65" LCD voor woonkamer liefst onder 1.200

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T8T
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:16
Ik zoek een?
65" LCD TV (heb nu 55" LG OLED55BX, avondzon in de zomer kan storend zijn).

Wat is je budget?
Ik had bij MediaMarkt al een TCL 845 besteld voor 1.199€, en dat werd hier door de budgetbeheerder als duur ervaren :-( . Gelukkig voor haar was deze 'Dead On Arrival' mét barsten en zonder beeld en heb ik die dus retour gestuurd. Nu dus opnieuw op zoek naar iets goedkoper of goede deal voor die TCL 845

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wij kijken alles via een 'Chromecast with Google TV' die via een Denon AVR X2000 is aangesloten. Dus de bron is nogal sterk variabel van kwaliteit naargelang de app: Netlfix en Apple TV+ lijken OK, VRT Max en VTM Go soms schokkering en geen perfecte beeldkwaliteit...
Mogelijk ga ik de Chromecast wel upgraden naar de 4K versie en deze direct aan de TV hangen (Denon AVR
X2000 ondersteunt enkel HDMI 1.4) en bidden dan ik ARC vlot werkend krijg O-)
Onze 2 zonen hier gamen soms op TV met een Nintendo Switch, maar ik merk dat ze nog liefst gewoon handheld gamen, dus ik denk niet dat zij veeleisend zullen zijn wat betreft bvb refreshrate of zo.

Wat heb je zelf al gevonden?
OLED lijkt me: 1) Boven budget in 65" 2) Niet ideaal ivm zonlicht, zie foto hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOAKJ1ZwDpDrjZ5mKj8eV-S3RU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GCSydU8xZwx2UuafiS9STdzn.jpg?f=fotoalbum_large
De TV wordt wel nog aan de muur bevestigd, dat de 'oude' nu op poten staat, heeft met die TCL te maken die ik moest retourneren...
Die TCL 845 leek prijs/kwaliteit een goede deal en door hem eens aan de muur te hangen zijn we overtuigd dat 65" niet te groot is (kijkafstand is groter dan 4m50).
Hisense valt voor mij af omdat die meestel een 'kin met uitsteeksel' onderaan lijken te hebben.
Verder geen merk bezwaren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:06
Zonder direct zonlicht op het scherm kan een OLED prima. Mogelijk past een LG OLED CS of C2 binnen die € 1.200. Dan zul je winkels wel moeten bellen/mailen voor korting en niet bij de MM gaan shoppen. Een LCD optie zou de Sony X90K of de nog betere X95K zijn.

Hoe heb je de boel überhaupt aangesloten? Alles op de denon of alles direct op de TV? Het lijkt op het eerste. Je denon ondersteunt slechts HDMI 1.4, dus dan heb je geen HDR ondersteuning als ik me niet vergis. Wel een beetje zonde. Ook van je OLED BX. Om van optimale beeldkwaliteit te genieten kun je twee dingen doen:
1) HDMI 2.1 receiver kopen. Dan hoef je niet perse eARC te gebruiken. Wel een dure optie.
2) Een veel goedkopere optie, een HDMI 2.1 audio extractor kopen. Dan ga je wel via eARC werken. Momenteel werkt dat bij mij prima (LG Marantz combo).

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 31-01-2024 10:39 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:46
OLED kan inderdaad prima, mits er geen directe zonlicht opvalt. Nadeel van de genoemde LG OLED TV's is, gelet op de raampartijen, dat de weerspiegeling de kijkervaring aardig kan verpesten. Tevens momenteel ver boven budget.

Ik zou eerder naar de Sony X90L kijken, dit is een van de betere midrange LCD TV's. Goede bouw- en beeldkwaliteit, vlotte en fijne GoogleTV integreatie waardoor een externe mediaplayer onnodig is.

Wanneer je naar de 65X94K informeert of deze besteld krijg je een mooi aanbod op de 65X90L en zal deze binnen op rond het gestelde budget te koop zijn, wellicht het het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duster_42
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:25
Als je op 4.50 meter zit is 65 inch zeker niet te groot. Je kunt ook kijken naar een 75inch scherm.
Ik heb het advies eerder gegeven: Bij Hello TV kun je nog een hele mooie Sony 75x95K (miniled model uit 2022) kopen voor 1998 euro. Komt een enorme hoeveelheid licht uit, perfect voor die grote ramen aan de zijkant. Andere optie is idd de Sony X90L.
De miniled heeft betere dimming en > helderheid dan de sony X90L.
Sony heeft google TV ingebouwd en een veel betere processor dan een TCL voor upscaling, motion en localdimming.
Ik vind het lastig om advies te geven voor een LED omdat je nu een OLED hebt. Je zal waarschijnlijk wel iets meer blooming en iets minder contrast ervaren, maar als je met iets omgevingslicht kijkt valt het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Ik zoek ongeveer hetzelfde

uitvoering: Samsung Neo QLED QN85C 65" Zwart

Lijkt mij een mooie optie, ook miniled in plaats van full array, al zegt dat niet zoveel over de beeldkwaliteit.

Zou een qn85c geen goede optie zijn dan? Qua budget wel goed, maar misschien zie ik dingen over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T8T
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:16
Dank aan iedereen voor feedback, ik ga de voorgestelde toestellen zeker nog eens verder onderzoeken. _/-\o_

Omdat de huidige LG OLED toch even van de muur was, heb ik direct enkele zaken geoptimaliseerd.
Daarom wou ik nog even verder gaan op onderstaande:
Hulleman schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:37:
Hoe heb je de boel überhaupt aangesloten? Alles op de denon of alles direct op de TV? Het lijkt op het eerste. Je denon ondersteunt slechts HDMI 1.4, dus dan heb je geen HDR ondersteuning als ik me niet vergis. Wel een beetje zonde. Ook van je OLED BX. Om van optimale beeldkwaliteit te genieten kun je twee dingen doen:
1) HDMI 2.1 receiver kopen. Dan hoef je niet perse eARC te gebruiken. Wel een dure optie.
2) Een veel goedkopere optie, een HDMI 2.1 audio extractor kopen. Dan ga je wel via eARC werken. Momenteel werkt dat bij mij prima (LG Marantz combo).
Ondertussen een 4K versie van de Google Chromecast aangeschaft en deze direct op 1 van de 2 4K ingangen op TV aangesloten (ipv zoals voorheen via Denon). Lijkt toch wel een verbetering qua beeldkwaliteit. Audio geregeld gekregen via ARC en voorlopig werkt dit naar behoren.
Vandaar mijn vraag: is optie 2) 'HDMI 2.1 audio extractor' dan nog nodig of biedt dit nog een voordeel?

Gezien het voelt alsof ik nu toch een nieuwe/verbeterde setup heb, ga ik de aankoop nog even uitstellen tot er een goede deal op 1 van de voorstellen voorbij komt, want de slaapkamer waarnaar we de 55" LG OLED naartoe gingen verhuizen is toch nog niet afgewerkt...

Ik begrijp hier ook dat OLED nog altijd een goeie optie blijkt, zelfs in vrij lichte omstandigheden, en met QD OLED's zal dit wellicht nog beter zijn, dus misschien moet ik even verder sparen en hopen op goede Black Friday price drops op dergelijke toestellen, want actueel in 65" gaan die nog ruim over budget :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Misschien kan ik dit draadje nog even lenen.

Wat denken jullie?
- Samsung 65 inch S95B showroom model voor 1372
- 65 inch S93C voor 1699 + cashback 150 --> 1549

Beide bij HelloTV. Gevraagd of de tv te zien is op een locatie dichtbij, maar krijg alleen reactie terug of ik hem wil bestellen.

Andere optie:
Sony x90l.

Ik heb het idee dat Sony de software en afstelling veel beter op orde heeft. Ik lees dat Samsung tvs soms erg traag zijn en die dynamische kleuren zijn alles behalve realistisch. Al lijkt het wel aardig te tweaken zijn zoals: YouTube: Samsung S95C vs S95B The Definitive Comparison

Daarnaast heb ik het idee dat Sony betere kwaliteit levert.

[ Voor 38% gewijzigd door user_tweakers op 10-02-2024 10:38 ]

Pagina: 1