Heeft de garage mijn velgen beschadigd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaron-l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08 19:44
Omdat ik nieuwe banden nodig had, heb ik mijn auto naar de garage gebracht voor een bandenwissel. De volgende dag heb ik schade geconstanteerd op alle 4 de velgen, waarvan ik zeker ben dat die schade er nog niet was(ik heb vrij recente foto's van de auto en zonder schade). Ik ben met deze klacht terug naar de garage gegaan, echter ontkent de garage dat hun deze schade hebben veroorzaakt. Dus nu vraag ik mij af of deze schade door een bandenwissel van de velg of balanceer actie kan komen.

De schade is op elk wiel ongeveer hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kll3XxhAydIhwY3W5tqmASZinLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eyRZ1ziAaatMBwW2TGEfpSmC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2b7q6azAT-mKgmDEQg7Z1VZUDPI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WfK8fE6eKBHzOCSEHlCrvbMH.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt :)

EDIT - extra foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YV9-wVqDg22yngWx7Fr3gE-PHw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kj7iw6aOX61ALJWR6n00rbN9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqmskvBYZGM0--J9ak9rhvWpkFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMJlQXhmOpU35HzD2leBkUfk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Yaron-l op 31-01-2024 10:44 ]

Beste antwoord (via Yaron-l op 01-02-2024 19:40)

• axensir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-09 13:45
Ik zou het er absoluut niet bij laten zitten. als TS de auto heeft afgeleverd met onbeschadigde velgen en hij krijgt 4 van de 4 velgen met deze beschadiging terug dan moet dat wel veroorzaakt zijn door het autobedrijf. Ook is het eigenlijk niet mogelijk om 4 velgen op deze aparte manier te beschadigen met normaal gebruik.

Ik heb zelf ook ooit de banden laten wisselen van een oldtimer, na de wissel waren er op 3 van de 4 velgen krassen en beschadigingen te zien, dit zat gelukkig enkel in de blanke lak van de velg (die een paar maanden daarvoor opnieuw was aangebracht) het garagebedrijf heeft toen het opnieuw lakken van de velgen vergoed.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v114 | Victron 8kw batterij | 4400Wp zuidoost | 1240Wp noordwesten

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

1+1=2
Geen schade bij afleveren, wel schade na afhalen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:12
Bij het wisselen van banden ben je bezig bij de boutgaten en bij de rand velg. Deze schade is niet iets wat snel gebeurd bij een banden wissel.
Echter kan het maar zo dat de garage deze schade wel heeft veroorzaakt.
Licht metalen velgen beschadigen redelijk makkelijk.

Als de schade op elk wiel ongeveer hetzelfde is, lijkt er toch wat fout te zijn gegaan bij balanceren of opleggen van de band.

Het is bijna onmogelijk om op 4 verschillende wielen op dezelfde plek zo'n schade te krijgen van er mee buiten te rijden.

[ Voor 32% gewijzigd door Cyriel85 op 31-01-2024 10:13 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:28

RvV

Ik heb zelf eigenlijk altijd slechte ervaringen met bandenbedrijven/wissels.

Echt 100% herstellen zullen ze sowieso niet snel doen bij 4 velgen. Het blijft dan een wellus nietus verhaal en ze zullen het vast niet heel erg vinden als 1 klant niet meer terug komt tov de kosten van herstel die ze anders moeten betalen.
Veel meer dan "opnieuw spuiten" heb ik nooit voor elkaar gekregen bij velgschade.

-nieuw schade kun je altijd wel goed herkennen aan het schone, glimmende aluminum.

[ Voor 9% gewijzigd door RvV op 31-01-2024 10:30 ]

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:51
Tja de kras ziet er wel vrij recent uit, op alle vier velgen zit dezelfde kras?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaron-l
Puch-Maxi schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:34:
Tja de kras ziet er wel vrij recent uit, op alle vier velgen zit dezelfde kras?
Ik heb 2 extra foto's toegevoegd aan het topic. Dit is de schade van de andere velgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:13
Hetgene wat je kunt doen: aansprakelijk stellen en aantonen dat het voor het garage bezoek nog niet zo was.
Anders wordt het een lastig verhaal.
Balen hoor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuPaToLL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-04 19:55
4 krassen, op 4 velgen, ik gok het er op dat de stagiar niet voorzichtig is geweest met zijn lepels bij het verwijderen van de banden. Zeker nog een wat ouder wisselapparaat staan bij je garage? die dingen staan er wel vaker om bekend dat ze niet lekker werken op alle type velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:51
.

[ Voor 99% gewijzigd door Puch-Maxi op 31-01-2024 11:47 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:50

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Ziet eruit als 'verse' schade. Waarschijnlijk dus een beun geweest met een kruis- of momentsleutel bij het monteren / demonteren van de wielen. Óf een gare bandenmachine die niet goed is ingesteld of ééntje met scherpe delen die je velgen slopen.

Daarnaast zit de schade op exact de zelfde plek op verschillende velgen... knappe jongen die dat rijdend kan veroorzaken. Dus ja, ik vermoed dat de garage deze schade heeft veroorzaakt.

-

Klasgenoot zo'n tig jaar terug had een paar Porsche velgen flink beschadigd met een kruissleutel, zo'n 2500 euro schade. Deze velgen stonden uiteindelijk bij ons op de kast om aan te geven wat je dus niet moet doen. Oftewel, heb het vaker gezien én gehoord :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Ik moet toch zeggen dat ik het er niet echt mee eens ben dat het 'verse schade' lijkt te zijn... er zit op de foto's bij beide krassen vuiligheid en oxidatie in de kras... dat doet mij toch vermoeden dat het er al wat langer zit.

Tevens ben ik enigszins bekend met dergelijke machines en heb er ook wat moeite mee om te kunnen zeggen dat dit met een dergelijke machine is gebeurd... die komen eigenlijk niet in de buurt van die plekken, of het moet echt een heel onhandige gebruiker zijn geweest die met de bandenlichter aan de gang is geweest. Ook gezien de schade op beide foto's op vrijwel exact dezelfde hoogte en mee met de draaiing van het wiel zit zou ik eerder zeggen dat de velgen ergens langs zijn geschraapt... stoeprand oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het lijkt er op dat je tegenwoordig ook al gedetailleerde foto's van je auto moet maken, voor je het in de garage brengt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:11
Hackus schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:15:
Het lijkt er op dat je tegenwoordig ook al gedetailleerde foto's van je auto moet maken, voor je het in de garage brengt
Ja maar dan alleen zodra je hem afgeleverd hebt en daarna foto’s maken waar ook de garage op te zien is. Anders zou ik er ook alles aan doen om het bewijs onderuit te halen, als mijn primaire doel is geen kosten maken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 16:14
Hackus schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:15:
Tja daar lijkt het wel op en als je aangeeft dat ze wat hebben beschadigd of niet goed hebben gerepareerd dan halen ze hun schouders op.

Ik deed altijd het onderhoud aan de auto zelf en voor sommige grote klussen waarbij een brug toch echt beter was heb ik het uitbesteed. Denk aan koppeling of hele voorwielophanging in 1x helemaal aanpakken. Is nog NOOIT in 1x goed gegaan... en dit bij verschillende bedrijven. Ik ben daarom altijd extra er op gebrand om dit te voorkomen.

Balen TS, schade lijkt identiek op elke velg, riekt naar slecht gereedschap of Rupert de stagiair die bezig is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tja, lastig verhaal. Grote kans natuurlijk dat dit idd daar gebeurd is, maar hoe bewijs je dat als de bandenboer het ontkent....? Enige goede bewijs zou zijn als je een foto vlak voor het afgeven en na het terugkrijgen van de auto hebt gemaakt (en direct hebt gemeld). Kan nu ook zo zijn dat je bijv. vlak voor of na de bandenwissel nog even door de wasstraat bent geweest en dat het daar is gebeurd.

Wel goed om te melden iig (wat je ook hebt gedaan), want mocht er toch iets aan de hand zijn met het gereedschap van de garage dan weten ze dat jij ook 'getroffen' bent.

Lijkt trouwens een soort laklaagje van de velg af te zijn. Vraag me af of dat uberhaupt nog te fixen is.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 31-01-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:19
Pfoe lastig.

Is sowieso een risico dat de schade er al was maar je er nooit naar keek. Door de bandenwissel had je de focus en valt de schade op.

Is mij ook al in het verleden gebeurd: Ik haalde auto op na reparatie schade. Zag ik opeens andere schade.
Volgens hun hadden ze er niets mee te maken. Nadat ik op oude fotos keek gaf ik ze gelijk.
Ik schrok er wel van hoe ik mijzelf zo kon vergissen..

Ik zeg niet dat het zo bij jou is maar ik zou het scenarioa wel meenemen. Hoe duidelijk/recent waren de fotos?

Zijn de banden en velgen compleet vervangen?
Of zijn de banden om bestaande velgen gewisseld.

[ Voor 26% gewijzigd door laurens0619 op 31-01-2024 13:36 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaron-l
laurens0619 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:32:
Pfoe lastig.

Is sowieso een risico dat de schade er al was maar je er nooit naar keek. Door de bandenwissel had je de focus en valt de schade op.

Is mij ook al in het verleden gebeurd: Ik haalde auto op na reparatie schade. Zag ik opeens andere schade.
Volgens hun hadden ze er niets mee te maken. Nadat ik op oude fotos keek gaf ik ze gelijk.
Ik schrok er wel van hoe ik mijzelf zo kon vergissen..

Ik zeg niet dat het zo bij jou is maar ik zou het scenarioa wel meenemen. Hoe duidelijk/recent waren de fotos?

Zijn de banden en velgen compleet vervangen?
Of zijn de banden om bestaande velgen gewisseld.
Omdat de auto vrij nieuw is (voor mij) en het mijn nieuwe trots is mag ik er graag foto's van maken. Op deze foto's (1 week oud) ontbreekt dan ook de schade. Deze foto's heb ik aan de garage laten zien, maar dat maakte de garage niet uit.

En de nieuwe banden zijn op de bestaande velgen gemonteerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:57

-tom-562

Oliesjeik

Recent door de wasstraat geweest toevallig en een programma gedaan met velgen reinigen? Ik vind het nogal een gekke plek voor een beschadiging die zou zijn ontstaan met banden wisselen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@Yaron-l
kun je die fotos ook hier posten?
Misschien kunnen enkele CSI-tweakers toch wat eruit halen

[ Voor 27% gewijzigd door laurens0619 op 31-01-2024 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
-tom-562 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:55:
Recent door de wasstraat geweest toevallig en een programma gedaan met velgen reinigen? Ik vind het nogal een gekke plek voor een beschadiging die zou zijn ontstaan met banden wisselen
Ik weet niet exact hoe het gaat, maar bij een bandenboer hebben ze altijd zo'n apparaat dat de band van de velg 'lepelt'. Kan me best voorstellen dat als daar iets aanloopt, of als ze het wiel verkeerd om erop doen, dat er een kras ontstaat op de velg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Palomar schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:12:
[...]

Ik weet niet exact hoe het gaat, maar bij een bandenboer hebben ze altijd zo'n apparaat dat de band van de velg 'lepelt'. Kan me best voorstellen dat als daar iets aanloopt, of als ze het wiel verkeerd om erop doen, dat er een kras ontstaat op de velg....
Die arm komt daar niet in de buurt en het wiel kan er niet verkeerd om op ;)

Ik vind wat @-tom-562 zegt overigens ook een heel plausibele mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaron-l
kun je die fotos ook hier posten?
Misschien kunnen enkele CGI-tweakers toch wat eruit halen
Het zijn misschien niet de meest scherpe foto's, maar je kan duidelijk zien dat er geen oneffenheden inzitten. Overigens zijn dit fotos van twee verschillende velgen, maar alle 4 de velgen zijn beschadigd, dus dan zou je het ook op deze foto's moeten zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gheudbIwyVAbLT-zM_SMNQWDoh4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l2j2ROjHLmb22sVWSChwLWaB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwZcPiRy1qDk8u9kJh8-NOE7OEA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5XI5VwszXMmYESj4LYle5MUf.png?f=user_large
Ik ben niet bij de wasstraat geweest nadat ik bovenstaande foto's heb gemaakt.

Edit:
Je ziet op 1 van de foto's een tak, maar bij het maken van deze foto's heb ik niks geraakt. Die tak lijkt dichterbij dan dat die was :)

[ Voor 6% gewijzigd door Yaron-l op 31-01-2024 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Niet heel scherpe foto's helaas. Ik zie op foto 1 op '2 uur' op die velg wel een oneffenheid op die plek, maar dat kan door de lage resolutie natuurlijk van alles zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:24
Ik vind het ook een vreemde schade voor een bandenmachine, die komt daar zoals eerder aangegeven niet echt in de buurt.

Het is natuurlijk wel opmerkelijk dat deze plots zijn ontstaan en allemaal op dezelfde plek. Als je normaal rijdt kom je zelden (nooit?) in een situatie waar alle wielen op eenzelfde manier bewegen langs eenzelfde object.

Echter als jij dit wil claimen en het garagebedrijf zegt dat het niet door hun komt, dan kan je naar de BOVAG/Geschillencommissie voertuigen, indien het bedrijf BOVAG is aangesloten. Is dat niet zo, dan wordt het naar de rechter, eventueel met behulp van rechtsbijstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 21:05

Freakie1NL

Grote Baas

Dit ziet er toch gewoon uit als stoeprandje geraakt te hebben? Welk gek dan aan beide kanten.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:37
Als jij denk dat het autobedrijf hiervoor verantwoordeljk is, simpelweg aansprakelijk stellen.

ANWB heeft hier een stappenplan voor.

Ik had geen idee hoe zo'n apparaat werkt. Nu wel..
Met onkundig gebruik kan je vast wel schade aanrichten. Maar vier keer achter elkaar?

Wellicht even een middagje daar op de parkeerplaats staan en andere auto's checken waarvan net de wissel is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:31
Freakie1NL schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:28:Dit ziet er toch gewoon uit als stoeprandje geraakt te hebben. Wel gek dan aan beide kanten.
Ik ken genoeg mensen die heel slecht zijn met inparkeren. En bij ontstane schade aan de velgen zeggen: "Mwah, klein krasje, boeie, je ziet 't nauwelijks".

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-09 22:19
Tsja, de informele weg heb je geprobeerd. Dan dus nu de formele weg.

Dat is dus stap 3 van de ANWB checklist. Stuur ze een ingebrekestelling dat je binnen 14 dagen een oplossing wenst. Heb je een rechtsbijstand? This the moment.

Of via de Bovag: https://www.bovag.nl/info/auto/klachten

Vier banden met dezelfde schade direct na een bandenwissel levert een duidelijk vermoeden op richting de garage.

Dat gezegd hebbende: de garage heeft ook veel mogelijkheden om er onderuit te komen. Je hebt geen direct bewijs van de staat van de wielen vooraf. Je schrijft dat je dit bovendien pas de volgende dag hebt gemeld. In de tussentijd kan er van alles zijn gebeurd. Hoewel je in een rechtszaak wellicht een kans op succes hebt, is deze daardoor wel een stuk kleiner geworden. Dan is de bereidwilligheid van de garage om dit 'meteen' op te lossen ook veel lager: ze wimpelen je af en hopen dat je het daarbij laat.

Ook dus direct een les: volgende keer even controleren dat het werk netjes is uitgevoerd. Als je dit direct bij de garage had gemeld bij het ophalen dan was de discussie eenvoudiger geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

De krassen zijn nagenoeg recht dus die zijn niet ontstaan terwijl de velg ronddraaide, anders zou je dezelfde 'ronding'/radius van de velg als kras moeten zien.

Kan het zijn gekomen door bijv. de ring om de vinger van de monteur die met de momentsleutel je bouten aandraaide? Al weet ik dan niet waar die 'hapjes' in de lak vandaan komen die je op de 2 extra foto's ziet én het is dan maar per velg steeds bij 1 bout :?

Wanneer draait een velg/wiel niet rond? Bij opslag (plat liggen). Bij het optillen om aan de auto te bevestigen (rits van een overal?).
Kan me even zo geen andere werkzaamheden bedenken die je doet aan een velg/wiel terwijl deze niet (snel) ronddraait.

En toegegeven: het bewijs is erg dun. Het is aannemelijk dat het bij die zaak/werkzaamheden gebeurt is maar waterdicht is dat bewijs niet. En dat weet die toko ook :|

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik wissel wel eens banden en dit kan nauwelijks van een bandenmachine komen. Als je die niet goed instelt, heb je doorgaans krassen op de velgrand.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
Lumics schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:35:
Als jij denk dat het autobedrijf hiervoor verantwoordeljk is, simpelweg aansprakelijk stellen.

ANWB heeft hier een stappenplan voor.

Ik had geen idee hoe zo'n apparaat werkt. Nu wel..
Met onkundig gebruik kan je vast wel schade aanrichten. Maar vier keer achter elkaar?

Wellicht even een middagje daar op de parkeerplaats staan en andere auto's checken waarvan net de wissel is gedaan.
Denken en simpelweg is wel heel eenvoudig gesteld... TS heeft een vermoeden maar heeft tot dusver maar heel weinig bewijs en/of getuigen en laat dat nou heel erg belangrijk zijn om iemand aansprakelijk te kunnen stellen. Echt heel weinig kans van slagen.

Het is vervelend voor TS, maar het lijkt mij persoonlijk het beste om het te laten voor wat het is en het snel te vergeten, want alle boosheid, frustratie, tijd en energie gaat verspild zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• axensir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-09 13:45
Ik zou het er absoluut niet bij laten zitten. als TS de auto heeft afgeleverd met onbeschadigde velgen en hij krijgt 4 van de 4 velgen met deze beschadiging terug dan moet dat wel veroorzaakt zijn door het autobedrijf. Ook is het eigenlijk niet mogelijk om 4 velgen op deze aparte manier te beschadigen met normaal gebruik.

Ik heb zelf ook ooit de banden laten wisselen van een oldtimer, na de wissel waren er op 3 van de 4 velgen krassen en beschadigingen te zien, dit zat gelukkig enkel in de blanke lak van de velg (die een paar maanden daarvoor opnieuw was aangebracht) het garagebedrijf heeft toen het opnieuw lakken van de velgen vergoed.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v114 | Victron 8kw batterij | 4400Wp zuidoost | 1240Wp noordwesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
Je kunt het heel moeilijk bewijzen, dan had je foto's moeten maken van elk wiel voordat je naar de garage ging, en dan meteen buiten op de stoep de wielen weer moeten controleren.
Ik zou je verlies nemen in deze.
Volgens mij valt dit wel relatief makkelijk te herstellen, uit mijn hoofd gezegd 'CNC afdraaien' met zulke gepolijste velgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laurens0619
Ik zou ook mijn verlies nemen, bewijs mist gewoon (fotos te onduidelijk) Dit gaat je alleen frustratie opleveren.

De eerste kras doet altijd het meest pijn, ff doorheen gaan. Ik wil
Je best foto sturen van mijn velgen om
Je op te vrolijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaron-l
Bedankt voor de reacties, ik weet hierdoor dus vrij zeker dat de garage dit heeft veroorzaakt bij de bandenwissel. Ik heb tevens ook informatie ingewonnen bij een andere bandenboer en die zegt ook dat deze schade waarschijnlijk is veroorzaakt door een foutief bandenwisselapparaat.

Ik ga via de ANWB en eventueel de Bovag mijn gelijk proberen te halen. Wie weet wat daar uitkomt, maar ik laat deze garage er niet zomaar mee wegkomen. De energie om dat te doen haal ik vooral uit mijn frustratie richting deze garage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:30

FreakNL

Well do ya punk?

-tom-562 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:55:
Gezien de “trots” die hij heeft mbt de auto kan ik me niet voorstellen dat deze door de wasstraat gaat.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Roi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-08 16:16

Roi

Yaron-l schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:32:
Bedankt voor de reacties, ik weet hierdoor dus vrij zeker dat de garage dit heeft veroorzaakt bij de bandenwissel.
Als je alle reacties die zeggen dat het onwaarschijnlijk is dat de schade door de garage/bandenwissel komt simpelweg negeert dan snap ik wel dat je tot deze conclusie komt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaron-l
Roi schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:20:
[...]
Als je alle reacties die zeggen dat het onwaarschijnlijk is dat de schade door de garage/bandenwissel komt simpelweg negeert dan snap ik wel dat je tot deze conclusie komt ja.
Het blijft een welles nietes verhaal, maar gezien de bevestiging van een erkende garage dat het daar waarschijnlijk doorkomt(zie vorige post), plus dat reacties in dit topic ook dat vermoeden geven en dat ik zelf wel een goed idee heb met wat er met mijn auto gebeurd. Kan ik die conclusie voormijzelf in iedergeval wel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Wat je nog kunt proberen is deze fotos namaken vanaf de zelfde afstand/licht/toesten etc.

Als je het dan zichtbaar is, sta je al iets sterker dan. Of als het dan niet zichtbaar is dan kun je andere conclusies trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1gSTFP8PpIZXTUWKsqOPG6hzjM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fK43f6BYk5tospxHfftORKzi.jpg?f=user_large

Het lijkt erop dat op dezelfde hoogte nog meer schade zit.

Alle diepe schade zit ook precies op het stuk waar de velg naar buiten buigt.
Het is wel een vreemde plek om dit voor elkaar te krijgen met een bandenwisselmachine en balanceer machine. Ik zou langs meerdere garages gaan met de vraag of het mogelijk is om deze schade te krijgen van een van deze machines want je wilt te graag dat de garage schuldig is en niet te stellig op een antwoord vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:31
Yaron-l schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:39:
[...]Het blijft een welles nietes verhaal, maar gezien de bevestiging van een erkende garage dat het daar waarschijnlijk doorkomt(zie vorige post), plus dat reacties in dit topic ook dat vermoeden geven en dat ik zelf wel een goed idee heb met wat er met mijn auto gebeurd. Kan ik die conclusie voormijzelf in iedergeval wel trekken.
Wat ik mij eigenlijk ook afvraag: "Ben jij de enige bestuurder die deze auto gebruikt?".

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:50
Het kan natuurlijk ook door de garage zelf erop gereden zijn. Toch vreemde auto waar ze mee maneuvreren wat lastiger is om in te schatten.
Pagina: 1