn dat de spreekspoel niet gecentreerd zit in de magneet - dat valt niet makkelijk op te lossen.

[ Voor 83% gewijzigd door TBTL op 31-01-2024 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:41

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Topicstarter
Dank voor je antwoord. Dan ga ik ‘m helaas weer inpakken.

Klinkt zo: YouTube: Edifier S3000 pro rattling noise left speaker